1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. کسب مقام در مسابقه عکاسی یونسکو توسط هنرمند ایرانی

کسب مقام در مسابقه عکاسی یونسکو توسط هنرمند ایرانی

منبع: ایسنا –

علی حامد حق‌دوست موفق به کسب مقام نخست در مسابقه عکاسی یونسکو در افغانستان با عنوان “افغانستانی را که به آن افتخار می‌کنید به ما نشان دهید” شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، این مسابقه توسط یونسکو و دفتر افغانستان به صورت بین‌المللی در دو بخش عکاسی حرفه‌ای با دوربین و موبایلی برگزار شد که نهایتا از ۳۰۳۳ عکس ارسالی ۶۰ عکس توسط هیات داوران انتخاب شده که چهار عکس از حق‌دوست به نمایشگاه راه یافته و یک عکس به عنوان برنده نفر اول مسابقه جایزه ۵۰۰۰ دلاری را از آن خود کرده است.

حق‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در عکسی که رتبه اول را کسب کرد، کودکان افغان در حال بازی روی اسب‌های چرخ و فلک نشان داده می‌شود که با انداختن سکه و خم شدن و برداشتن آن از زمین در حال تقلید ورزش بزکشی هستند که پدران‌شان بازی می‌کنند.

پیش از این نیز مجموعه عکسی از این عکاس بین ۶۰ مجموعه عکس برتر جشنواره لومیکس فتوژورنالیست زیر ۳۵ سال آلمان راه یافته که در ماه ژوئن در شهر هانوفر آبمان به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

علی حامد حق‌دوست، عکاسی را به طور خودآموز از سال ۷۷ آغاز کرد و از سال ۱۳۸۵ به عکاسی خبری و مستند اجتماعی ادامه داده است.

انتهای پیام

پیشین
چهره دیگری از عباس کیارستمی
پسین
نقاشی‌های مطرح را در قالب عکس صحنه‌آرایی کردم/ آثاری درباره زنان

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست