60 -
تور عکاسی مستند از کارگران ماهیگیری
تاریخ برگزاری : 1 اسفند 1392
یک روزه
برنامه سفر

مدت و زمان برنامه:  این سفر یک روزه بود و همسفران در طی این حضور از امکان عکاسی از ابعاد متفاوتی از موضوع برخوردار شدند.

اهداف عکاسی

اهداف عکاسی: این فرصت با هدف علاقمندان به شرکت در نمایشگاه گروهی عکس فراهم شده است گرچه هدف اصلی حضور، تجربه عکاسی مستند در جمع کارگران بومی و مهاجر و استراحتگاه کارگران ماهیگیر است ولی علاقمندان به عکاسی طبیعت، فرم، منظره و مفهومی نیز می توانند از امکان حضور و تولید قایل مطابق با سلیقه و استعداد نگاه خود برخوردار باشند.

درباره منطقه

شهر آمل از جمله شهرهای استان مازندران است که با وجود همسایگی با شهرهای ساحلی بابلسر، محمودآباد و نور، خود فاقد ساحل دریا است.
اگر چه با کمترین مسافت طی شده می توان به شهرهای ساحلی خوش آب و هوایی رسید که تور صید ماهی صیادان و ماهیگیران همیشه در چندین نوبت شبانه روز تلاش می نماید تا چرخ روزی عده ای را در چرخه ی روزگار بچرخاند.
آب و هوای این منطقه در تابستان‌ها گرم و مرطوب و در زمستان ها ملایم و حداکثر ریزش باران در ماه آذر و حداقل آن نیز در تیر ماه است.
بخشی از ساکنان این شهر به دلیل همجواری با ساحل دریا برای امرار معاش تحت نظارت سازمان ها و تشکیلات شیلات به شغل ماهیگیری می پردازند و این حرفه به شغلی فصلی برای مردمان این منطقه بدل شده است.

همسفران این تور عکاسی مستند در ضمن آموزش های پیش از سفر، تجربه عکاسی مستند از تلاش و تکاپوی زحمت کشانی را در پوشش های عایق با رطوبت و نمین تجربه خواهند کرد.
در این کارگاه آموزشی که طی چندین جلسه نشست حضوری و زمینه سازی برای درک و تبیین آموزش های لازم در محل دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار می شود، همسفران و متقاضیان پس از شرکت در این سلسله نشست ها در فرصتی مناسب در محل کار و اسکان کارگران شرکت ماهیگیری حضور یافته و تمام سعی خود را برای تجربه و ثبت هایی موفق بکار می گیرند.

این موضوع از جمله مضامین متمرکز در تور عکاسی چیلیک بوده که با وجود زیرساخت های اقتصادی و وجود نمادهای کار گروهی در قالب شرکت تعاونی زمینه های بسیار مستعدی برای پرداختن هدفمند به خود را داراست. سیر تغییرات و وسعت تحولات جامعه و گذر زمان در سایه معاش و معضلات زیست محیطی و ضوابط بازدارنده و گاه! مانع در حمایت از اقشار کارگری و همچنین عمر گروه های کاری در این حرفه، بهانه های فراوانی را برای عکاس مستند در به تصویر کشیدن حواشی و بطن این موضوع فراهم می آورد…

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

تورهای چیلیک

فهرست