1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. اعتراف به خطا و عذرخواهی از « عباس رحیمی » پژوهشگر عکاسی

اعتراف به خطا و عذرخواهی از « عباس رحیمی » پژوهشگر عکاسی

اعتذار و اعتراف

پس از انتشار کتاب «قاجاریه و آموزش عکاسی» در سال ۱۳۹۰ و کتاب «زمینه‌های فتومونتاژ» در سال ۱۳۹۲ از سوی این‌جانب (عباس رحیمی)، یکی از پژوهشگران عکاسی ایران به‌نام محمدرضا طهماسب‌پور با غرض‌ورزی، بدون دلایل محکم و منطقی و با انتشار اکاذیب در فضای مجازی، باعث ایجاد شبهۀ ذهنی برخی از مخاطبان جامعۀ عکاسی نسبت به فعالیت‌های پژوهشی اینجانب شد.
با پی‌گیری قضایی چندسالۀ اینجانب به منظور احقاق حقوق خود، اکنون متن عذرخواهی رسمی آقای طهماسب‌پور از اینجانب در وب‌سایت‌های معتبر عکاسی منتشر شده است.
امیدوارم این متن موجب اعادۀ حیثیت اینجانب و برطرف‌شدن شبهۀ یادشده شود.
از حوصلۀ مخاطبین گرامی برای خواندن این متن سپاسگزارم.

متن عذرخواهی آقای طهماسب‌پور به همراه لینک‌های آن:

«این‌جانب محمدرضا طهماسب‌پور به آگاهی می‌رسانم در سال ۱۳۹۰ پس از انتشار کتاب «قاجاریه و آموزش عکاسی» از سوی آقای عباس رحیمی (نشر فرزان)، به‌عنوان اعتراض، اقدام به انتشار مطالب خلاف واقع در فضای مجازی و برخی محافل هنری مبنی بر کپی‌برداری نامبرده از نوشته‌های خود و همچنین اقدام به انتساب القاب ناشایست به وی نموده‌ام.
همچنین در جریان شکایت اینجانب در بازپرسی فرهنگ و رسانه، پس از بررسی مستندات طرفین و بررسی سطر به سطر تألیفات اینجانب و کتاب یادشده در دو مرحلۀ دقیق کارشناسی، دستگاه قضایی با قاطعیت به حقانیت ایشان رأی داد.
متاسفانه! این‌جانب برخلاف نظر بازپرسی و مشخص‌شدن عدم صحت ادعای خود، در چند مرحلۀ دیگر به‌ویژه پس از انتشار کتاب «زمینه‌های فتومونتاژ» ازسوی نامبرده، وی را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مورد نقد تند و اهانت قرار داده‌ام.
اکنون که پی‌گیری و شکایت قضایی ایشان، منجر به صدور شش ماه حبس تعزیری به جرم نشر اکاذیب در فضای مجازی برای این‌جانب شده است، ضمن احترام به فعالیت‌های پژوهشی و زحمت‌های چندسالۀ ایشان و با سپاس از پی‌گیری جناب آقای دکتر ستاری برای خاتمه‌دادن به این مسئله، با انتشار این متن از اقدام خود که منجر به تضییع حقوق مادی و معنوی آقای عباس رحیمی شد، صمیمانه از نامبرده تقاضای پوزش و بخشش دارم/ محمدرضا طهماسب‌پور»

http://nips.org.ir/ViewNews.aspx?NewsID=4473
https://www.akkasee.com/news/19360
http://tahmasb.akkasee.com/
https://akskhaneh.com/story/thmsbpr
https://t.me/iranaksmagazinegroup

اعتراف به خطا و عذرخواهی از « عباس رحیمی » پژوهشگر عکاسی

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
تسلیت به عکاس هنرمند « محمدعلی برنو »
پسین
« دیوید داگلاس دانکن » عکاس نامدار جنگ درگذشت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست