1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارش کارگاه نشست با نیوشا توکلیان در بوشهر

گزارش کارگاه نشست با نیوشا توکلیان در بوشهر

کارگاه تخصصی عکاسی با حضور نیوشا توکلیان و بررسی وضعیت عکاسان و موضوع عکاسی مستند اجتماعی عصر روز پنجشنبه ۲۵ تیرماه جاری در شهر بوشهر برگزار شد.

در این برنامه نیوشا توکلیان ضمن نمایش آثاری از مجموعه عکس های پروژه های بار نشسته و در حین کار خود، توضیحاتی را پیرامون عکاسی مستند و شرایط و تنگناهای عکاسی اجتماعی و ضرورت صلابت اراده عکاسان این شاخه از عکاسی در جامعه نکاتی را مطرح کرد و تجربیاتی را با حاضرین علاقه مند در سالن برج میلاد اداره بنادر و دریانوردی شهر بوشهر در میان گذاشت.

در این برنامه، که با استقبال عکاسان و علاقه مندان به عکاسی قرار گرفت توکلیان به مرور آثار خود در چند سال اخیر پرداخت و در ادامه این نشست مجموعه جدید خود در سوریه را مورد بررسی قرار داد.
این بانوی عکاس با تشریح چگونگی انجام مجموعه گوش کن و نگاه کن (از مجموعه آثار خویش) بیان کرد همیشه عکاسان مستند می توانند در هر زمانی با هر محدودیتی به انجام ایده های جدید و پروژه های جدید بپردازند.

این عکاس مستند، موفقیت یک پروژه عکاسی مستند را در گرو پیوند عکاس با خود، دیگری و محیط پیرامونش قلمداد کرد.
.او با اشاره به تولید بیشمار عکس در دوران حال عکاسی، دو عامل ایده و خلاقیت در آثار عکاسان را بزرگترین وجه تمایز در دوران معاصر عکاسی بیان کرد.
وی خاطر نشان کرد: افزون بر این، عکاس باید یک جهانبینی جامع داشته باشد از عکاسان خواست که روحیه شکست ناپذیری داشته باشند و بتوانند در قبال نه گفتن ها ایستادگی و مقاومت کنند.

دقایق پایانی این نشست با پرسش علاقه‌مندان و پاسخ توکلیان همراه بود، گفتنی است این نشست با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از علاقه مندان در سالن آمفی تئاتر برج اداره بنادر و دریانوردی بوشهر برگزار شد و ثبت عکس گروهی با این عکاس به عنوان آخرین بخش این برنامه بود که انجام گرفت.

 

 

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
عکاسان همسفر با تور چیلیک، میهمان « عشایر شاهسون »
پسین
حق عکاس توسط دبیرخانه « نگاه سرخ » استیفا شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست