1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. شهدای رسانه /بدون شرح و بی نیاز از هرگونه وصف و توضیح

شهدای رسانه /بدون شرح و بی نیاز از هرگونه وصف و توضیح

پانزدهم آذرماه سال ۱۳۸۴ سالروز شهدای رسانه، روز سقوط هواپیمای C130 است که حامل عکاسان و خبرنگاران اعزامی از تهران بود.
پروازی که با عنوان « عکاسان شهید و شهدای رسانه » از آن یاد می شود و تعدادی از عکاسان مطبوعات و رسانه همچون: شهید علی رضا برادران نجار از خبرگزاری فارس ، شهید سیدمهدی میرافضلی از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، شهید محمدحسن قریب طرزه از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شهید محمد کربلایی احمد از روزنامه همشهری، شهید سیدرسول کاظم نژاد از روزنامه کیهان همراه با دو تن از عکاسان شهیدی که از گروه رسانه ای و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام های مقصودی و محمدیان جامعه عکاسان کشور نیز در سانحه سقوط این هواپیما به فیض شهادت نائل آمدند و امروز پس از گذر از یک دهه تصویر سایت انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران بی آنکه اشاره ای به آن سانحه داشته باشد ، متاسفانه! مثل هر روز سال از این تاریخ جانگداز و مرتبط با عنوان این انجمن عبور می کند.

سایت انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران - شهدای رسانه
البته که گروه کاری جدید هیات مدیره این انجمن که از پایان خردادماه سال جاری(+) با عزمی تازه و اراده ای جمعی پای به میدان فعالیت گذاشته اند، شامل عکاسانی با تجربه و صاحب نظر در عرصه رسانه اند و مفهوم این انتظار جامعه عکاسی از پاسداشت صنفی و وفاداری به نام و یاد عکاسان شهید و شهدای رسانه را به خوبی درک می کنند.
اگر چه با گذشت نزدیک به نیمسال از فعالیت اعضای هیات مدیره جدید این انجمن ، هنوز هیچ فرد و رابطی به عنوان روابط عمومی انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران در قبال درخواست ها و پیگیری ها معرفی نشده است تا تذکراتی از این دست را مستقیم به شخص ایشان بتوان اعلام کرد.
مناسبتی همچون سالروز شهادت چند تن از عکاسان خبری در ۱۵ آذر ماه سال ۱۳۸۴ اتفاقی است که خبرنگاران و دوستان آن شهیدان از شامگاه گذشته در شبکه های اجتماعی با پوششی عالی به آن پرداختند ولی از یک انجمن صنفی و دارای سایت رسمی انتظار می رود متفاوت از فعالان شبکه اجتماعی با مخاطبین محدود به دوستان در جایگاه یک نهاد حقوقی از این مناسبت چنین بی اعتنا گذر نکند.

رویدادی تا این حد جدی و غم انگیز بایستی که در بین بسیاری از مناسبات عنوانی و تشریفاتی این انجمن از جایگاهی ویژه برخوردار باشد و شاید گاهی با یک متن ساده در صفحه اصلی سایت بتوان ضمن گرامی داشت یاد آن شهیدان عزیز و عکاسان فقید و ادای احترام به ساحت ایشان و خانواده داغدار و همکاران ایشان، جایگاهی وزین در اعتلای اعتبار این انجمن در فضای عکاسی مطبوعاتی و اهالی این انجمن ایجاد نمود.
تصویر این خبر که پیش از ظهر امروز از صفحه سایت انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران برداشته شده، « بدون شرح و بی نیاز از هرگونه وصف و توضیح » است و شاهدی صادق از وفای اهالی روزگار و بیان واقعیت تلخی که این روزها باید در جای جای فضای عکاسی دید و ننوشت.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
به یاد « عکاسان شهید و شهدای رسانه »
پسین
نمایشگاه عکس « روز دهم » در کارگاه هنر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست