1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. « طلوع در کویر » پذیرای عکاسان تور عکاسی چیلیک شد

« طلوع در کویر » پذیرای عکاسان تور عکاسی چیلیک شد

نودویکمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک در قالب کارگاه عکاسی از طلوع در کویر عازم مرنجاب واقع در همسایگی شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان شد.
در این سفر یک روزه که همسفران شامگاه چهارشنبه ۵آبان ماه جاری مهیای حرکت شدند ، نزدیک به ۳۰ عکاس و علاقه مند به عکاسی در قالب برنامه ای منظم تلاش کردند تا هر یک در حد توان و بضاعت بتوانند تا با توضیحات ارایه شده و آموزش های داده در نشست آموزشی این تور ، تصاویری در خور از محیط کویر را در ادامه پروژه « #انتهای_زمین » به ثبت برسانند .
نودویکمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک در حرکتی شبانگاهی توانست در میانه راه عزیمت به کویر ایستگاهی را برای عکاسی شبانه از معماری کم نظیر گنبد و بارگاه امامزاده محمدهلال ابن علی(ع) مهیا نماید تا در خلوت و خنکای بامدادی دوربین عکاسان همسفر تجربه عکاسی از معماری این بنای منحصر به فرد را بدون حضور اشخاص تجربه نماید .

« طلوع در کویر » پذیرای عکاسان تور عکاسی چیلیک شددر ادامه برنامه همسفران پیش از طلوع خورشید در وسعت کویر حضور یافتند و به شکل گروه گروه با اشراف بر موقعیت ابتدایی حرکت به راه افتادند و ساعاتی بعد مطابق برنامه آماده بازگشت به تهران شدند.
مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار گیرند و همسفران به رایگان و تنها با مشارکت در بخش ارایه فایل با شرایط تعیین شده از امکان حضور در نشست نقد و بررسی تور و تحلیل آثار و انتخاب نگاه های برتر عکاسان همسفر در کارگاه عکاسی در کویر برخوردار خواهند شد .
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.
مدیریت « پایگاه عکس چیلیک » ضمن تشکر از حضور و همراهی سجاد صادقی آرانی از عکاسان منطقه ، از پشتیبانی ها و حمایت های میثم نمکی آرانی مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سیدجواد تکیه معاون اجرایی و مسئول فرهنگی آستان محمدهلال ابن علی(ع) تقدیر و تشکر می نماید .
اسامی عکاسان همسفر در ۹۱ومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با عنوان کارگاه عکاسی طلوع در کویر به این ترتیب عنوان شده است : محمدرضا زارع، رضا اناری ، میترا محمدی ، جواد میرزاپور ، اعظم حشمتی ، سپیده غلامحسینی ، امیر یوسفیان اهری ، سارا فیروزی ، محمدعلی قهرمان پور ، الهه علیرضالو ، مریم خداوردی ، میهن جهانبخش ، محمد بیک زند ، معصومه حضرتی ، محمدرضا خرازی ، آرتین پناه بحق ، افراز پناه بحق، آمنه عبادی ، ندا رهگذر ، پریسا حسینی ، طاهره منصورنژاد ، سمانه مقراضی ، سمیه بیرامی ، عرفانه سعیدیان ، رحمت ا.. حداد ، نسرین رستمی ، ابراهیم باقرلو ، مرتضی شجاعی ، نرگس صمیمی ، طه شجاعی و مهدی سروری .
تورهای آتی « پایگاه عکس چیلیک »(Chiilick.com) با هدف عکاسی از: طلوع در کویر ، روستاهای کردستان ، طبیعت پاییزی جنگل های گلستان ، عشایر شاهسون اردبیل، غروب ماسوله و صبحگاه قلعه رودخان، کویر شهداد، آبگیر الندان، سردشت، روستا و کویر ورزنه، بلوچستان، غار کتله خور، جزیره قشم، نهارخوران و زیارت گرگان، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، طبیعت آستارا، و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
عکس از: ابراهیم باقرلو
جهت مشاهده گزارش تصویری این سفر از نگاه عکاسان همسفر « ایـــنجـــــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
کتاب عکس « ۲۶ عکاس » منتشر شد
پسین
عکاس ایرانی کتاب ایران را در صربستان رونمایی کرد

به تازگي منتشر شده

۷ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اعظم حشمتی
    ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ۱۶:۴۷

    درود بر پایگاه عکس چیلیک که همواره میزبان سفری امن ، سالم ، صمیمی برای عکاسی بوده و هست.

    پاسخ
  • جواد میرزاپور
    ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ۱۹:۵۳

    مثل همه سفرهایی که با چیلیک داشتم ، عالی و پربار بود … پربار چه از منظرعکاسی و چه از منظر مسائل اخلاقی و جمعی … هر سفری که همراه شما عزیزان میشم ، چیزهای زیادی یاد میگیرم و تمرین میکنم تا شاید که پخته شود این خام …البته که هنوز بسیار سفر باید..
    و کویر … بعد از سفر خانواده و دوستان می پرسیدند که : خوش گذشت ؟
    مگر می شود سفر کویر باشد و خوش نگذرد؟ مگر می شود تاریخ را در گستره جغرافیا دید و سرشار ولبریز نشد؟!!
    عالی بود … ممنون از شما که فرصت چنین هایی رو مهیا می کنید …

    پاسخ
  • ممنون از خانواده بزرگ چیلیک، مخصوصا جناب آقای سروری که با بردباری و متانت، محیطی امن و صمیمی برای همراهان فراهم آوردند،
    خدای بزرگ را شاکرم که با این گروه محترم آشنا شدم تا بتوانم هر چه بیشتر در کنار آنها بیاموزم. سفر کویر از فراموش نشدنی ترین سفرهای من خواهد بود و این حس خوب را مرهون لطف دوستان و پایگاه عکس چیلیک هستم. با آرزوی موفقیتهای روز افزون برای خانواده بزرگ چیلیک.

    پاسخ
  • برای اولین بار بود که با چیلیک همراه می شدم ولی برای اولین بار از آن چیزی هم که فکر می کردم بهتر و بالاتر بود.
    بسیار سفر خوب و پر باری بود ، دوستان بسیار همراه بودن ومدیرت هم عالی بود.
    درود بر پایگاه عکس چیلیک

    پاسخ
  • سمانه مقراضی
    ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ۲۳:۱۴

    سفری که با عکاسی در صحن و بارگاه امام زاده محمد هلال ابن علی آغاز شود مگر می شود آخرش حاجت روا نشوی! چگونه !!!
    وقتی قدم می گذاری در زمینی که تنها صدای موجود در آن طنین هو هو های باد است و تو خود محو می شوی در این سکوت ، در این یک دستی و بی آلایشی و چه زود حاجت روا شدم !!!
    چه زود فهمیدم بزرگی یعنی سادگی و یک دستی ، عزت یعنی پستی و بلندی زندگی را با هم دیدن و تو ای شب کویر تازه دانستم چرا خدا به پیامبر آخرینش فرمود: اگر نماز شب بر امت تو مستحب است برای تو واجب است …
    آری! شب لحظه رسیدن عاشق است به معشوق و من این را از سکوت رمز آلود شبت فهمیدم…
    از تو عذرخواهم ای کویر که صدای چیلیک دوربینم برای لختی سکوتت را در هم شکست …
    می دانم تو آنقدر بزرگی و بی کینه که خطایم خواهی بخشید.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۲:۴۶

    هر بار که به کویر می روی ، تمام فرم ها و رنگ ها و نورها جذاب است و باز هم برایت تازگی دارد.
    آرامش ، عظمت، وسعت، سکوت، پاکی و زلالی چیزهایی نیستند که تکراری شوند.
    بازهم قاب های جدیدی را می یابی برای ثبت کردن و چه قاب هایی که فقط در ذهنت ثبت می شوند از زیبایی سفر و همسفری با دوستانی خوب و با اخلاق که در کنارشان امنیت داری و عکاسی می کنی و شوق و ذوق و روح و روانت را تغذیه می کنی و در انتها روزی لبریز از خاطرات خوب را در صفحه ای از عمرت ورق می زنی.
    خوشحالم که عضوی از خانواده همسفران در تور عکاسی چیلیک هستم و شکرگزارم که زیر سقف پایگاه عکس چیلیک، با راهنمایی های مدیریت آن توانسته ایم شرایطی مناسب و مساعد را در کنار دیگر علاقمندان برای سعی در تولید عکس خوب رقم بزنیم.
    مشتاقانه منتظر شرکت در جلسه نقد عکس های عکاسان همسفر هستم تا لذت این سفر را تکمیل کنم.

    پاسخ
  • آمنه عبادی
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ۱۵:۴۹

    سپاس از چیلیک که تنها یک نام نیست….
    اجتماعی ست از انسان هایی که مرزهای انسانیت را فراتر رفته اند و بودن در کنارشان و همسفر شدن با آنها حتی برای چند ساعت افتخار بزرگی است.
    قطعا حضور تک تک همسفرانم به پربار شدن این سفر نقش داشت .
    اینجا تنها جایی ست که اطلاعات فنی و تخصصی هر شخص به منزله اسناد محرمانه شخص به شمار نمی رود !!!!
    زیبایی کویر و لحظات خوش سفر را دوستانم در نظراتشان به طور کامل و جامع شرح دادند .
    لازم است بگویم آنچه که ارزش سفر را دوچندان می کند نقش همسفران در آن سفر است …
    ممنون از تمام دوستان همسفرم که در بالابردن اندوخته هایم نقش داشتند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست