1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. بیست و هشتمین تور عکاسی چیلیک در شیراز برگزار شد

بیست و هشتمین تور عکاسی چیلیک در شیراز برگزار شد

همسفران و علاقمندان به شرکت در سلسله تورهای عکاسی، همزمان با عصر روز سه شنبه، بیست و سوم فروردین ماه جاری، در قالب بیست و هشتمین ” تور عکاسی چیلیک ” با هماهنگی های انجام گرفته، به قصد عکاسی از ابنیه تاریخی و فرهنگی شهر شیراز و مجموعه تاریخی منطقه پارسه(تخت جمشید)، از مقابل دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” عازم استان فارس شدند.

همسفران مطابق برنامه، عکاسی خود را همزمان با صبح روز چهارشنبه، ۲۴ فروردین ماه با ورود به شهر شیراز و اقامه نماز و صرف صبحانه، از آستان حضرت علی بن حمزه بن موسی الکاظم(ع) آغاز کردند و پس از آن مجموعه های مسجد، حمام و بازار وکیل و در نهایت در سرای مشیر به عکاسی پرداختند. نمای روز دروازه قرآن از آخرین برنامه عکاسی نیم روز ابتدای سفر شد و پس از آن همسفران در محل اسکان حضور یافته و به استراحت پرداختند.

در ادامه برنامه های عکاسی، همسفران از عمارت های نارنجستان قوام، خانه زینت الملوک، مسجد نصیرالملک، سعدیه و در نهایت از نمای شبانه دروازه قرآن و مزار خواجوی کرمانی عکاسی کردند.
برنامه روز دوم سفر نیز در سحرگاه حافظیه آغاز شد و همسفران با عکاسی در سحرگاه، طلیعه صبح و نور روز، سعی در حداکثر استفاده از معنویت و توان این بخش از برنامه به عمل آوردند. باغ ارم، ارگ تاریخی کریمخان، باغ عفیف آباد و عکاسی در حرمین احمدابن موسی(ع)شاهچراغ و سیدمیرعلاءالدین حسین(ع) نیز از دیگر بخش های برنامه بود. نیمروز دوم سفر پس از حضور در محل اسکان به اقامه نماز و صرف نهار گذشت و همسفران عصر این روز را تا دقایقی پس از غروب در محوطه تاریخی تخت جمشید گذراندند.
بیست و هشتمین تور عکاسی چیلیک در صبحگاه روز جمعه، پس از مشایعت گروه پشتیبان مستقر در شیراز و ادای آداب بدرقه، به سوی نقش رجب، نقش رستم و در نهایت مقبره کوروش کبیر در پاسارگاد حرکت کردند.
مطابق برنامه ریزی صورت گرفته و برگه های نظرسنجی این تور از رضایت صددرصدی همسفران بهرمند بوده و همسفران در آخرین ساعات شامگاه جمعه، بیست و ششم فروردین ماه به محل آغاز حرکت در مقابل دفتر پایگاه در تهران بازگشتند.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.

همسفران تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” با ارایه عکس های منتخب خود از مقاصد این تورها می کوشند تا شرایطی شایسته برای تدوین مجموعه ای تصویری و هدفمند از علم و هنر عکاسی را دامن بزنند.

اسامی همسفران تور عکاسی به مقصد شیراز عبارتند از:
علی اسدی، مریم ابراهیمی، ابراهیم باقرلو، حبیب الله تاجیک، محمد جباری، راحله حاجیان دوست، علی حسن زاده، نیما خالدی کیا، امین خادمی، محمدرضا خرازی، بهرام دیده ور، ابراهیم رامه، شراره رضایی، علی رضا زرنونی، فاطمه زهرا زنجانی، الهام زهره وند، مجید سامانیان، مهدی سروری، روح الله سنجرانی، پریسا شادمان، مهدی شایسته، مریم شریف نیا، علی صاحب الزمانی، مهدی صالحی زاده، لیلا صادقزاده، سارا طاهرمقدس، مسعود عطارهادی، ملیحه فرهادی، شبنم قادری، وحید قاسمی زرنوشه، علی گردستانی، مهرداد محمدی، سیده زهرا موسوی، مریم میرزاحیدری، سیدعلی میراسماعیلی، طاهره میرشکرایی، محمدعلی کلاهی فرد، سیدایمان میری، سعید نوروزخان، سمیه هاشمی، احمد قاسمی، زهرا یزدزاد، محمد یزدزاد و منوچهر یگانه دوست.

مدیریت ” پایگاه عکس چیلیک ” ضمن تقدیر از همکاری سازمان میراث فرهنگی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و دانشگاه شیراز و همچنین تولیت آستان حضرت احمدابن موسی(ع)، از هماهنگی، پشتیبانی مدیریت و عوامل گروه توسعه ارتباطات مشکات، از آقایان: ایمان خادمی، علی رایان، علی زارعی و خانم ها نجمه سیفی و زینب صفاری تشکر و قدردانی می نماید.
لازم به یادآوری است عصر روز سه شنبه ششم اردی بهشت ماه، دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” میزبان همسفران فعال در این تور می باشد تا پیرامون نقد و بررسی تور عکاسی و عکس های به دست آمده، حاضرین با هم به گفتگو بپردازند و به واسطه ارزیابی و داوری همسفران حاضر در این تور، موفق ترین عکس با ذکر معیارهای مربوطه انتخاب شده و هدیه ای از طرف ”  پایگاه تخصصی کتاب عکس ” به صاحب عکس تقدیم شود.
در نظر است تا همسفران با مشارکت خود در ” نخستین جشنواره تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک ” عکس های منتخب خود را از سفرهای برگزار شده به عرصه ای رقابتی بسپارند تا نمایشگاهی از آثار راه یافته، درهجده استان کشور به نمایش گذاشته شود.
مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی این پایگاه در مسیر بازگشت به تهران بنا به رای حاضرین در سفر، مقرر شد هدایایی چون: امکان استفاده از تخفیف های ویژه از ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” و تورهای عکاسی، لوح فشرده و… از طرف پایگاه و حواله چندین جلد کتاب عکس در نشست نقد و تحلیل سفر در دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” تقدیم همسفران شود.
دبیر اجرایی دومین جشنواره سراسری عکس گرانتر از طلا نیز طی تماسی نسخه ای از کتاب تازه به چاپ رسیده این جشنواره و همچنین سردبیر فصلنامه منشور شماره ای از این نشریه را به تمامی همسفران تقدیم نمود.

تورهای بعدی این پایگاه به مقصد: عکاسی شبانه از بناهای اصفهان، شالیکاری منطقه مازندران، پلور، منطقه جنگلی ماسال، یاسوج، غار رودافشان، روستای ابیانه، طبیعت اسالم و خلخال، جنگل و قلعه رودخان، شهرک تاریخی ماسوله، ابنیه کاشان، شهرکرد در دست هماهنگی و برنامه ریزی است که پس از انجام مراحل نهایی در ” اینجا ” معرفی و اعلام خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری بیست و هشتمین تور عکاسی چیلیک به مقصد شیراز ” ایـنـجــا ” کلیک کنید.

پیشین
بیست و هشتمین تور عکاسی چیلیک عازم شیراز شد
پسین
سی ونهمین تور عکاسی چیلیک عازم شهرستان « خوانسار » شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست