1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. «مردم معمولی» آنتوان سوریوگین در موزه عکسخانه شهر

«مردم معمولی» آنتوان سوریوگین در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاهی از بخشی از آثار عکاسی آنتوان سوریوگین عکاس روسی با عنوان « مردم معمولی » در موزه عکسخانه شهر در حال نمایش است.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، نمایشگاه عکس تاریخی «مردم معمولی» از روز دوشنبه ۴ دی ماه در موزه عکسخانه شهر گشایش یافته و تعدادی از عکس های آنتوان سوریوگین را به نمایش عمومی درآورده است.
این نمایشگاه مجموعه‌ای از عکس‌های آنتوان سوریوگین از عکاسان برجسته دوره قاجار است.
در این نمایشگاه ۵۰ قطعه عکس ۲۰ در ۳۰ سانتی‌متر از این عکاس به نمایش گذاشته شده که در اغلب این عکس‌ها زندگی روزمره مردم معمولی در دوران قاجار نمایش داده شده است.

آنتوان سوریوگین (زاده ۱۲۰۹، درگذشت ۱۳۱۲ خورشیدی) یک عکاس روسی-گرجی-ارمنی حاضر در ایرانِ عصر قاجار و پهلوی بوده که نقش تعیین کننده ای در تاریخ عکاسی و عکاسی معاصر ایران داشته است.
آنتوان سوریوگین با ۵ دهه فعالیت حرفه‌ایِ عکاسی، یکی از مهمترین شاهدان زندگی ایرانیان از دوران ناصرالدین شاه تا سلطنت رضاشاه است. او برای کامل کردن مجموعه عکس‌های خود تمامی ایران را زیر پا گذاشت و از موضوع های گوناگون بهترین عکس ها را تهیه و ثبت کرد. مردم، مناظر، بناهای تاریخی، آداب و رسوم، مشاغل و حرفه‌ها، اشیاء و سرانجام تمام زوایای زندگی ایرانیان از اهم سوژه های عکاسی او بودند.
علاقه‌مندان برای دیدار از این عکس ها می‌توانند تا پایان روز شنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۶ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
تور عکاسی معماری در ابنیه تاریخی و بازار کاشان برگزار شد
پسین
نمایشگاه عکس «اثیر» مژگان رزاقی در نگارخانه چهار

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست