1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارش دومین نشست عکس و سرمایه اجتماعی

گزارش دومین نشست عکس و سرمایه اجتماعی

دومین نشست عکس و سرمایه اجتماعی روز سه شنبه ۱۹ آبان ماه جاری در محل وزارت کشور با موضوع آشنایی با مفهوم سرمایه اجتماعی و ارتباط آن با عکس و گنجاندن مفهوم آن در قلب تصویر برگزار شد .

به گزارش پایگاه عکس چیلیک صبح روز سه شنبه بنا بر دعوت انجام گرفته از اهالی علاقه مند به موضوعات تحقیقی و پوهشی ، دومین نشست عکس و سرمایه اجتماعی همزمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه پایدار با حضور اساتید و عکاسان در سالن اجتماعات شهید رجایی وزارت کشور ، برگزار شد.

در این نشست دکتر پاک سرشت جامعه شناس و استاد دانشگاه و نویسنده کتاب « سرمایه اجتماعی در ایران » با تشریح مفهوم سرمایه اجتماعی و ضرورت­ های پرداختن به آن در جامعه و اینکه با افزایش و تقویت سرمایه اجتماعی کاهش های هزینه های اقتصادی جزو اولین نتایج خواهد بود ، پرداخت و اعلام نمود که وقتی سرمایه اجتماعی نیست هزینه های زیادی می کنیم و فشار روحی و استرس تحمل می کنیم.

سلیمان پاک سرشت در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه مفهوم سرمایه انسانی و اقتصادی با سرمایه اجتماعی پرداخت و در ادامه اعلام کرد : تنها ۱۰% مردم ایران معتقدند که هم وطنان شان قابل اعتمادند و بسیاری از این عدم اعتماد را ذهنی و زاییده بخشی از تفکرات دانست .

مدیرعامل موسسه سبزکاران بالان که بانی این نشست و برگزار کننده دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی است پس از سخنرانی دکتر پاک سرشت به دلیل ورود موسسه محیط زیستی سبزکاران در موضوع سرمایه اجتماعی اشاره نمود .

نسیم طواف­زاده گفت اگر بپذیریم که آینده جایی است که ما می سازیم ، هر قدم و خشتی که به این راه می افزاییم اهمیت دارد . اگر بخواهیم در مسیر پایداری توسعه گام برداریم لاجرم می بایست به محورهای آن یعنی فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی، محیط زیستی و اقتصادی توجه کنیم و رشد متوازنی از هر یک از این محورها داشته باشیم و اگر این محورها را به مانند چرخ دنده ای در نظر بگیریم ، سرمایه اجتماعی مانند تسهیل کننده ای جهت حرکت عمل می­ کند و از این رو اهمیت فراوان دارد.

طواف­زاده ادامه داد : ما امیدواریم که با گسترش مفهوم سرمایه اجتماعی ، دست ها برای داوطلبی و کمک به محیط­زیست افزایش یابد.

دکتر حسین کوچکیان فر رئیس اداره سرمایه اجتماعی ، سبک زندگی و امور فرهنگی مرکز اجتماعی وزارت کشور به عنوان میزبان این نشست در خصوص اهمیت سرمایه اجتماعی از نگاه وزارت کشور و نیاز جامعه صحبت نمودند .

وی از ورود وزارت کشور به عرصه­ هایی که به تقویت سرمایه اجتماعی و ایجاد نشاط در کشور گفت و آمادگی خود و نهاد وزارت کشور برای ورود و حمایت از طرح ها و برنامه های محلی تقویت سرمایه اجتماعی اعلام کرد.

این نشست میهمانان ویژه­ای از شهر رشت داشت ، دکتر رنجکش مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان و دکتر حسن پور ریاست اداره ارشاد شهرستان رشت که در بخش تحلیلی عکس ها به جلسه ملحق شدند .
ارسال گزارش : افشین میرزایی
منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس « از میان ما » در نگارخانه ایده پارسی
پسین
نمایش عکس های منتخب مجموعه « انتهای زمین »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست