99 -
تور عکاسی از سوگواران عاشورای حسینی
تاریخ برگزاری : 1396/07/06
چهار روزه
برنامه سفر

متقاضیان ثبت نام و حضور در سفر در گروهی دعوت می شوند و سایر تواصی و رهنمودها در روه مذکور برای ایشان ارایه می شود. مسئول تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک پیش از برگزاری سفر در نشستی آموزشی-توجیهی با اِشراف اطلاعاتی بر موقعیت و موضوع، اهدافمورد نظر برگزارکننده را برای حاضرین تشریح خواهد کرد.

اهداف عکاسی

مستندنگاری آیین سوگواری مسلمانان در غم شهادت امام سوم شیعیان حضرت حسین ابن علی(ع) و یاران شان از منظر حماسی و نمایش ابعاد عرفانی این نوع عزاداری در بین اهالی شهرستان و دیدار از هیئات اصلی و اصیل این شهرستان به منظور تهیه تصاویری مستند از شیوه ها و سبک های رایج عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی .

درباره منطقه

عکاسی از آیین های عاشورایی: عکاسی از آیین ها و رسوم سوگواری حضرت اباعبدا.. و یارانشان در ماه محرم یکی از اجتماعی ترین رفتارهای مبتنی بر باورهای اعتقادی و مذهبی است که متاسفانه! با وجود تحریف های لفظی و معنوی، همه ساله خیلی عظیمی از دوربین های عکاسی را با انگیزه های تعریف شده به سمت و سوی این باور اعتقادی می کشاند.

این در حالی است که نگاه های مستند و گزارشی با رویکردی فستیوالی در مراکزی که برخلاف باور حماسی، عرفانی فرهنگ عاشورا، تمرکز بر حواشی نازل و به دور از معرفت را به ناآگاهی نشر می دهند، حضور یافته و بر این اساس بیشترین خسارات تصویری را نسبت به محور واقعه و فرهنگ عاشورا برای جذب رسانه ها و دوربین های عکاسان به عنوان صاحبان یکی از رسانه های موثر به کار می گیرند.
#تور_عکاسی_چیلیک از سوی دفتر رسانه #پایگاه_عکس_چیلیک در حرکتی هماهنگ و هدفمند و با پشتیبانی مناسب،  اقدام به اعزام گروه عکاسان علاقه مند برای ثبت نماهایی از سوگواری و آیین های سنتی عزاداران نموده که این سفرها منجر به برگزاری نمایشگاه عکس در سال های متوالی با عناوین #همچو_این_می و #سبز_سرخ و #اهل_حرم و #عین_عاشورا شده است.
امسال نیز در ادامه این حرکت و پس از برگزاری این تور عکاسی برای علاقه مندان به عکاسی از شعائر حماسی_عرفانی عاشورای حسینی در مراکز هدف گذاری شده، برگزاری نمایشگاه عکس گروهی در دستور کار و تالیف گاه های برتر در برنامه آتی این سفر قرار دارد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

۵ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اعظم حشمتى
    ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۷:۵۲

    تجربه حضور در تور عاشورایى براى اولین بار و مشق اولین ثبت هایم در این مستند نگارى آیینى، مدیون حضور در تور عاشورایى پایگاه عکس چیلیک است. تجربه اى سخت ولى بسیار مفید و دلچسبى بود.
    شرکت در هر تور، علاوه بر لذت عکاسى و همراهى با مجموعه خوب چیلیک ، همواره براى من همراه با یادگیرى بیشتر بوده است، یادگیرى چه از لحاظ مسائل فنى ، چه از لحاظ تربیت نگاه و فکر. و از همه مهمتر زندگى گروهى در محیطى امن.
    تور عاشورایى هم براى من از این امر مستثنى نبود و بسیار آموختم و ثبت کردم و حظ بردم.
    بسیار سپاسگزار مدیریت ، همراهى، هدایت و دلسوزى جناب آقاى سرورى هستم، سایه تان بر سر جامعه عکاسى مستدام باد.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ۰۰:۴۹

    برای دومین بار درعاشورا با تور چیلیک همراه شدم.
    برگزاری جلسه نشست های قبل از سفر و توضیحات و راهنمایی های لازم در حین اجرای سفر ؛ هر بار باعث می شود که بهتر این نکته را درک کنم که در سوگواری حسینی چگونه باید عکس عاشورایی گرفت. تجربیات بسیاری در این تور کسب کردم. اگرچه در هر تور عکاسی ، که با گروه چیلیک به سفر عکاسی می روم چیزهای جدید و نکات تازه ای می آموزم، اما تور عکاسی از عاشورا متفاوت و حس و حال معنوی آن لذت بخش بود و بُعد جدیدی را پس از مدتها در من بیدار کرد.
    امنیت و صمیمیت در تور و همراهی و همدلی همسفران و راهنماییهای همسفران به یکدیگر و کمک های بی دریغ آقای سروری و تلاش ایشان برای اینکه همه خوب و راحت و در امنیت کافی، به پیاده سازی ذهنیات شان بپردازند و عکاسی کنند، تورهای عکاسی چیلیک را نسبت به هر گروهی متمایز و سرآمد می کند.
    بسیار شاکرم که عضوی از خانواده عکاسان چیلیک هستم و می توانم در کنار ایشان فعالیت کنم .

    پاسخ
  • نسرین رستمی
    ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۲۸

    دومین تجربه ی حضور در فضای عکاسانه عاشورایی با تور چیلیک را داشتم.
    خوشحالم که تجربه ای به دیگر تجربیاتم اضافه شد.

    پاسخ
  • زهره ریاحی فر
    ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ۰۹:۳۰

    سلام.
    در گزارش تصویری این تور تلاش شما و سایر همراهانتان در ثبت مستند این آیین قابل مشاهده و تحسین است.افتخار داریم در این ایام میزبان جمع هنرمندانه وفرهنگی شما هستیم.
    ارادتمندیم و برای شما و گروه همراهتان آرزوی سلامت و موفقیت روزافزون داریم.

    پاسخ
  • ندا رهگذر
    ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ۰۰:۰۷

    دومین تجربه حضور در تور عکاسی چیلیک از عاشورا و تاسوعای حسینی همچون سایر تورهایی که با مجموعه پایگاه عکس چیلیک همراه بودم برایم سرشار از تجربه بود.
    حال و هوای معنوی این تور و نوع نگاه متفاوت و عرفانی عکاسان چیلیک به مراسم سوگواری امام حسین (ع) تاثیر غیر قابل انکاری در رشد روح و تربیت نگاهم داشت.
    صمیمانه از پایگاه عکس چیلیک و مدیریت توانمند آن جناب آقای سروری تشکر می کنم که چنین بستر مناسبی را برای رشد و ارتقای عکاسان فراهم می کنند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

تورهای چیلیک

فهرست