1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. امین طلاچیان : عکس های امروز از عمق برخوردار نیستند/ عکاسی استودیویی شده است

امین طلاچیان : عکس های امروز از عمق برخوردار نیستند/ عکاسی استودیویی شده است

منبع: خبرگزاری مهر –

امین طلاچیان عکاس معتقد است پیش از این خلاقیت در کارها بهتر بود و امروز کارها از عمقی که باید برخوردار نیستند. عکاسی مانند نقاشی نیست که کسی برود در آتلیه اش بنشیند و از هیچ اثری خلق کند.
به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه عکس های امین طلاچیان با موضوع عکاسی از بخشی از قبرهای بهشت زهرا (س) از روز جمعه در گالری «اُ» برگزار شده است. در این نمایشگاه امین طلاچیان با تکنیک عکاسی دیجیتال آثار خود را در معرض دید علاقه مندان به رشته هنر و عکاسی قرار داده است.

طلاچیان درباره عکاسی از قبرها به خبرنگار مهر گفت: این یک پروژه چند ساله است و از سال ۹۰ تا ۹۶ روی آن کار کردم و در نمایشگاه ۱۸ اثر ۱۰۰ در ۷۰ را به نمایش گذاشتم که از هر کدام چهار نسخه ارائه می دهم.

وی ادامه داد: فضای گالری «اُ» به دلیل اینکه در سه طبقه قرار دارد و کف آن بتونی است و حس قبرستان را تداعی می کند برای نمایش این عکس ها بسیار مناسب بود. من این عکس ها را از بخشی از بهشت زهرا (س) گرفتم که تقریبا متروکه ترین بخش آن است.

طلاچیان درباره عکاسی از سنگ قبرها نیز بیان کرد: من در نمایشگاه قبلی هم پرتره هایی از زیر آب را به نمایش گذاشتم از آدم هایی که گویی در حال خفگی بودند و در وضعیت تحت فشاری قرار داشتند. در یکی دیگر از نمایشگاه هایم نیز عکس هایی از کشتارگاه را به نمایش گذاشتم. نمایشگاه «شبانه ها» نیز درباره سیاهی ها و تاریکی ها بود، در واقع تم آثار من در ادامه هم قرار دارند و انگار یکدیگر را تکمیل می کنند.

وی درباره نمایش عکس در گالری ها نیز اظهار کرد: در حال حاضر فضای گالری ها به گونه ای شده که بیشتر کارها دکوراتیو است. به گمانم ما در کنار نگاه دکوراتیو و یا نگاه شاد در عکس ها باید نگاهی به اتفاقاتی که در اطراف مان رخ می دهد و بخش تلخ جامعه است داشته باشیم. ضمن اینکه تا وقتی تاریکی نباشد روشنایی معنا پیدا نمی کند.

این عکاس ادامه داد: ما در منطقه ای زندگی می کنیم که اتفاقات تلخ پیرامون مان زیاد رخ می دهد، برای همین عکس های اثرگذاری که از این منطقه در جشنواره های معتبر دنیا هم می بینید از عراق و سوریه و جنگ در منطقه است.

طلاچیان بیان کرد: در کشور ما چون تا حدودی عکاسی در خیابان ممنوع شده است عکاسی مستند را تحت تاثیر قرار داده است. برای همین بیشتر عکاسان به سمت عکس های استودیویی و زیرزمینی رفته اند برای همین نمی توان مشخص کرد آیا این روند خوبی در عکاسی ما است یا نه، مسیری است که باید تاریخ مشخص کند که آیا ما را به عقب برده است یا باعث پیشرفتمان در عکاسی شده است. ولی به گمانم پیش از این خلاقیت در کارها بهتر بود و امروز کارها از عمقی که باید برخوردار نیستند. عکاسی مانند نقاشی نیست که کسی برود در آتلیه اش بنشیند و از هیچ اثری خلق کند. عکاسی بیشتر انتخاب یک موقعیت است.

آزاده سهرابی

پیشین
کیارنگ علایی : برای اصفهانی ها از عکاسی گفتم/ چالش توسعه عکس های خانگی
پسین
زنده روح: جایزه «قلب تهران» دوباره کلید می‌خورد/ دوسالانه‌ها در بلاتکلیفی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست