عنوان نمایشگاه:

با هم بخندیم

نوع نمایشگاه : گروهی
تعداد قطعه : 32
در قالب عکس های: رنگی و سیاه وسفید
قاب نخست :

طنز در لغت‌ به‌ معنای‌ « طعنه‌ زدن‌ » و « مسخره‌ کردن‌ » است.
‌طنزپرداز با بزرگ‌نمایی‌ یک‌ عیب‌ یا نقیصه‌ قصد دارد صاحب‌ آن‌ عیب‌ را متوجه‌ نکته‌ای‌ کند. در واقع‌ یکی‌ از روش‌های‌ متوجه‌ کردن‌ دیگران‌ به‌ نکته‌هایی‌ که‌ از آن‌ غافل‌ مانده‌اند، ” طنز ” امی باشد.
” ثبت لحظاتی در قالب طنز توسط عکاس و پیامد آن ایجاد خنده و انبساط در بیننده ” یکی از اهداف عکاسی طنز می باشد .هدف هنرمند عکاس از عکاسی طنز مسخره کردن دیگران نیست.موقع عكس انداختن مي‌گويند:” لطفاً لبخند بزنید”.
خنده زبان مشترك است. هزينه ندارد. خنده، شادی می‌آورد، نوعی تخليه رواني است و تنش‌ها و احساسات سركوب شده را رها می سازد. خنديدن، دويدن بدون تحرك است.خنده نشانه اعتماد به نفس، سلامت روان و احساس امنيت است. خنده، خستگی را برطرف مي‌كند خنده در برابر عصبانيت مثل آب روي آتش است. خوب است بدانيم كه تبسم و لبخند نوعي درايت و باهوشی است.
پس زمانی که می خندی صاحب آن لحظه را فراموش نکن وازآفریدگارهرچه خوبی است تشکر کن و به شکرانه این لحظه قدمی بردار.
شاد کردن دیگران لحظه های خوش تو را مداوم و خنده هایت را بیشتر می کند.شیوه کاربرد طنز در جوامع مختلف با هم تفاوت دارد .به عنوان مثال جشنواره بین المللی دو سالانه طنز بلغارستان با پیشینه حدود چهل سال در شاخه های مختلف هنرهای تجسمی اقدام به برگزاری منظم و قوی این جشنواره معتبر می نماید و به همین منظور خانه طنز و هزلیات در شهر کوچکی نزدیک صوفیه پایتخت بلغارستان پایه گذاری شده است که هدف برگزار کننده ایجاد محیطی سالم و سرشار از خنده وسلامتی روان و زندگی اجتماعی برای خانواده ها با استفاده از توان و قابلیت های وصف ناپذیرهنرمندان این عرصه می باشد.
نمایشگاه عکس طنز ” با هم بخندیم ” با 32 اثر ازعکسهای قدیر وقاری شورچه و سیدعلی سیدی عضو انجمن عکاسان خراسان رضوی سعی کرده است تا حتی اندکی به این اهداف نزدیک شود.
غالب آثار پیش رو مربوط به سفرهای این دو عکاس در فاصله زمانی سالهای 1383 تا 1387 به کشور بلغارستان می باشد.

نام عکاس/عکاسان :

سید علی سیدی
قدیر وقاری شورچه

مطالب مرتبط با این نگارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست