1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. یک عکاس: آرزو دارم عکاسان ایران در جهان بدرخشند

یک عکاس: آرزو دارم عکاسان ایران در جهان بدرخشند

منبع: خبرگزاری ایسنا –

 

یک عکاس گفت: در سال ۹۵ آرزو می‌کنم فضای عکاسی ایران باز شود و عکاسان ما در سطح جهان بدرخشند.

فرزاد هاشمی“فرزاد هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: آرزویم این است که در سال جدید، بخشی از خواسته‌های ما برآورده شود. در سال ۹۵ برای جامعه عکاسی ایران آرزو می‌کنم که فضای عکاسی باز شود تا عکاس‌ها بتوانند در جامعه، در سطح شهرها و در طبیعت بدون مشکلات امنیتی عکاسی کنند. همچنین آرزو دارم عکاسان به‌عنوان هنرمندان در تعامل با بدنه دولت، به حقوق واقعی‌شان که داشتن گالری، موزه عکس و بنیادی که از آن‌ها حمایت کند، دست پیدا کنند.

او ادامه داد: امید بزرگ من این است که وزارت ارشاد در امور هنری، فضای کار عکاسان را به رسمیت بشناسد تا آن‌ها بتوانند در فضایی مستقل در راستای بارور شدن هنر عکاسی گام بردارند. همچنین آرزو دارم عکاسان ایران در این سال، در سطح جهان بدرخشند و با عکس‌های‌شان طبیعت، هنر و زندگی مردم ایران را به دنیا نشان دهند.

این عکاس همچنین بیان کرد: متأسفانه در روزهای نوروز به‌دلیل شلوغی، نمی‌توان از هر جایی عکاسی کرد، چون معمولا مکان‌های زیبا در حصار بازدیدکنندگان و مسافران نوروزی هستند و ممکن است بخش‌هایی از طبیعت پایمال شود. دو – سوم کشور ما در بهار و در فروردین‌ماه بهترین زمان را برای عکاسی دارند. هرقدر در این روزها از شهرها دور شویم و به مکان‌های خلوت برویم، امکان عکاسی بیشتر خواهد بود.

هاشمی گفت: امیدوارم این فرهنگ جامعه عکاسی، به کل جامعه منتقل شود که باید سرزمین‌مان را نگه داریم چون این امر جز با همت و نگهداری خود مردم از طبیعت، امکان‌پذیر نیست. در این صورت است که می‌توانیم امید داشته باشیم این زیبایی در درازمدت پایدار بماند.

او اضافه کرد: امیدوارم عکاسان ایران با نشان دادن طبیعت زیبای این سرزمین، مردم را به حفظ آن، بخصوص در روز طبیعت (۱۳ فروردین‌) تشویق کنند تا آن‌ها طوری از سرزمین و طبیعت‌شان نگهداری کنند که نسل‌های آینده هم از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

انتهای پیام

پیشین
«فریاد درخواست کمک کودکان سوریه» بهترین عکس سال شد
پسین
پرویز پرستویی شاخص‌ترین هنرمند سال ۹۴/ ایام نوروز فعالیت‌ نیروهای هلال احمر را عکاسی می‌کنم/ کاهش سفرهای استانی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست