1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تجربه عکاسی طبیعت در ۱۲۰ومین تور عکاسی چیلیک در ییلاق سوباتان

تجربه عکاسی طبیعت در ۱۲۰ومین تور عکاسی چیلیک در ییلاق سوباتان

عکاسان و علاقمندان به طبیعت با حضور در ۱۲۰ومین تور عکاسی چیلیک به مقصد ارتفاعات ییلاق و طبیعت منطقه سوباتان تجربه ای دیگر در حوزه عکاسی رقم زدند.
در این کارگاه عکاسی شرکت کنندگان به فراخور نیاز و تجربه از آموزش های غیرمستقیم عملی عکاسی بهره برده و در فرصتی ۴روزه توانستند در موقعیت های گوناگون اقلیمی نسبت به ثبت عکس در محیط طبیعت سوباتان اقدام کنند.
عکاسان و علاقمندان به حضور در این تور عکاسی در حرکتی شبانه از تهران عازم مقصد شدند و همزمان با نور صبحگاهی از شهر مقصد عازم ارتفاعات شده و صعود به مقصد نهایی را انجام دادند.
بحث و گفت وگو پیرامون کیفیت نگاه عکاس و جلوگیری از تکرار در حین دیدن و عکاسی و همچنین نحوه پرداختن به مضامین اجتماعی از جمله مباحث مطرح شده در جلساتی بود که به شکل منظم در فواصل ممکن در این سفر برگزار می شد.

اسامی عکاسان همسفر در این پروژه عکاسی تالیفی به این ترتیب معرفی شده است: حمیده نظری، مهری راست قدم، مهشید شمی پور، مهدی یوسفی، محمد موسی زاده، ندا رهگذر، زیبا نعمتی زاد، عارفه حجاّرمنش، آرین جوادیان، صبرا رئیسی، میثم قبادی، راستین موسی زاده، مریم خداوردی، علی رضا میرزایی، علی هاشمی، جلال میرزایی، اعظم حشمتی، آزاده گلاب گیران، سبحان سروری و مهدی سروری .
در این سفر ۴روزه همسفران با طی مسافتی در حدود ۱۵کیلومتر از طبیعت و مضامین مستند و حضور عشایر و نمادهای زندگی و همچنین بافت و رنگ و فرم های موجود در نورهای طلوع و غروب منطقه عکاسی کردند.
در این سفر عکاسی علی رضا میرزایی با ۷سال سن به عنوان جوان ترین عضو و حمیده نظری با ۶۶ سال سن به عنوان باتجربه ترین علاقمند به عکاسی ، گروه را همراهی می کردند.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد تور و بررسی عکس های تولید شده همسفران این تور به شکل رایگان در سالن آموزش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی از طبیعت سوباتان « اینـجـــا » کلیک کنید.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک “ (Chiilick.com) با هدف عکاسی از: آبشار و جنگل، برداشت شالی، مزرعه آفتابگردان، طلوع در کویر، آبشار ویسادار، روستاهای کردستان، سیستان و بلوچستان، جزیره قشم، نهارخوران گرگان، پل ورسک و شیرگاه و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

 

پیشین
حکایت صبوری یک عکاس در راه جاودانه کردن یک اقلیم
پسین
اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین برگزار می شود

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • عکس های گروهی را که دیدم ، تمام لحظات سفر برایم باز آفرینی شد، آنچه از تجربه این سفر عایدم شد، تقویت نگاه عکاسانه و تمرین دیدن و خوب دیدن و با دقت دیدن و دیگرگونه دیدن بود، و این مهم برای من و دیگر همسفران با راهنمایی ها و آموزش های حین عکاسی جناب مهدی سروری اتفاق می افتد. همزمان که تمام آموزه هایی پیشین را به خدمت نگاهم در می آورم همیشه چیزی تازه برای دیدن و تفکر و نگاه عکاسانه داشتن هست که از آن غافل بودم، و هر سفر برایم تجربه ای ارزشمند است که هم در محضر طبیعت و انسان غور می کنم و می آموزم و هم ویژگی تور عکاسی چیلیک است که در این سیر یادگیری همیشه کمک حال و راهنمایی عکاسان و علاقمند به عکاسی است و همیشه و در هر سفر چیزی برای یادگیری است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست