1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. ˝سلام آقای پرتره˝ در نیاوران

˝سلام آقای پرتره˝ در نیاوران

منبع: هنرآنلاین –
رونمایی از سه جلد کتاب پرتره عکس و نقاشی فخرالدین فخرالدینی

˝سلام آقای پرتره˝ در نیاوران

کتاب نقاشی و عکس‌های ˝فخرالدین فخرالدینی˝ در سه جلد طی مراسمی با عنوان ˝سلام آقای پرتره˝ روز ۲۲ آذرماه، ساعت ۱۷ در گالری فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران در این برنامه که با همکاری مجله هنر و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار خواهد شد، از دو کتاب شامل عکس‌های پرتره اصحاب فرهنگ و هنر، چهره‌های سرشناس، همچنین کتاب سوم شامل آثار پرتره‌نگاری به‌صورت نقاشی رئال، رونمایی خواهد شد.

فخرالدینی که بیش از ۵۰ سال به‌واسطه عکاسی پرتره به روش آنالوگ شهرت یافته و گویی به عکس‌هایش جانی دمیده تا مخاطب با دیدن آن با تصویر زنده و رئال از پرتره مورد نظر روبه‌رو شود، در مورد این نوع عکاسی می‌گوید: حسی که من نسبت به عکاسی آنالوگ دارم به دیجیتال ندارم. عکاسی که ۶ فریم در دوربین دارد، راجع به کار مورد نظرش فکر می‌کند، چگونه کار کند تا فریم‌هایش به هدر نرود و این فکر کردن نیز سازندگی به همراه دارد. ولی در دیجیتال آن‌قدر عکس می‌گیرد تا تصادفی یکی از عکس‌ها خوب شود.

وی که تکنیک کار خودش را بیشتر از عکاس صاحب‌نام “یوسف کارش” الهام گرفته، عنوان کرد: خوشحالم که با عکاسی پرتره‌های افراد صاحب‌نام و چهره‌های سرشناس فرهنگی، هنری، علمی و سیاسی و جمع‌آوری آن‌ها درمجموعه‌ای برای نسل‌های آینده این شخصیت‌ها را ماندگار کرده‌ام، زیرا این سبک پرتره‌نگاری با تکنیک بالا قیافه حقیقی این شخصیت‌ها را نشان خواهد داد.

فخرالدینی که هنوز با دوربینی که ۵۳ سال پیش در سفرش به آلمان عکاس معرف آلمانی شارکویسکی به او هدیه داده عکاسی این پرتره‌ها را انجام می‌دهد در مورد شروع کار نقاشی‌اش گفت: در ۱۱ سالگی یک نقاشی رنگ و روغن از فردوسی کشیدم که کپی از کار رضا ارجمندی بود، و سبک کار من رئالیسم است که در کنار آن عکاسی را نیز ادامه دادم.

وی در ادامه افزود: هنر آن‌قدر وسیع است که نمی‌توان به انتهای آن رسید. هرچقدر کارکنی بازهم فکر می‌کنی کامل نشده است و من هنوز دارم یاد می‌گیرم وسعی می‌کنم کارهایم را نسبت به گذشته بهتر کنم و نقطه‌ضعف‌هایی را که خودم می‌بینم برطرف کنم.

احسان میرآب زاده مدیرمسئول مجله تهران نیز در خصوص برنامه‌های رونمایی کتاب و نمایشگاه عکس “سلام آقای پرتره”عنوان کرد: در این مراسم علاوه بر سخنرانی چند تن از شخصیت‌های فرهنگی و هنری، فیلم مستندی از سیف‌الله صمدیان نیز پخش خواهد شد که در خصوص این سه جلد کتاب خواهد بود. و طرح جلد این سه کتاب را نیز استاد متین طراحی کرده است و در جلد اول و سوم این کتاب‌ها ۷۰ پرتره برای اولین بار منتشر خواهد شد.

میرآب زاده در ادامه افزود: در مراسم رونمایی کتاب، بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، علمی و هنرمندان، حضور دارند و نمایشگاه پرتره‌های عکس و نقاشی استاد فخرالدین فخرالدینی از ۲۲ تا ۲۴ آذرماه دایره است و علاقه‌مندان می‌توانند ۱ از ساعت ۱۷ الی ۲۰ و روزهای دیگر از ساعت ۱۰ الی ۲۰ از این آثار، در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران دیدن کنند.

انتهای پیام/

پیشین
تأثیر شاتر زدن مردم بر دنیای عکاسی
پسین
مشخصات یا دنیایی برای پرتره‎نگاری / هنرمندان از نگاه خود به ˝پرتره˝ می‎گویند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست