1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. برگزیدگان سومین سوگواره عکس خط سوم مشخص شدند

برگزیدگان سومین سوگواره عکس خط سوم مشخص شدند

با برگزاری آیین اختتامیه سوگواره عکس عاشورایی خط سوم ، برگزیدگان سومین سوگواره عکس خط سوم معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در مراسمی که با حضور عکاسان و علاقمندان در فرهنگسرای ارسباران در تهران برگزار شد، ضمن برپایی نمایشگاهی از آثار راه یافته به سومین سوگواره عکس عاشورایی خط سوم، برگزیدگان دو بخش عکاسی با دوربین و موبایل نیز معرفی و جوایز آنها اهدا شد.سومین سوگواره عکس خط سوم

در ابتدای این مراسم که با رونمایی از کتاب سوگواره همراه بود، «سیدحسین دعایی» رئیس شورای سیاست‌گذاری سوگواره عکس عاشورایی خط سوم در سخنانی از اهداف بلندمدت برگزارکنندگان این سوگواره گفت و افزود: برنامه ما این است که بتوانیم سوگواره عکس خط سوم را توسعه داده و سایر بخش‌های هنری را هم به آن بیافزاییم تا بتوانیم در آینده سوگواره “خط سوم” را برگزار کنیم. به گفته «دعایی» اضافه شدن بخش عکس‌های موبایلی به سوگواره سوم و همچنین افزایش مهلت شرکت در سوگواره تا پایان ماه صفر و توجه ویژه به عکاسی پیاده‌روی اربعین، در همین راستا انجام شده است.

در ادامه مراسم، کلیپی از روند برگزاری دو دوره گذشته سوگواره و گزیده‌ای از سخنان «آیت‌الله سید حسن خمینی» در دومین سوگواره پخش شد و «محسن عبدوس» به شعرخوانی در باب قیام امام حسین و شهادت حضرت زهرا پرداخت.

«سیدمجتبی دعایی»، دبیر سومین سوگواره عکس عاشورایی خط سوم دیگر سخنران این مراسم بود. او نیز ابتدا به اضافه شدن بخش عکس‌های موبایلی به سوگواره سوم اشاره کرد و گفت: این روزها در جامعه با پدیده‌ای مواجه هستیم به نام پرواز موبایل‌ها که متأسفانه در اغلب مراسم‌ها شاهد آن هستیم و ما با افزودن بخش عکس‌های موبایلی به سوگواره، خواستیم این پدیده نوظهور و همگانی را هدفمند کنیم و از افراد بخواهیم که با توجهی ویژه از رویدادهای محرم و صفر عکاسی کنند.

دبیر این سوگواره در ادامه افزود: در مجموع ۱۰۷۲ اثر از ۲۵۵ شرکت‌کننده به دبیرخانه سوگواره ارسال شد که ۲۳۳ شرکت‌کننده با ۹۸۴ اثر در بخش عکاسی با دوربین و ۲۲ شرکت‌کننده با ۸۸ اثر در بخش عکاسی با موبایل شرکت کردند.
سومین سوگواره عکس خط سوم

به گفته «دعایی»، شرکت‌کنندگان از ۲۹ استان کشور بوده‌اند و استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین شرکت‌کننده را داشته‌اند و در مجموع ۳۵ درصد کل شرکت‌کنندگان از این سه استان بوده‌اند.
در ادامه این مراسم «حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی»، نماینده ولی فقیه و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات پشت تریبون قرار گرفت و ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم، برای آنان آرزوی موفقیت کرد.
بخش پایانی این مراسم به اعلام نفرات برتر و اهدای جوایز برگزیدگان اختصاص داشت. در بخش عکاسی با دوربین، «معین مطلق» از گرگان، «منوچهر حیدریان» از کاشان و «سیدمحمدصادق حسینی» از شیراز، اول تا سوم شدند. همچنین در این بخش، عکس‌های «سید امیر مرتضوی»، «امیرحسین کمالی»، «سیدعلی حسینی‌فر» و «محمودرضا معینی‌ پور» از سوی هیئت داوران به‌عنوان عکس‌های شایسته تقدیر معرفی شدند.
در بخش عکاسی با موبایل نیز مجموعه عکس‌های «امیر قیومی» از لار و عکس‌های «رحیم افشاری» از تربت حیدریه و «پیام صفری» از اراک به ترتیب حائز مقام‌های اول تا سوم شدند.
گفتنی است نمایشگاهی که از روز گذشته از کلیه آثار راه یافته به سوگواره عکس عاشورایی خط سوم در گالری‌های دو و سه فرهنگسرای ارسباران برپا شده تا بیستم اسفند، هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
علائم حیات در انجمن عکاسان ایران مشاهده شد
پسین
با حضور عکاسان تور عکاسی چیلیک روز کاری ماهیگیران مستند شد

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • محمود رضا معین پور
    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ۱۳:۲۲

    با عرض سلام
    تشکر میکنم بابت سایت بسیار خوبتون
    اشتباهی در درج فامیلیم رخ داده و معینی فر درج شده
    ممنون میشم اصلاح بفرمایید
    با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست