1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. یکصدویکمین تور عکاسی چیلیک در ییلاق ماسال برگزار شد

یکصدویکمین تور عکاسی چیلیک در ییلاق ماسال برگزار شد

یکصدویکمین تور عکاسی چیلیک با حضور علاقمندان به عکاسی طبیعت و مستند اجتماعی در ارتفاعات ییلاقی حومه شهرستان ماسال برگزار شد.

علاقمندان به حضور در سفر گروهی و کارگاه های عملی عکاسی عصر روز چهارشنبه از تهران عازم شدند و طی روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور در هوای مه آلود و بارانی مقصد، عکاسی در حال و هوای پاییزی را تجربه کردند.
در این سفر عکاسی که از دقایقی صبحگاهی روز پنجشنبه و هوای مه گرفته منطقه آغاز شد، همسفران علاوه بر لذّت حضور در منطقه، از مضامین و موضوع های موجود به عکاسی پرداختند.
۱۰۱ومین تور عکاسی چیلیک با تمرکز بر ارزش های زندگی اصیل روستاییان و دقت در جنس نگاه بومیان ساکن در منطقه، تلاش کرد تا با حفظ استقلال نگاه و ذهنیت های هر عکاس، آموزش های لازم را در خصوص نحوه برقراری ارتباط و اعتمادسازی در شخصیت موضوع بردارد.
همچنین با توجه به عنایت خاص اهالی منطقه به دفتر پایگاه عکس چیلیک و هماهنگی های انجام گرفته از سوی ایشان در پذیرایی و میزبانی شایسته از عکاسان همسفر با این گروه، تعدادی از عکس های از پیش ثبت شده از اهالی منطقه، به همراه هدایایی کارآمد، طی حضور در منازل و ملاقات با ایشان به آنها تقدیم شد.

اسامی عکاسان حاضر در این سفر عکاسی به این ترتیب معرفی شده است: ندا رهگذر ، مهری راستقدم ، امیر جوادیان ، سیّد راستین موسی زاده، مجتبی محسنی ، منیر ساکی ، مریم خداوردی ، آمنه عبادی ، سیّدمحمد موسی زاده ، فاطمه کلانتری ، نسرین رستمی ، ابراهیم باقرلو ، محمد کیانی ، سمیه(بهار) تاجیک، اعظم حشمتی ، مینو انوری زاده، آرین جوادیان ، داود انوری زاده ، سبحان سروری، سجاد دلیری ، طاهره(شیدا) حیدری ، مهدی سروری .
نشست نقد تور و بررسی فایل عکس های تولید شده توسط عکاسان همسفر و علاقمندان به زودی در سالن آموزش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار و عکس های برتر این سفر توسط کارشناسی عکاسان تعیین و معرفی خواهند شد.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور به شکل رایگان در محل سالن آموزش پایگاه عکس چیلیک برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی تجربه کارگاهی عکاسی مستند و طبیعت در ییلاق ماسال « اینـجـــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
تور عکاسی پاییزی در جنگل های مازندران برگزار می شود
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «پرسه های سپید» در مشهد

به تازگي منتشر شده

۴ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اعظم حشمتی
    ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۵۰

    خدا قوت و دست مریزاد
    ١٠١ اُمین تور، به پشتوانه همت و مدیریت صحیح برگزار شد، و امکانى دیگر براى منِ علاقمند به عکاسى و تجربه در محیط هاى مختلف فراهم شد.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ۲۳:۰۵

    خانواده چیلیک صد و یکمین تور خود را نیز به خیر و سلامتی برگزار کرد.
    سفری خوب با مدیریتی متعهد و دلسوز و همسفرانی شایسته
    خدا را شکر
    پایدار باشید

    پاسخ
  • بهار تاجیک
    ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ۲۲:۱۱

    در این روزگار پر از هیاهو بعضی کارها حال آدم را خوب میکند. عکاسی یکی از کارهایی هست که به من انرژی فوق العاده میدهد.
    عکاسی از طبیعت سرسبز شمال با هوای عالی همراه با خانواده چیلیک دوست داشتنی این حس خوب را چندبرابر میکند. سپاسگزارم از جناب سروری که با مدیریت مدبرانه به بهترین شکل این تور را برگزار کردند.مانا باشید

    پاسخ
  • مهری راست قدم
    ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ۲۲:۵۵

    ‎با عرض سلام و خسته نباشید به جناب آقای سروری عزیز که همیشه با زحمات و مدیریتی بسیار خوب محیطی امن وسالم رابرای عکاسی فراهم می نمایند.
    حدود عصر راه افتادیم که در نیمه های شب به ماسال برسیم و بعد از اندکی استراحت به ارتفاعات برای عکاسی عازم شویم که به علت مه زیاد عکاسی ارتفاعات به فردا موکول شد و با موافقت همه به عکاسی مستند از روستاها و مردم مشغول شدیم.
    مردم منطقه با وجود سرسبزی و طبیعتی زیبا در محرومیت از امکانات زندگی به سر میبرند و با شرایط حداقلی در منطقه به کشت کوچک و دامی اندک گذران زندگی می کنند.
    با این حال چیزی که جلب توجه میکند مهربانی شان و بزرگ منشی شان در این حداقلی هاست.
    با وجود شرایط سخت همه گونه امکاناتی برای عکاسی فراهم بود که من و دوستان استفاده کردیم و با عکس هایی که به تنهایی امکان تهیه آن را نداشتیم به تهران برگشتیم.
    تور عکاسی چیلیک را شبیه تور نمی بینم همیشه با دوستانی بسیار صمیمی که همسفرم هستند در مسیر می گوییم، می شنویم، مشورت می گیریم، می آموزیم، تا به مقصد برسیم و چه چیزی مهمتر از این.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست