1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. «مصائب درختان» علی شکری در نگارخانه مژده

«مصائب درختان» علی شکری در نگارخانه مژده

نمایشگاه انفرادی از آثار عکاسی «علی شکری» با عنوان « مصائب درختان » عصر جمعه ۱۴ اردی بهشت ماه جاری در نگارخانه مژده گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه عکس که همزمان با رونمایی از کتاب عکس «مصائب درختان» خواهد بود، تعداد ۱۶ قطعه عکس سیاه سفید در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر به نمایش گذاشته می شود.
کتاب عکس « مصائب درختان » / The Passion of Trees به عنوان نخستین کتاب عکس عکاس ، دستاورد بیش از یک دهه تلاش « علی شکری » عکاس آذری است که از درختان در فرم ها و اَشکال گوناگون عکاسی کرد و در نهایت بنا بر هماهنگی با انتشارات ماتادور در کشور انگلستان تعدادی از عکس های این عکاس در کتابی نفیس در اندازه ۲۶ در ۲۶ سانتیمتر چاپ و منتشر خواهد شد.

هادی شفاییه در بخشی از متن ابتدای این کتاب عکس در وصف نگاه عکاس آورده است: « … درخت خشک با شاخه های لُخت توجه کسی را جلب نمی کند و به وصف و زیبایی آن برنمی انگیزد. علی شکری چنین نیست، او همین درختان خشک را زیبا می بیند و از آنها زیبایی می آفریند و در این آفرینش موفق می شود.
در این مجموعه، او ما را به ضیافت زیبایی ها می برد و دنیایی زیبا از چشم خود به ما می نماید. زیبایی که اگر ما خود بودیم، هرگز چنین نمی دیدیم او با امکاناتی که تکنیک عکاسی در اختیار گذاشته، گاهی روشنی ها را تیره و تیرگی ها را روشنی می کند … »

علی شکری متولد دی ماه سال ۱۳۶۰ در تبریز و دانش آموخته مهندسی رشته فناوری اطلاعات IT در شاخه امنیت شبکه های کامپیوتری می باشد که تجربه عکاسی را از سال ۱۳۸۲ در شاخه عکاسی طبیعت آغاز کرده است.

این عکاس تبریزی در گفت وگو با واحد خبر پایگاه عکس چیلیک در رابطه با انتشار این مجموعه عکس بیان کرد: مجموعه عکس « مصائب درختان » دستاورد ۱۳ سال تلاش جستجوگرانه و مبهمی بود که عکاسی در لابلای فرم ها و اَشکال درختان برای من به دنبال داشت.
وی در رابطه با محتوای عکس های مجموعه گفت: سعی کرده است با نگاه انسانی به درختان، آن ها را با شخصیتی که طبیعت به ایشان داده است ببیند و روابط اجتماعی بین درختان را به تصویر بکشد.
کتاب عکس علی شکری به رنگ سیاه سفید و با ١٢٠ صفحه به چاپ رسیده و به مبلغ ٣٠ پوند در پایگاه های سفارش و فروش بین المللی عرضه شده است.

نمایشگاه عکس « مصائب درختان » ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۴ اردی بهشت ماه جاری در نگاخانه مژده گشایش یافته و علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز ۲۱ اردی بهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.
گالری مژده در تهران، سعادت آباد،خیابان سرو شرقی، خیابان علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، شماره ۲۷، زنگ نخست واقع شده است.
علاقمندان به تهیه و متقاضیان سفارش کتاب عکس « مصائب درختان » / The Passion of Trees می توانند از طریق پایگاه کتاب عکس از تالیفات مرتبط به عکس و عکاسی دیدار کرده و درخواست شان را ثبت نمایند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
یادداشت: پشت صحنه یک پژوهش و تاریخ عکاسی ایران
پسین
اسامی عکاسان مدعوّ به هشتمین عکس فیروزه تبریز معرفی شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست