68 -
تور عکاسی جنگل و آبگیر چورت
تاریخ برگزاری : ۱۳۹۳/۸/۲۲
یک روزه
برنامه سفر

در این سفر همسفران حضور در منطقه روستایی چورت و دریاچه نوشه چورت و همچنین پیاده روی در مسیر جنگلی این دو را تجربه خواهند کرد.
پایان زمان عکاسی از این برنامه عصر روز سفر و پیش از غروب خورشید خواهد بود تا همسفران در حداقل زمان ممکن و با بهترین نورهای عکاسی از این موضوع بی بدیل به عکاسی بپردازند.

اهداف عکاسی

در این سفر همسفران حضور و عکاسی در منطقه روستایی چورت و دریاچه نوشه چورت و همچنین پیاده روی در مسیر جنگلی این دو را تجربه خواهند کرد.

درباره منطقه

آبگیری طبیعی در حاشیه منطقه جنگلی و روستای نوشه چورت در استان مازندران که سکوت زیبای آن، موسیقی فوق العاده ای را در جان و روح جاری می کند. … همسفران قصد دارند تا در حرکتی شبانه از تهران، نور صبحگاهی خورشید را در حاشیه این آبگیر مشاهده کرده و با بهترین نور صبحگاهی کار عکاسی از درختان پاییزی جنگل و حاشیه آیینه گون این آبگیر را تجربه کنند.
منطقه حفاظت شده دریاچه میانشه که در میان بومیان منطقه به دریاچه چورت هم نامیده می‌شود در نزدیکی روستای چورت در حاشیه شهرستان کیاسر در استان مازندران قرار گرفته است.

دریاچه میانشه در ۳۵۰ کیلومتری شهر تهران و در میان جنگل‌های بکر منطقه چورت در بخش چهاردانگه شهرستان ساری واقع در ۸۰ کیلومتری جنوب این شهر واقع شده است. وسعت این دریاچه حدود دو نیم هکتار برآورد شده است و هر ساله در فصل بهار به ویژه در اوج بارندگی های فصلی منطقه طبیعتی بکر و نسیمی موزون از وزش باد در لابه لای درختان این منطقه نماهایی جذاب از صحنه هایی بدیع و آرامش آفرین را فراهم می نماید.
کارشناسان گردشگری ایران معتقدند که این منطقه از جمله مناطقی است که جلوه های بدیع و بکر آن در فصل های مختلف سال قابلیت های خاص خود را داشته و دارد. دریاچه یا آبگیر چورت به دلیل نزدیکی به روستای چورت، دریاچه چورت هم نامیده می‌شود.
این دریاچه چنانچه روایت شده در حدود نزدیک به یکصدسال پیش، بر اثر زمین‌لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه‌ هایی که در کنار دریاچه قرار داشت، به وجود آمده‌ است. هنگام کاهش آب، پدیدار شدن باقیمانده درخت‌هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده‌اند منظره ویژه‌ای را برای هر دیده ی زیبا پسندی ایجاد می‌کند. ماهی‌های موجود در این آبگیر برای همگان محل پرسش است ولی پاسخ اینجا است که ماهیان دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه ریخته شده‌اند. این دریاچه در نزدیکی منطقه طبیعی حوضچه‌سار پله‌ای باداب سورت قرار دارد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

تورهای چیلیک

فهرست