1. خانه
  2. اخبار
  3. ۶ هنرمند دیگر آثارشان را به علی فریدونی اهدا کردند+تصویر

۶ هنرمند دیگر آثارشان را به علی فریدونی اهدا کردند+تصویر

منبع: خبرگزاری فارس
 
۶ هنرمند دیگر آثارشان را به علی فریدونی اهدا کردند+تصویر

۱۶ نفر از هنرمندان جبهه فرهنگی انقلاب یکی از آثارشان را به «علی فریدونی» عکاس دفاع مقدس تقدیم کردند.

خبرگزاری فارس: ۶ هنرمند دیگر آثارشان را به علی فریدونی اهدا کردند+تصویر

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، چهارمین عصر هنر انقلاب از سلسله همایش‌های هنری – فرهنگی سازمان هنری رسانه‌ای اوج با پاسداشت «علی فریدونی» ساعت ۱۷ امروز در نخلستان اوج برگزار می‌شود.

در جریان برگزاری این رویداد، تاکنون ۱۶ نفر از هنرمندان جبهه فرهنگی انقلاب یکی از آثارشان را به «علی فریدونی» عکاس دفاع مقدس تقدیم کرده‌اند.

مجتبی احمدی (شاعر)، مازیار بیژنی (کاریکاتوریست)، محمد علی گودینی (داستان نویس)، مجید سعدآبادی (شاعر و منتقد)، سلمان نظافت یزدی (شاعر)، امیر مهریزدان (مستند ساز)، تورج کلانتری (مستند ساز)، محمد صادق باطنی (مستند ساز)، مهدی نقویان (مستند ساز)، شاهین کلانتری (کاریکاتوریست)، محمد علی صمدی (نویسنده و فعال رسانه ای حوزه دفاع مقدس)، محمدرضا اصلانی (داستان نویس)، رضا خوشدل‌راد (کارگردان)، رضا اسماعیلی (شاعر و منتقد ادبی)، عبدالرحیم سعیدی‌راد (شاعر و نویسنده) و مهدی فرجی (مستندساز) از جمله هنرمندانی هستند که آثارشان به علی فریدونی تقدیم کردند.

 

 

وحید فرجی از مستندسازان کشورمان است؛ وی آخرین تجربه خود در این عرصه با عنوان «خاطرات نارنجی» را به علی فریدونی تقدیم کرده است.

 

 

محمدعلی صمدی در متنی نوشته است: «این کتاب را تقدیم می‌کنم به آستان استاد علی فریدونی که به زعم این حقیر از قله‌های رفیع عکاسی مقاومت و ایضا اخلاق و مرام و معرفت هستند، امید که قبول افتد».

 

 

محمدرضا اصلانی از نویسندگان جبهه انقلاب فرهنگی است که کتاب «ستوده در آسمان‌ها و زمین»را به علی فریدونی تقدیم کرد.

 

 

عبدالرحیم سعیدی‌راد نویسنده کتاب خاطرات طنز دفاع مقدس کتاب «جشن پتو» خود را به علی فریدونی تقدیم کرده و در حاشیه این کتاب نوشته است: «حماسه‌ها تمام می‌شوند اما عکس‌ها می‌مانند. تقدیم می‌شود به سرور ارجمند و یادگار روزهای بی‌بازگشت حماسه و لبخند جناب آقای علی فریدونی».

 

 

در تقدیم‌نامه رضا خوشدل تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه تلویزیونی «روایت» آمده است: اینجانب رضا خوشدل  تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه تلویزیونی «روایت» پخش شده از شبکه چهار سیما، این اثر را تقدیم می‌کنم به جناب فریدونی، عکاس روزهای عشق و حماسه و آتش و خون؛ باشد که قبول افتد».

 

 

رضا اسماعیلی شاعر و منتقد ادبی، اثر مثنوی «عدل مولا اتفاقی ساده نیست» را به علی فریدونی تقدیم کرده است.

 

 

محمدعلی گودینی اثر خود با عنوان «آیت ولایت» که زندگی‌نامه داستانی درباره زندگی شهید استاد حسن آیت است را به علی فریدونی تقدیم می‌کند.

 

 

در یادداشت محمد صادق باطنی می‌خوانیم: «سرباز اسلام، علی فریدونی عزیز! مأموریت حسین (ع) خلق لحظات بود و مأموریت زینب (س) ثبت لحظات. کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.. اگر انگشتان هنرمند شما و همرزمانتان نبود، خبری از هنر مردان خدا در رستاخیز دفاع مقدس ایران به نسل سومی‌هایی چون من نمی‌رسید، مقاومت‌مان را مدیون شما هستیم. با افتخار مستند «دوپینگی‌ها»را به شما تقدیم می‌کنم».

 

 

مهدی نقویان کلیپ «بابا خون داد» را تقدیم علی فریدونی کرده است؛ در بخشی از یادداشت وی آمده است: «۲۵ هزار عکس، ۲۵ هزار لحظه از هشت سال دفاع مقدس، به همت و جرأت مردی که نشان داد و پایمردی کرد و مقابل تیر و ترکش با لنز و دوربین ایستاد، ثبت شده و در حافظه تصویری انسان امروز باقی ماند…»

 

 

مجید سعدآبادی شاعر و منتقد کشورمان اثر «سربازی با گلوله‌ی برفی» را به علی فریدونی تقدیم کرده است.

 

 

مجتبی احمدی می‌نویسد: «کتاب پاهای تو منهای یک، را که اشاراتی گذرا به گوشه‌ای از دغدغه‌های پس از جنگ، در قالب شعر است، به عکاس ارجمند دفاع مقدس میهن عزیزم، علی فریدونی عزیز پیشکش می‌کنم.»

 

 

مازیار بیژنی مجموعه کاریکاتورهای گزنه را به علی فریدونی تقدیم کرده و می‌نویسد «تقدیم به مردی از مردان هنر دفاع مقدس».

 

 

شاهین کلانتری از کاریکاتوریست‌های جوان کشورمان اثری از خود را به علی فریدونی تقدیم کرده است.

 

 

سلمان نظافت یزدی؛ نوشته است «مجموعه شعر سرزمین هزار خورشید تقدیم می‌شود به عکاس پیشکسوت جنگ جناب آقای علی فریدونی که لحظات نابی از روزهای بی‌ادعا و بزرگ این سرزمین را ثبت کرده است.»

 

 

تورج کلانتری مستند شکوفه‌های زمستان را به علی فریدونی تقدیم کرده است.

 

 

امیر مهریزدان از مستندسازان کشورمان نوشته است «برای آنکه سال‌ها تصویرگر هنرمندی سرو و صنوبرها بوده، شاخه گلی از یک کمترین چه جایی تواند داشت؟ این حقیر به عنوان عضو کوچکی از جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فیلم مستند زمزمه ارادت را به حضور هنرمند عزیز کشورم جناب فریدونی، صمیمانه تقدیم می‌دارم.»

این لیست در حال تکمیل است..

 

پیشین
چه کسی از اعدام میرزا رضا عکس گرفت؟
پسین
“مادر” علی حاتمی جشنواره فیلم و عکس مادر را افتتاح می‌کند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست