1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. آبشار نوشهر پذیرای عکاسان علاقمند به طبیعت شد

آبشار نوشهر پذیرای عکاسان علاقمند به طبیعت شد

تنی چند از عکاسان جوان پایگاه عکس چیلیک در سفری یکروزه به استان مازندران در کارگاه عکاسی از طبیعت موضوع آبشار نوشهر را در عکس مورد ثبت و عکاسی قرار دادند.

نودوششمین سفر گروهی عکاسان از سوی دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک با هدف تجربه عکاسی طبیعت و در جنگل های مازندران در قالب تور عکاسی از آبشار برگزار شد.

در این سفر که با حضور ۲۰ تن از علاقمندان به عکاسی طبیعت ممکن شد ، عکاسان در حرکتی شبانه عازم منطقه شدند و مطابق با برنامه، عکاسی شان را همزمان با صبح روز جمعه ۲۹ اُردی بهشت ماه در مسیر رودخانه و در نهایت مسیر آبشار آغاز کردند و در ادامه پس از صرف نهار به طرف تهران بازگشتند.
همسفران همراه با ۹۶ومین سفر گروهی عکاسی و تور عکاسی چیلیک به این ترتیب معرفی می شوند:
مرتضی جعفری، شیانه خوشبو، فرشته فاتحی سامی، منصوره(عارفه) حجارمنش، اعظم حشمتی، مهدی نشاط، محمد موسی زاده، مریم خداوردی، نسرین رستمی، ابراهیم باقرلو ، فاطمه کلانتری، ندا رهگذر، عرفانه سعیدیان، آمنه عبادی، راستین موسی زاده، محمدرضا خرازی، جواد میرزاپور کلیبر، سمانه میلانلو، محمد کیانی، سبحان سروری و مهدی سروری.

در این سفر گروهی نماهایی با طراوت از جنگل مه گرفته، یاده راه سبز ، آبراه های سنگی، جریان آب در مسیر رودخانه، آبریزهای مسیر، آبشار دوقلو، چشمه های زلال، جلبک های دیواره آبشار و … مورد ثبت و عکس قرار گرفت و در نهایت بامداد روز شنبه ۳۰ اُردی بهشت ماه عکاسان همسفر به تهران رسیدند.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور به شکل رایگان برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.

برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی از طبیعت و تجربه عکاسی از آبشار « اینـجـــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

 

پیشین
نمایشگاه عکس بافت قدیمی و تاریخی بوشهر در پنج دهه
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «پیله» در نگارخانه نگاه

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • طبیعت بسیار بکر و زیباى جنگل و آبشار، موقعیت عکاسى ویژه اى بود، به دلیل زمان محدود عکاسى و مسیر ناهموار پیاده روى، مدیریت صحیح و درک موقعیت زمانى و مکانى آقاى سرورى موقعیت هاى مناسب براى اعضاى گروه فراهم کرد،تا بهترین آورده از این سفر عایدشان شود.
    ولى علاوه بر کار و مدیریت گروهى ،درک و سنجش موقعیت و هوشمندى در استفاده از زمان و موقعیت هاى مختلف موجود براى عکاسى ، فاکتور مهم درک فردى از شرایط بود، که عدم توجه و تمرکز بر آن ها، باعث شد نتوانم از چنین موقعیتى به خوبى استفاده کنم.
    تلاش و همراهى و هماهنگى آقاى خرازى در کمک به دیگر اعضا در رسیدن به موقعیت مناسب براى عکاسى جاى تقدیر دارد .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست