1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارش اختتامیه جشنواره عکس ارسباران

گزارش اختتامیه جشنواره عکس ارسباران

آیین اختتامیه و مراسم اهدای جوایز نخستین جشنواره عکس ارسباران عصر روز شنبه ۴ تیر ماه جاری در سالن میرزا جعفر قرجه داغی شهرستان اهر برگزار شد

به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این مراسم که با حضور عکاسان و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، ضمن سخنانی از سوی مدیران حاضر، نمایشگاه آثار راه یافته نیز در محل اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر افتتاح شد.

از اهداف مهم این جشنواره می توان به ثبت زیبائی های منطقه ارسباران در زمینه های آثار و ابنیه تاریخی و باستانی ،طبیعت بکر و زندگی روستائی و عشایری و …؛ توجه به نقش تولید و اقتصاد مقاومتی در مشاغل سنتی که اکثر روستائیان و عشایر ارسباران به آنها مشغولند؛ توجه به گسترش گردشگری و شناساندن منطقه در جذب گردشگر؛ توجه به محیط زیست و حفاظت از جنگل های زیبا و بکر ارسباران و تشریح و تبیین فرهنگ و سنن و آداب و رسوم اهالی ساکن در منطقه اشاره کرد.

از شرایط مهم این جشنواره پذیرش عکس هایی بود که فقط در منطقه جغرافیائی ارسباران ثبت شده است و این محدوده در آذربایجان شرقی شهرستانهای اهر، هریس، ورزقان، کلیبر، هوراند و خداآفرین را شامل می شود.

این جشنواره در سه بخش: مستند اجتماعی، طبیعت و معماری و بخش ویژه شیرینی اهری فراخوان شده بود و که پس از اطلاع رسانی و نشر فراخوان ، تعداد ۲۱۸۷ قطعه فایل عکس از ۱۹۱ شرکت کننده، توسط میرعباس آل یاسین ، کریم متقی و جلال شمس آذران مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت و در نهایت تعداد ۶۸ طعه عکس از ۴۳ عکاس از ۲۰ استان کشور به عنوان آثار راه یافته به مرحله نهائی مشخص و اسامی عکاسان منتخب به این ترتیب اعلام شد:

الف) بخش مستند اجتماعی:
*مقام سوم در بخش مستند اجتماعی:
تندیس جشنواره ،لوح یادبود و مبلغ ده میلیون ریال به عکس «کودک و حمام» اثر هادی عباسقلی زاده از شهرستان اهر اختصاص یافت.

*مقام دوم در بخش مستند اجتماعی:
تندیس جشنواره ،لوح یادبود و مبلغ پانزده میلیون ریال به عکس «عروسی سنتی» اثر سجاد پاداش از اردبیل اختصاص یافت.

*مقام نخست در بخش مستند اجتماعی:
تندیس جشنواره ،لوح یادبود و مبلغ بیست میلیون ریال به عکس «بدون عنوان» اثر صابر قاضی از تبریز اختصاص یافت.

ب)بخش طبیعت و معماری:
*مقام سوم در بخش طبیعت و معماری
تندیس جشنواره ، لوح یادبود و مبلغ ده میلیون ریال به عکس «اسبانی بر فراز ابرها» اثر امیر یوسفیان اهری از شهرستان اهر اختصاص یافت.

*مقام دوم در بخش طبیعت و معماری
تندیس جشنواره ، لوح یادبود و مبلغ پانزده میلیون ریال به عکس «عقاب» اثر مهدی پور نصر از تبریز اختصاص یافت.

*در این بخش هیچ کدام از آثار دریافتی حائز رتبه اول دیده نشده و عکاس منتخبی برای مقام نخست تعیین نشده است.

ج) بخش ویژه شیرینی اهری
*نفر برگزیده بخش ویژه(شیرینی اهری)
تندیس جشنواره، لوح یادبود و مبلغ ده میلیون ریال همراه با صنایع دستی به عکس «شیرینی اهری» اثر سجاد ابراهیمی از شهرستان اهر اختصاص یافت.

مسئولیت دبیری این جشنواره: مهدی زارعی، دبیر اجرایی: محمدرضا بهمرام، دبیرخانه: معصومه فریبرزی و دبیر هنری جشنواره را پرویز گلی زاده برعهده داشته اند.
این جشنواره به همت انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، معاونت فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، فرمانداری شهرستان اهر، شرکت صنایع معدنی و تولیدی مهر اصل، قنادی سهند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر کلید خورد و با حضور پرشور هنرمندان و علاقه مندان به کار خویش پایان داد.
عکس های راه یافته و برگزیده نیز در نگارخانه سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت ۱۰ روز به نمایش گذاشته شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
بیانیه هیات داوران جشنواره عکس ارسباران
پسین
کتاب عکس « ده سال صد عکس » منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست