1. خانه
  2. مقالات
  3. ترکیب بندی در عکاسی

ترکیب بندی در عکاسی

موضوع : ترکیب بندی منبع مقاله: راهنمای جدید عکاسی مترجم: فرانه فراهانی

 

 

 

 

 

یک عکاس خوب علاوه بر جستجوی موضوع برای عکاسی ، باید به ترکیب بندی صحیح تصاویر خود دقت کند، تا بتواند موضوع و ایده مورد نظر خود را تاکید کند. برای رسیدن به یک تصویر کامل راههای متفاوتی وجود دارد. به طور مثال به تصاویر اهرام ثلاثه مصر توجه کنید .

در این تصویر افرادی که در پیش زمینه قرار دارند با استفاده از ایجاد فاصله میان دور و بین آنها ، به صورت آگاهانه کوچک شده اند . در این حالت عظمت هرم و آسمان بیشتر نمایان است.

در این ترکیب بندی قرینه ، هرمها درزمان غروب خورشید ثبت شده اند . خورشید در تصویر قرار نگرفته و شتر سوار درمرکز قرار دارد . افق به صورت آگاهانه در پایین کادر قرار داده شده است تا روی آسمان تاکید شود.

 

همیشه بدنبال منظره ای از زوایای مختلف باشید .در این عکس هوایی ، افق تقریبا در بالای تصویر قرار گرفته است و هرمها به صورت فاصله دار نشان داده شده اند.

 

در این تصویر ، هرمها و پشته خاک یک زمینه متقارن برای موضوع به وجود آورده اند . موضوعات فوتوژنیک و زیبایی محلی می تواند به این مناطق تاریخی جلوه ویژه ای دهد.

این تصویر که از هرم پله ای گرفته شده است برروی اندازه و صلابت هرم تاکید می کند. افرادی که در تصویر هستند به سختی مشاهده می شوند ، در حالی که سنگهای پیش زمینه کاملا بزرگ هستند.

قرار دادن هرم در پس زمینه تصویر ابوالهل ، بافت تصویر را تغییر داده . همچنین براندازه و شکوه مجسمه تاکید می شود . رنگ آبی آسمان ترکیب بندی را قوی تر می کند.

هنگام عکاسی از اهرام قرار ندادن توریستها و واگنها در تصویر کار بسیار سختی است . اما عکاسی از این زاویه و فاصله اهرام را در حالت صد سال گذشته نمایان می سازد.

در این تصویر سیلوئت(ضد نور) ، دوربین برای ثبت یک عکس عمودی چرخیده است. در اکثر فرمتها تغییر کادر افقی به عمودی یا بالعکس آسان ترین راه برای افزودن تنوع ترکیب بندی تصاویر محسوب می شود.

پیشین
عکاسی پرتره
پسین
جاگذاری موضوع در کادر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست