1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. با حضور معاون امور تعاون وزیر تعاون، نمایشگاه عکس تعاون گشایش یافت

با حضور معاون امور تعاون وزیر تعاون، نمایشگاه عکس تعاون گشایش یافت

گشایش نمایشگاه عکس تعاون نمایشگاه جشنواره ادواری عکس تعاون عصر روز جمعه ۱۴ اسفند ماه جاری با حضور مهندس سیدحمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر حمدا.. رستمی مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی ها و تنی چند از عکاسان صاحب اثر در فرهنگسرای ارسباران گشایس یافت.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک به نقل از دبیرخانه جشنواره، در این نمایشگاه آثار ۷۷ عکاس ایرانی با موضوع تعاون و سایر مضامین مرتبط با کارشناسی و ارزیابی گروه داوران به نمایش گذاشته شد.

گشایش نمایشگاه عکس تعاونمهندس کلانتری ضمن دیدار از آثار عکاسان در تمامی نگارخانه های فرهنگسرا ، رسانه عکس را از قدرتمندترین رسانه های تاثیرگذار دانست و اظهار داشت:

هر هنری نقش به سزایی در ترویج دارد. هنرها هر یک به زبان خودشان توان معنای یک سری مفاهیم را دارند. هنر عکاسی هم امکان تصویرگری یک سری از واقعیاتی را دارد که امکان حضور و مشاهده آن برای همگان وجود ندارد.
عکاس با انتخاب زوایایی دلنشین ، واقعیاتی را مستند کرده و عکس هایی می گیرد که پیام مورد انتظار عکاس را برساند. ما در حوزه توسعه فرهنگ تعاون به دلیل گستردگی موضوع تعاون در سطح اقشار مختلف جامعه، می بایست با ابزارهای گوناگونی در حوزه هنر به تعریف روحیه تعاون، اندیشه تعاون و عمل تعاون، بپردازیم. این ابزار می تواند موسیقی و نمایش و در شرایط کنونی رسانه عکس باشد.
مهندس کلانتری گردش عکس های نمایشگاه را هم در استان های مختلف کشور ، حرکتی صحیح و مطابق با اهداف جشنواره دانست و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه عکس در موقعیت های کارشناسی شده و پر رفت و آمد و فرهنگی، بدون تردید در معرفی صحیح و ترویج فرهنگ تعاون موثرتر است.

 

گشایش نمایشگاه عکس تعاونایشان استقبال عکاسان و شهروندان را در روز افتتاحیه از عکس های نمایشگاه مناسب دانست و نسبت به نمایش آثار راه یافته در شبکه اینترنت و معابر عمومی شهری تاکید کرد و ادامه داد:

نگاه عکاسان ما در این مجموعه پس از تلاش یکساله عوامل دبیرخانه قابل قبول است ولی بعضی موضوعات و برخی مضامین در حوزه تعاون از نگاه عکاسان تیزبین کشور ما به هر دلیل مغفول مانده است.

البته این ما هستیم که بایستی عکاسان را با دیگر موضوعات جامانده آشنا و نزدیک کنیم تا آثار یک حرکت جمعی را از دریچه تاثیرگذار دوربین عکاسی ببیند و برای جامعه نمایش دهند.

 

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در انتهای این دیدار یادآور شد: شرکت تعاونی، فرآیند کاری جمعی است که در هیات مدیره اتفاق می افتد و کار گروهی در رسانه عکس موقعی موفق تر در ذهن و نگاه می نشیند که بتواند یک خط فکر شده از تولید تا نهایت فرآیند را به نمایش بگذارند. بنده معتقدم بایستی در بخش تکمیلی این جشنواره با تکیه بر مجموعه عکس بتوانیم فرآیند اندیشه تا نتیجه را در قالب یک گزارش از مراحل: تعاون فکری، تعاون عملی، تعاون در عرضه تا تعاون در فروش را برای بیننده نمایش دهیم.

اسامی عکاسان راه یافته به نمایشگاه جشنواره ادواری عکس تعاون به این شرح است:
رضا زنگنه، داود ایزد پناه، امیر مرادی راد، سهیلا خانمیرزایی، ساسان جوادنیا، احمدرضا کریمی، داود کهن ترابی، امیرعلی محمدی، امیر عنایتی، ابراهیم باقرلو، جواد علی پور، حسین الماسی، مهری راست قدم، حمیدرضا بازرگانی، سیدعلیرضا سادات، سیدمحمد فاطمی، سیدصادق موسوی، مرتضی امین الرعایایی، مونا تهرانی موید، موسی تقوی نمین، مریم نجاتی بوشهری، محمد قدمعلی، مجید خالقی مقدم، علی اصغر نصوری، مرجان طائی، علی جهان آرا، عرفان اسکمایی، مهدی شیروانی، نازیلا حقیقتی، یوسف اکبری پابندی، مریم خداوردی، هادی دهقان پور، میلاد معصومی، هدی حیات داودی، مهران چراغچی، مهرناز محمدی، عالیه سعادت پور ، امیر بهروزی راد ، آریان نصرالهی ، فیروزه جمعه پور ، سمیه فروغی ، امیر قادری ، بهنام هرمزی ، امیر جلال ، جواد عسکراوغلی ، فاطمه(رامش) حسینی لاهیجی ، مهدی گلپایگانی ، ایران مهدی پور ، مجید حجتی ، محمدرضا خرازی، محمد وروانی فراهانی ، علی معصومی ، بهزاد استادیان ، محمود صادقی ، شهرام نجفی ، عبدالرضا محسنی ، افشین آذریان ، امین رحمانی ، فاتح شافعی ، فاطمه سادات حجازی ، هادی کریمی ، جمشید فرجوندفردا ، محمود صادقی ، مازیار اسدی ، محمدرضا رحیمی ، مجتبی محسنی ، نیما مهدی پور ، عمران اشرلو ، پرویز گلی زاده ، پدرام اجتماعی ، پیمان حمیدی پور ، پویا بیات ، سعیدرضا مقصودی ، سعید موسوی ، شاهو کریمیان ، شیرین غازی اصفهانی ، سلیمان گلی .
گشایش نمایشگاه عکس تعاون
در فواصل زمانی گشایش نمایشگاه دکتر محسن سلیمانی مدیریت فرهنگسرا، مهندس البرز محمدی مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی ، اسماعیل فلاح خیر کارشناس حوزه هنرهای تجسمی، مهناز نورالهی داور بخش عکس سومین دوه جشنواره و مهدی سروری ، دبیر برگزاری این جشنواره در محیط نمایشگاه حاضر شده و با عکاسان به گفت وگو پرداختند.
لازم به یادآوری است نمایشگاه جشنواره ادواری عکس تعاون تا پایان روز دوشنبه ۲۴ اسفند ماه در نگارخانه های شماره ۱ و ۲ و ۳ فرهنگسرای ارسباران دایر بوده و علاقه مندان می توانند همه روزه تا ساعت ۱۹ از عکس های راه یافته به این جشنواره دیدن کنند.
فرهنگسرای ارسباران در تهران، خیابان دکتر علی شریعتی، خیابان جلفا واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نخستین « دو روزه عکاسان گیلان » برگزار می شود
پسین
دکتر ربیعی: مجموعه ای ارزشمند از فرهنگ تصویری تعاون گردآوری شده است

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • نمایشگاه بسیار عالی بود با عکس های خیلی خوب .
    از دیدن این همه عکس زیبا و با معنی با محوریت تعاون ، انسان به وجد می آید.
    هر عکسی را که نگاه می کنی همه در حال همکاری و مشارکت و تعاون هستند که باعث نشاط در محیط کار و شور و شعف گروهی می شود.
    از وزارت تعاون و مهندس کلانتری و دکتر رستمی و سایر دست اندر کاران جشنواره و نمایشگاه کمال تشکر را دارم که برای تدارک این برنامه زحمات فراوانی کشیده اند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست