1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. بازار تاریخی اراک، پذیرای حضور عکاسان شد

بازار تاریخی اراک، پذیرای حضور عکاسان شد

نخستین جشنواره ملی عکس بازار تاریخی اراک آغاز به کار کرد.
نخستین جشنواره ملی عکس بازار تاریخی اراک ۲۸ تیرماه با حضور ۹۰ عکاس در بخش حضوری به طور رسمی کار خود را در محل بازار تاریخی اراک آغاز کرد.
نخستین جشنواره ملی عکس « بازار تاریخی اراک » به گزارش “پایگاه عکس چیلیک” به نقل از روابط عمومی دبیرخانه جشنواره ملی عکس بازار، در این بخش ۳۵ عکاس غیر بومی، ۳۰ عکاس بومی و ۲۵ عکاس آزاد عکاسی خود از فضای بازار را از صبح یکشنبه آغاز کردند.

علاوه بر عکاسانی که ۲۸ و ۲۹ تیرماه از فضای بازار به طور حضوری عکاسی می کنند، جشنواره در دو بخش غیر حضوری و جنبی به منظور شرکت علاقمندان نیز برپا می شود.
در بخش غیر حضوری این جشنواره ۸۰۸ اثر مربوط به ۹۵ عکاس از سراسر کشور به دبیرخانه رسیده و باید گفت که در بخش جنبی حضور شرکت کنندگان پررنگ بوده است.

بنا بر این گزارش، این جشنواره با هدف معرفی بازار با رویکرد پژوهش و گردآوری اطلاعات تصویری از تاریخ گذشته‌ی بازار اراک، رویکرد عکاسانه به بازار اراک به عنوان تاثیر گذارترین میراث فرهنگی بافت شهری در جریان زندگی مردم در کلانشهر اراک، ایجاد زمینه مشارکت هنرمندان و عامه مردم در جهت همکاری برای عکاسی از «بازار تاریخی اراک آسیب شناسی و شناخت ویژگی‌ها و عناصر تشکیل دهنده‌ی بازار در زمینه حفظ و احیای هویت فرهنگی و کارکردهای اقتصادی و اجتماعی «بازار تاریخی اراک» برگزار شده است.

این جشنواره در دو موضوع معماری و مستند اجتماعی در سه بخش حضوری، غیر حضوری و جنبی برگزار می شود.
جشنواره ملی عکس بازار تاریخی اراک ۲۸ تا ۳۱ برگزار و برگزیدگان هر دو بخش حضوری و غیر حضوری در آیینی در محل بازار تاریخی اراک در روز ۳۱ تیرماه معرفی و با اهدای تندیس و جوایز از آنها تقدیر می شود.
این جشنواره توسط اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و با همکاری انجمن عکاسان استان مرکزی در سطح ملی برگزار می شود.

 

 
منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
عکاسان همسفر با تور چیلیک، میهمان « عشایر شاهسون »
پسین
حق عکاس توسط دبیرخانه « نگاه سرخ » استیفا شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست