1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. بیانیه انجمن عکاسان مطبوعاتی استان اصفهان در دفاع از عکاسی ورزشی

بیانیه انجمن عکاسان مطبوعاتی استان اصفهان در دفاع از عکاسی ورزشی

بیانیه انجمن عکاسان مطبوعاتی استان اصفهان در خصوص حاشیه های غیراخلاقی مسابقات پرش با اسب نوجوانان اصفهان
باری دیگر و به بدترین نوع خود، عکاسان خبری استان اصفهان در حاشیه مسابقات پرش با اسب قهرمانی استان اصفهان به دلیل انجام وظیفه رسانه ای خود مورد هجمه، هتک حرمت و تهدید افرادی قرار گرفتند که متاسفانه نام فعال ورزشی را با خود یدک می کشند و نه تنها حرمت اصحاب رسانه بلکه جامعه اخلاق گر ورزشی استان را نیز پایمال کرده اند و با ادبیات ناشایست و لایق خود، دو همکار عکاس ورزشی مطرح استان و کشور را مورد تهدید قرار داده اند.
ماجرا از این قرار است که طبق روال معمول مسابقات ورزشی، تعدادی از عکاسان خبری در روز جمعه ۲۸ شهریورماه برای پوشش مسابقات پرش با اسب قهرمانی استان اصفهان در رده نوجوانان و جوانان در محل مسابقات حضور بهم می رسانند و به پوشش تصویری این مسابقات می پردازند که پس از مسابقات و انتشار تصاویر در بیش از ۱۰ رسانه مطرح کشور، تعدادی افراد مغرض به بهانه انتشار عکس لحظه سقوط یکی از شرکت کنندگان دختر مسابقات اقدام به انواع فحاشی های ناموسی، توهین و حتی تهدید جانی نسبت به عکاسان خبری صدا و سیما و خبرگزاری ایسنا که از حرفه ای ترین و با اخلاق ترین عکاسان استان و کشور هستند می نمایند و جالب آنکه در بین این افراد، خانواده دختر ورزشکار و تعدادی از عوامل اجرایی هیات سوارکاری استان نیز فعالانه حضور داشته اند.

نکته جالب توجه و عجیب این اتفاق در این است که تصاویر منتشر شده عیناً و کاملاً به صورت مستند از مسابقات تهیه شده و حتی چهره سوارکار دختر هم واضح نبوده و هزاران نمونه مشابه به این تصاویر در رسانه های داخلی و خارجی بارها و بارها منتشر شده است و حتی نشان جایزه عکس کشور در بخش ورزشی به چنین عکسی اختصاص یافته است و برای این مواضع غیر اخلاقی که پا فراتر از هم گذاشته و به هتک حرمت و تهدید جانی منجر شده هیچگونه توجیهی نیست.
باید به این افراد هتاک و بیاخلاق یادآوری کنیم این عکاسان خبری همان عکاسانی هستند که موفقیت های ورزشکاران بدون حضور ایشان در میادین ورزشی انعکاسی نخواهد یافت و عکاسان و خبرنگاران صرفاً ابزار بزرگنمایی موفقیت ها نیستند و ثبت کننده همه اتفاقات و مستندات میادین ورزشی محسوب می شوند که فارغ از هرگونه موضع شخصی به ماموریت خود می پردازند.

حمایت غیراخلاقی و خارج از عرف از یک ورزشکار جوان که راه بسیاری برای رسیدن به مدارج معمول ورزشی هم دارد و هنوز در ابتدای راه است آن هم از سوی خانواده و برخی افراد هتاک به اصطلاح هوادار!! نه تنها با روح ورزشی در منافات است بلکه این ورزشکار را از همین راه ناچیز رفته برخواهد گرداند و باید نشست و نتیاج این حمایت ها را در سال های آینده برای این ورزشکار دید و این در حالی هست که ساماندهی سناریوهای نخ نما شده اوباش گونه و تهدید در فضای مجازی اصحاب رسانه را از فعالیت شفاف و بی طرفانه نا امید نخواهد کرد.
انجمن عکاسان مطبوعاتی استان اصفهان ضمن ادای احترام به جامعه اخلاقگرا ورزشی اصفهان برخود لازم می داند با محکوم نمودن این اقدامات غیراخلاقی که متاسفانه بنابر شواهد و مستندات توسط خانواده این ورزشکار و تعدادی از عوامل هیات سوارکاری نیز ساماندهی شده است ضمن حفظ حق پیگرد حقوقی و قانونی از مدیر محترم ورزش و جوانان استان، ریاست محترم فدراسیون سوارکاری، مقامات امنیتی استان درخواست مجدّانه پیگیری و برخورد قاطع با متخلفان و تهدیدکنندگان دو همکار عکاس خبری استان را دارد.
لازم به ذکر است مستندات این توهین و ساماندهی آن توسط افراد همچنین اتفاقات پشت پرده این مسابقات که نشان دهنده سطح اخلاقی آن می باشد موجود و در زمان مناسب در اختیار نهادهای قضایی و نظارتی قرار خواهد گرفت.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
آنچه مهدی از قاب کاظم بر چهره مصطفی نوشت
پسین
در چنین روزی «راب برایان» عکس «انقلاب زعفران میانمار» را به ثبت رساند

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • عباس امیدی
    ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴

    دوستان گرامی تا بحال چند تا از نامه ها دادید؟ ایا ثمری دیدید؟ پس این نامه نگاری را تمومش کنید. همه تون جمع بشید برای یک بار هم شده همه مسابقات و یا ….. برای یه مدتی پوشش ندید. سفت و سخت وایستید نگذرید هر کی از در رسید به شما توهین کند. بعدش میبینید که شما رو با سلام صلوات دعوت میکنند. شغل ‌تونو‌ و خودتونو راحت نفروشید.‌اینا به شما محتاجند. از کره مریخ که عکاس نخواهند اورد. محبورند به شما مراجعه کنند ولی این بار با عزت پوشش میدهید.‌ امتحان کنید. بیانیه بس است….موفق باشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست