1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. «در به در» را ببینید

«در به در» را ببینید

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا ) –

1447239770337_03.jpg

آورند دشت‌آرای پرفورمنس و نمایشگاه عکسی را با مفهوم «در» برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دشت‌آرای پس از تجربه حضور چند باره در جشنواره‌های تئاتری مختلف در کشورهای دیگر اخیرا نمایشگاه عکسی را برپا کرده که در کنار آن پرفورمنسی را هم با حضور تعدادی از جوانان آموزش دیده در کارگاه‌های کمپانی هنرهای اجرایی «ویرگول + نقطه ویرگول» اجرا می‌کند.

او در این‌باره به خبرنگار ایسنا توضیح داد: پس از تجربه فستیوال‌های مختلف تئاتری از درهای ساختمان‌های مختلف شهرهایی که به آن‌ها سفر کرده‌ام، عکس گرفتم که هر کدام به عنوان نماینده‌ای از فرهنگ آن شهرها محسوب می‌شوند. این درها در ۳۰۰ فریم عکس ثبت شده‌اند که ۲۶ عدد آن‌ها را در اندازه‌های بزرگ و کوچک در قالب یک نمایشگاه در معرض تماشا قرار دادم.

وی ادامه داد: ویژگی این درها این است که وقتی گوشتان را روی آن بگذارید صدای پشت در را می‌شنوید و در واقع تماشاگر به عنوان یک اجراکننده در این نمایشگاه حضور دارد و سبب رخ دادن یک پرفورمنس می‌شود.

دشت‌آرای با اشاره به اینکه این نمایشگاه عکس با عنوان «درگیری‌های آروند دشت‌آرای» برگزار شده است، افزود: در کنار این نمایشگاه پرفورمنسی با مفهوم «در» و به نام «در به در» را با همراهی تعدادی از جوانانی که اولین بار است چنین کاری را تجربه می‌کنند اجرا می‌کنم و متن این پرفورمنس از طلا معتضدی است.

او با بیان اینکه تاکنون دو اجرا از این پرفورمنس برگزار شده و سومین اجرا ساعت ۱۶ چهارشنبه ۲۰ آبان‌ماه در گالری شیرین واقع در خیابان سنایی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود، گفت: ایده اصلی کار این است که پرسوناژ‌های اصلی، درهای مختلفی هستند که از وضعیت خود و نیز تقابلی که با جامعه و موضوعات دیگر دارند، حرف می‌زنند.

وی اضافه کرد: این پرفورمنس برخلاف جریان رسمی تئاتر شکل می‌گیرد و دو ویژگی مهم آن رایگان بودن و انتقال تجربه است. ضمن اینکه قصد داریم این پرفورمنس را با حضور افراد کمی در مکان‌هایی همچون گالری و فضاهای تاریخی اجرا کنیم تا با رهگذران هم ارتباط برقرار کنیم. چرا که تصور می‌کنم وارد شدن به فضاهای روزمره یک نوعی از عکس‌العمل به تئاتری است که صرفا با هدف فروش و گیشه اجرا می‌شود.

آروند دشت‌آرای با دعوت از همکاران و افرادی که علاقه‌مند به مشارکت در چنین اجرایی هستند،گفت: این پرفورمنس می‌تواند محلی برای انتقال تجربه‌های بازیگران، هنرمندان، عکاسان، فیزیکدانان و… باشد.

او در پایان تأکید کرد: این پروژه ادامه‌دار خواهد بود و پس از پایان سومین اجرا در مکان‌های دیگری ادامه خواهد یافت.

در این اجرا که با کارگردانی دشت‌آرای و مارین ون‌هولک برگزار می‌شود، دیبا خاتمی، نگین تبرا، رومینا دواچی، بیتا مختاری، زهرا دباغیان، علیرضا اسماعیلی، مرضیه فیلی، عرفان آصفی، مهان عرافی، حدید تقی‌یار، علی آذرشین، سایه معینی، سپیده لاریجانی، سارا دباغیان و پرستو صادقی به عنوان اجراگر حضور دارند.

پرفورمنس «در»
پیشین
به همت مؤسسه بین‌المللی دانشجویان مسلمان جهان نمایشگاه عکس «پیاده‌روی اربعین» در بیروت برپا می‌شود
پسین
تفکر عکاسی در کشور ما، هنوز تفکری آنالوگ است

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست