1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. بازگشت عکاسان عاشورایی برگزیده گرنت عکاسی «اهل حرم»

بازگشت عکاسان عاشورایی برگزیده گرنت عکاسی «اهل حرم»

دهمین سفر عکاسی عکاسان عاشورایی برگزیده گرنت عکاسی «اهل حرم» پس از تلاشی یک هفته ای برگزار شد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، سفر عکاسی عکاسان عاشورایی که در راستای تکمیل طرح «فراخوان عکس اهل حرم» و در مسیر پروژه مستندسازی #از_عاشورا_تا_عاشورا برگزار شد، با ثبت بیش از یکصدهزار فریم فایل تولید شده پایان یافت و ظرف هفته جاری مرحله ارزیابی و بررسی این تولید با حضور عکاسان برگزیده گرنت عکاسی و علاقمندان همراه در طی این مسیر برگزار خواهد شد.
برگزاری نمایشگاه های عکس: «همچو این می»، «عکس و اشک»، «عین عاشورا»، «سبز سرخ» از جمله فعالیت های گذشته دبیرخانه سوگواره عکس اهل حرم است که تازه ترین فعالیت این گروه از عکاسان با عنوان: «نمایشگاه گروهی عکس و چیدمان اهل حرم» به مدت بیست روز در گالری لاله در تهران برگزار شد.
فرصت حضور در طرح « #از_عاشورا_تا_عاشورا » مجالی بود تا عکاسان این پروژه با شناخت هیجان های بر سطح نشسته و ثبت شده در این موضوع که اغلب با عنوان مستندسازی از آنها یاد می شود شناسایی کرده و با تمرکز بر رویکرد نشانه شناسی آئینی و زیبایی شنایی عاشورایی ، با نگاهی پرورش یافته در محیط های مرتبط با سوگواری در ماه محرّم اقدام نمایند.

طرح تالیفی پروژه تصویری «اهل حرم» با تمرکز بر پنج شهرستان در استان های: یزد، اصفهان، گیلان، مازندران و تهران آغاز و در سال جاری عکاسان با حضور به هنگام در حوزه شهرستان خوانسار و هماهنگی های تعریف شده نسبت به رفتارهای آئینی مردمان سراسر شور عاشورایی این خطّه اقدام کردند.

مدیریت دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک ضمن تقدیر از هماهنگی ها و پشتیبانی مهندس مهدی احمدی و علی داودی، از مهندس ابراهیم پورهاشمی ریاست اداره امور آب و منابع طبیعی شهرستان خوانسار، مهندس فرهاد بل آبادی مدیریت اداره امور برق خوانسار ، از همکاری و همراهی سوگواران و امنای هیئات حسینی این شهرستان کمال تشکر را دارد.

اسامی عکاسان برگزیده گرنت عکاسی اهل حرم که شرایط همسفری در این پروژه عکاسی را داشتند به این ترتیب معرفی می شود: مهری راستقدم، مهدی یوسفی، معصومه حضرتی، منصوره حجارمنش، صبرا رئیسی، بهار عظیمی، ابراهیم باقرلو، محمدرضا خرازی، زهرا خرازی، مریم خداوردی، اعظم حشمتی، ندا رهگذر، جلال میرزایی، محمد منصوری، مهدی سروری.
برنامه ریزی این سفر عکاسی به گونه ای بود که گروه برای شامگاه پنجشنبه ۱۴ شهریور ماه جاری به مقصد اعزام شده و بامداد روز پنجشنبه ۲۱ شهریور ماه به تهران بازگشتند.
گزارش تصویری فعالیت عکاسان اعزامی از نگاه عکاسان را از طریق مراجعه و کلیک در «ایـنجـا» می توانید مشاهده کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
گزارش یازده سال تلاش برای ثبت روز عکس تاریخی ایران
پسین
نمایشگاه عکس «بعد از آن روز» سعید صادقی در خانه هنرمندان

به تازگي منتشر شده

۳ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مریم خداوردی
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ۰۰:۱۵

    حضور در تور عکاسی عاشورا ، در حالیکه نمایشگاه اهل حرم در تهران برپا بوده و حاصل یکساله ی یک تلاش گروهی بود .همراه شدن با گروهی هدفمند که هنوز آنقدر دغدغه داشت که همچنان برای ادامه مسیر بازهم راهی سفر شود تا فایلهای عکسهای عاشورایی خود را تکمیل کند.تداوم و تکرار سفرها در پیشبرد و به نتیجه رساندن هرچه بهتر پروژه های عکاسی بسیار موثر است. امنیت و آرامشی که در تورهای عکاسی چیلیک وجود دارد، مرهون هماهنگی ها ، برنامه ریزی و مدیریت آن جناب سروری می باشد که سبب حضور مداوم و علاقه من در عرصه عکاسی شده است.

    پاسخ
  • از دو سال پیش که با اهالی #اهل_حرم برای عکاس از عاشورای حسینی همراه شدم، تا صد و بیست و یکمین تور، یکی از با ارزش ترین تجربه های عکاسی ام را پشت سر گذاشتم. همراه شدن با #تور_عکاسی_چیلیک که تجربه ده ساله از عکاسی عاشورای حسینی را در کارنامه خود دارد با پشتوانه برگزاری نمایشگاه های متفاوت و تفکر آگاه و با معرفت، فرصت کم نظیری بود تا من و دوستانم در این مسیر با پرورش باور و نگاه، به نگرشی نو، اصیل و باورمند که متاثر از رویکردهای نشانه شناسی آئینی و زیبایی شنایی عاشورایی است نزدیک شویم.

    پاسخ
  • ندا رهگذر
    ۰۵ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۴۸

    قبل از آشنایی با #پایگاه_عکس_چیلیک و همراه شدن با #تورهای_عکاسی_چیلیک تصور می کردم هر لوکیشنی، یکبار برای عکاسی کافیست و هیچ انگیزه ای برای تکرار یک موضوع در عکاسی و یا حضور دوباره در مکان هایی که قبلا عکاسی کرده بودم، نداشتم
    اما شرکت در نشست ها و جلساتی که در دفتر این رسانه برگزار می شد و با آموزش های استاد گرامی جناب #مهدی_سروری آموختم که داشتنِ هدف و همچنین مطالعه و شناخت، موجب ایجاد انگیزه می شود برای تکرار و تداوم در ثبت یک رویکرد، تا جایی که بتوانی ایده و دیدگاهت را به تکامل برسانی
    #سفر_عاشورایی و #عکاسی_آیینی یکی از آن سفرهایی است که پس از ۴ سال متوالی باز هم اشتیاق بیشتری برای تکرار دوباره اش در خود حس می کنم، چرا که بعد از هر سفر در جلسات متعددی که از #عاشورا_تا_عاشورا در دفتر #پایگاه_عکس_چیلیک برگزار شد و گپ و گفت ها با همسفران و راهنمایی ها و آموزش های استاد #مهدی_سروری، موجب شد تا به معرفت بیشتری برسم و با ایده و دیدگاه جدیدتر و کامل تری مشتاق حضور دوباره در #تور_عکاسی_عاشورا باشم.
    ۱۲۱ومین #تور_عکاسی_چیلیک در حالی برگزار شد که نمایشگاه #اهل_حرم در تهران برپا بود و بازخورد عالیِ مخاطبان از دیدار چنین نمایشگاه متفاوتی که ایده و تفکر بسیاری پشت آن بود، انگیزه حضورمان در #تور_عکاسی_عاشورا که در راستای تکمیل پروژه تالیفی #اهل_حرم بود را چندین برابر کرد.
    ممنونم از #پایگاه_عکس_چیلیک و استاد #مهدی_سروری که فرصت استفاده از تجربه چندین ساله شان در 《#عکاسی_آیینی و برگزاری نمایشگاه های متعدد در این زمینه》 را برای مان فراهم کردند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست