1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. تجلیل از فخرالدین فخرالدینی در نخستین سمپوزیوم عکاسی همدان

تجلیل از فخرالدین فخرالدینی در نخستین سمپوزیوم عکاسی همدان

اولین سمپوزیوم ملی عکاسی ایران همزمان با روز جهانی عکاسی با حضور استاد فخرالدین فخرالدینی در مجتمع فرهنگی آوینی در شهر همدان برگزار می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نشست عمومی که همزمان با روز شنبه ۲۸ مرداد ماه در شهر همدان برگزار می شود، مجموعه هنری رسانه ای سیمرغ با محوریت بشردوستی و آسیبهای اجتماعی بانی برگزاری این مراسم و گرامی داشت این عنوان ثبت شده در تقویم جهانی است.

مهدی شریفی مدیرعامل این مجموعه با اعلام این خبر اعلام داشت: پس از برگزاری بزرگداشت روز جهانی عکاس که همه ساله  همزمان با ۱۹ اگوست و۲۸ مرداد ماه است و بهانه ای است برای یادآوری جایگاه قشری دلسوز و موثر از جامعه هنری و احترام به مقام عکاس ، این ویژه برنامه در کنار اولین سمپوزیوم ملی عکاسی ایران برگزار خواهد شد

وی خاطر نشان کرد:با توجه به مغفول ماندن جنبه های مختلف آسیب های اجتماعی و بشردوستی در سطح جوامع و از نگاه عکاسان فعال، اولین سمپوزیوم ملی عکاسی کشور با تاکید بر این مهم و با حضور چهره ماندگار و پیشکسوت عکاسی کشور “استاد فخرالدین فخرالدینی” و همچنین کمال الدین شاهرخ و داریوش محمدخانی همزمان با ویژه برنامه بزرگداشت روز جهانی عکاسی در همدان برگزار خواهد شد.
پرداختن به جنبه های کاهش آسیبهای اجتماعی و ترویج  فرهنگ بشر دوستی با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی و مذهبی کشورمان ایران در نگاه عکاسان فعال و توانمند که نگارندگان لحظات و تاریخ  این سرزمین اند و در قبال جامعه و حرفه اصیل هنر عکاسی رسالتی برجسته دارند دلیل اصلی انتخاب محور اولین سمپوزیوم ملی عکاسی ایران است.

شریفی در مورد شاکله برنامه توضیح داد:سمپوزیوم (Symposium)،مجمعی که هدفش مباحث فلسفی و علمی فرهنگی و اخلاقی باشد و یا مجمعی که در آن اشخاص مختلف راجع به موضوعی واحد ،‌مقالاتی ارائه نموده و یا سخنرانی هائی ایراد نمایند . غالبا عنصر اصلی در سمپوزیوم ،‌موضوع واحد آنست  و اولین سمپوزیوم ملی عکاسی ایران با محوریت بشردوستی و اسیبهای اجتماعی با تمرکز بر ارتقا دانش و بینش عکاسان کار خود را آغاز کرد.

بنابر اعلام برگزارکننده این سمپوزیوم در بخش صبح و عصر روز شنبه ۲۸ اَمردادماه جاری در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی در شهر همدان برگزار خواهد شد.
حضور در این برنامه برای عموم عکاسان و علاقمندان آزاد و رایگان است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
حرکت انجمن عکاسان مطبوعات در سراشیبی خطرناک
پسین
عکاسان «سلف پرتره» از سلف پرتره ها گفتند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست