1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. بازگشت عکاسان عاشورایی از پروژه مستندسازی عاشورای حسینی

بازگشت عکاسان عاشورایی از پروژه مستندسازی عاشورای حسینی

تعدادی از عکاسان مستندکار با نگاهی به ابعاد حماسی_عرفانی سوگواران در سفری ۵روزه از زوایای گوناگون این آیین عکاسی کردند.
در این سفر عکاسی که با اطلاع رسانی قبلی و دعوت به حضور علاقمندان و عکاسان عاشورایی انجام گرفت، تعداد ۲۰ تن از عکاسان در قالب گروه های تعیین شده، به شهرستان خوانسار عزیمت کردند و با وجود هماهنگی های انجام گرفته از نماهای مختلفی از ابعاد اعتقادی و پشتیبانی و صحنه هایی ناب از معماری شهری و … به عکاسی پرداختند.
این گروه که پیش از عزیمت با حضور در دو جلسه نشست توجیهی نسبت به موقعیت و شرایط موضوع و هدف از انجام این پروژه و … آگاهی یافته بودند همزمان از آثار سالهای گذشته شان در تهران و خوانسار نمایشگاه گروهی عکس «اهل حرم» را برگزار کردند و در ضمن تولیدات جدید به توفیقات تازه ای نیز دست یافتند.

همچنین برگزاری دو عنوان نشست آموزشی_تحلیلی با عنوان «عکاسی آئینی» و «آسیب شناسی عکاسی در عاشورا» در موقعیت مقصد از جمله فعالیت های این برنامه عاشورایی تعریف شده بود.
اسامی عکاسان شرکت کننده در این تور عکاسی که با نگاهی به عنوان پروژه عکاسی به آن پرداخته شد، به این ترتیب معرفی شده است: سیدمحمد موسی زاده، زهرا خرازی، سیدمهدی طباطبایی، جلال میرزایی، معصومه اصغری، منصوره حجارمنش، مریم خداوردی، تهمینه رحمانی، مهری راست قدم، ابراهیم باقرلو، حانیه عبدالمحمدی، ندا رهگذر، متین باستان فرد، محمدرضا خرازی، اعظم حشمتی، مجتبی محسنی، مطهره نظری، مهدی یوسفی، محمد منصوری، مهدی سروری.
در این سفر عکاسی که با نخستین اعزام عکاسان عاشورایی با هدف مستندسازی عاشورای حسینی در تاریخ یکشنبه ۲۵ شهریورماه جاری مصادف با ششم محرّم به مقصد انجام گرفت، فرصت و امکانی ۵روزه در اختیار عکاسان این پروژه مستند قرار گرفت و در نهایت آخرین عکاسان گروه شامگاه جمعه ۳۰شهریور مصادف با یازدهم ماه محرّم به تهران بازگشتند.
مدیریت دفتر رسانه «پایگاه عکس چیلیک» ضمن تقدیر از همراهی و پذیرش اهالی فهیم شهرستان خوانسار، وظیفه خود می داند از همکاری و هماهنگی های بین سازمانی فرمانداری شهرستان خوانسار، شهرداری خوانسار، اداره حراست، معاونت اماکن و اداره اطلاعات، سازمان منابع طبیعی و هیات مدیره هیئات شهرستان خوانسار مراتب قدرشناسی خود را اظهار نماید.
تلاش برای ثبت هایی موفق با هدف شرکت در فراخوان شرکت در روضه تصویری «اهل حرم»، شرکت در نمایشگاه های گروهی عکس، بالاتر بردن سطح دقت در معانی عکاسی از نمادهای عاشورایی، تفکیک عکس های خبری و عکاسی در عاشورا با عکس های عاشورایی، امکان دریافت حق التالیف از دبیرخانه پروژه، امکان شرکت در نشست نقد و بررسی فایل های تولید شده در این کارگاه عملی و پروژه عکاسی، تلاش برای تالیف کتاب عکسی با همین مضمون و … از جمله اهداف در دسترس برای این گروه از عکاسان تعریف شده است.
مدیریت این پروژه مستندنگاری را کارشناس عکاسی دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک «مهدی سروری» بر عهده داشته است و در مسیر آموزش های ضمن کار از متن و دیدگاه دبیر مجموعه(+) و اساتیدی چون: سعید فلاح فر(+)، زروان روح بخشان(+) و رضا جلالی(+) در قالب یادداشت های مرتبط بهره برده است.
عکاسان شرکت کننده در سلسله تورهای عکاسی چیلیک از امکان حضور و استفاده رایگان از مباحث مطروحه در نقد تور و بررسی فایل عکس های تولید شده در این پروژه برخوردارند.
بدیهی است تعداد فایل های منتخب این پروژه پس از طی مراحل لازم در مسیر ارزیابی، انتخاب، چاپ، انتشار و نمایش قرار خواهند گرفت.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
امکان اسکان برای علاقمندان عکاسی از سفال لالجین فراهم شد
پسین
فراخوان سیزدهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست