1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارش اختتامیه نخستین جشنواره ملی عکس نگاران

گزارش اختتامیه نخستین جشنواره ملی عکس نگاران

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عکس نگاران که با دعوت از عکاسان مدعو و پذیرش عکاسان آزاد انجام گرفت عصر روز پنجشنبه ۲ آذرماه جاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک به نقل از دبیرخانه جشنواره عکس نگاران ، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عکس نگاران شامگاه پنجشنبه ۲ آذرماه با تجلیل از هشت عکاس برگزیده در سالن سینما اشراق مجتمع فرهنگی هنری زاهدان برگزار شد.

این اختتامیه با موسیقی سیستانی و رقص سیستانی در حیاط مجتمع فرهنگی هنری ارشاد آغاز شد. با ورود میهمانان به داخل سالن سینما و تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آیین رسمی اختتامیه آغاز شد.

در این مراسم مهدی نجارپیشه (رییس هیات مدیره کانون عکاسان مستقل سیستان و بلوچستان)،حسین مسگرانی(دبیر جشنواره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان )، جمشیدنژاد (معاونت استانداری سیستان و بلوچستان) و کیارنگ علایی(رییس هیات داوران جشنواره) طی سخنانی کوتاه هر یک با حاضرین در سالن به ایراد سخن پرداختند.

مهدی نجار پیشه در این آیین گفت: انجمن عکاسان با هدف خارج کردن فعالان این حوزه در سیستان و بلوچستان از انزوا، تصمیم به برگزاری این جشنواره گرفت.
وی ادامه داد: ۸۵ عکاس ملی و استانی با حضور در نخستین جشنواره ملی عکس نگاران، از حدود ۲ هفته قبل کار به تصویر کشیدن ظرفیت ها، توانمندی ها و زیبایی های فرهنگی و گردشگری این نقطه از ایران اسلامی را آغاز کردند.
وی افزود: این جشنواره ملی با هدف جلب همه نگاهها به ظرفیت های فراوان سیستان و بلوچستان به شیوه جشنواره – اردویی برای نخستین بار در استان برگزار شد.

حسین مسگرانی دبیر جشنواره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ضمن خوشامدگویی و تشکر از همراهی میهمانان و عکاسان جشنواره سخنانی را پیرامون روند اجرایی جشنواره و دیدگاه عکاسان و تاثیر این جشنواره برای حاضرین بازگو کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این آیین نداشتن تشکل در زمینه عکس را از جمله مشکلات گذشته این استان ذکر کرد و گفت: سال گذشته با راه اندازی کانون عکاسان استان اقدامات ارزنده ای در این حوزه انجام شد به طوری که برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس نگاران یکی از این اقدامات مهم می باشد.
حسین مسگرانی معرفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان و تغییر نگاه های منفی به استان را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ملی ذکر کرد.
وی ادامه داد: ظرفیت های گردشگری، دیدنی و خوی و منش مردم این دیار آن گونه که شایسته است معرفی نشده و این جشنواره می تواند گامی موثر در معرفی قابلیت های سیستان و بلوچستان باشد.
در ادامه ی این مراسم موسیقی بلوچستان به صورت زنده اجرا شد که مورد تشویق و جلب نظر حاضرین قرار گرفت.

در انتهای برنامه کیارنگ علایی رییس هیات داوران بیانیه این هیات را خواند و از خوبی ها و مشکلات این جشنواره و از مباحث فنی آن صحبت کردند و پس از آن عکس های برگزیده این جشنواره به نمایش گذاشته شد.

در نهایت ، عکاسان برگزیده جشنواره عکس نگاران در دو بخش: [highlight]چشم انداز شهری[/highlight] و [highlight]طبیعت[/highlight] به این ترتیب معرفی شدند:
برگزیدگان بخش طبیعت :
نفر نخست : محمد همتی (لوح تقدیر، تندیس و مبلغ ۳ میلیون تومان)
نفر دوم: بردیا سعادت (لوح تقدیر،تندیس و مبلغ ۲ میلیون تومان)
نفر سوم:سروش جوادیان(لوح تقدیر،تندیس و مبلغ ۱ میلیون تومان)
تقدیر هیات داوران: سعید عرب زاده(لوح تقدیر و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان)

برگزیدگان بخش چشم انداز شهری:
نفر نخست: مجید شقایی فلاح(لوح تقدیر،تندیس و مبلغ ۳ میلیون تومان)
نفر دوم: اسحاق آقایی (لوح تقدیر،تندیس و مبلغ ۲ میلیون تومان)
نفر سوم:زبیر موحد(لوح تقدیر،تندیس و مبلغ ۱ میلیون تومان)
تقدیر هیات داوران: حامد غلامی(لوح تقدیر و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان)

لازم به یادآوری است که تعداد ۸۰ قطعه عکس در دو بخش: چشم انداز شهری و طبیعت (هر بخش ۴۰ قطعه عکس) جهت نمایشگاه و چاپ در کتاب جشنواره عکس نگاران، منتخب و بزودی ارایه می شود.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
تور عکاسی ابنیه تاریخی و بازار کاشان برگزار می شود
پسین
« شاهرخ حاتمی » عکاس ایرانی در پاریس درگذشت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست