1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. تور عکاسی از خانه های تاریخی و بازار کاشان برگزار شد

تور عکاسی از خانه های تاریخی و بازار کاشان برگزار شد

با حضور عکاسان و علاقمندان به تجربه عکاسی گروهی، تور عکاسی از خانه های تاریخی و بازار کاشان برگزار شد.
عکاسان همسفر با ۱۲۳ومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک در سفر به شهر کاشان و دیدار از ابنیه تاریخی و بازار کاشان موضوع فرم را در عکاسی معماری مورد کنکاش و عکاسی قرار دادند.
علاقمندان به حضور در سفر گروهی و کارگاه های عملی عکاسی شامگاه سه شنبه بیست ونهم بهمن ماه از تهران عازم شدند و در طی ساعات صبحگاهی روز چهارشنبه سی ام بهمن ماه عازم عکاسی از نخستین مقصد عکاسی در محل بازار سنتی و تاریخی شهر کاشان شدند.
در این سفر عکاسی که با هدف تجربه عکاسی معماری بر پایه اصول و ضوابط این نوع عکاسی برگزار شد، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۳۰بهمن و ۱ اسفندماه) مقاصدی چون: بازار کاشان، خانه استیو مک کوری ، خانه بروجردی ها و خانه طباطبایی ها، صحن و سرای امامزاده ، مسجد و مدرسه آقابزرگ و همچنین گذرگاه های قدیمی شهر مورد دیدار و عکاسی قرار گرفت.


عکاسان و علاقمندان به ثبت های معماری با حضور در شهر کاشان و دیدار از ابنیه فرهنگی-تاریخی شهر نظیر خانه بروجردی ها و خانه طباطبایی ها و همچنین بازار سنتی شهر کاشان نماهایی از زوایای عکاسی این موضوع ها را تجربه کردند.
همچنین عکاسان گروه اعزامی با حضور در زمان خارج از برنامه عکاسی در پایان روز نخست، در خانه استیو در کاشان ، از ایده و عکس و آثار و کتاب ها و ویدئوهای به نمایش گذاشته شده در این محیط فرهنگی_هنری و این بنای احیا شده دیدار کردند.

۱۲۳ومین تور عکاسی چیلیک با تمرکز بر فرم و ترکیب های بدیع و همچنین جلوه های بصری عکاسی معماری و نگاهی متفاوت به موضوع ابنیه و بناهای تاریخی و فرهنگی شهر کاشان بر سطح عکس، تلاش کرد تا با حفظ استقلال نگاه و ذهنیت های هر عکاس، آموزش های لازم را در خصوص باور به هویت نگاه فردی هر عکاس در مواجهه با موضوع و شخصیت موضوع ایجاد نماید.

اسامی عکاسان حاضر در این سفر عکاسی به این ترتیب معرفی شده است: سجّاد صادقی آرانی ، حسین عصاری آرانی ، سیدمهدی طباطبایی ، علی ولادت ، هانیه دبیری ، ندا رهگذر ، صبرا رئیسی ، مریم خداوردی ، سعید ثابت قدم مقدم ، اعظم حشمتی، سبحان سروری ، منصوره حجارمنش ، مهدی یوسفی و مهدی سروری .

مدیریت دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک وظیفه خود می داند ضمن مراتب قدردانی از بیت دانشجوی شهید عصاری به جهت حمایت های فرهنگی از گروه عکاسان، مراتب تقدیر از حُسن نیّت سجاد صادقی آرانی از عکاسان منطقه و حسین عصاری آرانی مسئول هماهنگی گروه، همکاری های مهران سرمدیان معاون مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان و دکتر میثم نمکی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان را قدر دانسته و سپاس گزاری نماید.

نشست نقد تور و بررسی فایل عکس های تولید شده توسط عکاسان همسفر و علاقمندان -به شکل رایگان- روز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه جاری در سالن آموزش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار و عکس های برتر این سفر توسط کارشناسی عکاسان تعیین و معرفی خواهند شد.


از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.
مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب) در روز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه جاری، نشست نقد و بررسی عکس های این تور به شکل رایگان در محل سالن آموزش پایگاه عکس چیلیک برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی تجربه کارگاهی عکاسی معماری در ابنیه تاریخی و بازار کاشان « اینـجـــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

 

پیشین
پنجمین شماره فصلنامه عکاسی با موضوع « عکاسی استیجد » منتشر شد
پسین
ششمین شماره فصلنامه عکاسی با موضوع « عکاسی استیجد » منتشر شد

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • حسین عصاری آرانی
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ ۲۲:۲۶

    تور عکاسی چیلیک همیشه گروهی بوده که در بین تمامی اهداف سفر عکاسی را به عنوان رکن اصلی در اولویت قرارداده و حضور در این گروه هر آنچه برای ثبتی خوب لازم است را در اختیار عکاس قرار می دهد. کنار این گروه بودن افتخاری است که چندسالی هست نصیب من شده و از این همراهی شادمان هستم. اعتلای این گروه همیشه در گرو اعتلای تک تک عکاسان است و هر فرد می تواند به خوبی به آنچه در عکاسی از اهداف سفر لازم برسد.

    پاسخ
  • هر بار که قصد سفر عکاسی گروهی داشته باشم حتما انتخابم تور عکاسی چیلیک است
    بواسطه نظم گروهی، مدیریت صحیح ویژه یک تور عکاسی، اخلاق حرفه ای، امنیت حاکم بر جریان و روان گروه و بهره بردن از آموزش و تجربیات مسئول گروه و همسفران همراه که بی دریغ حامی اند…
    کاشان دومین همراهی من با گروه تور عکاسی چیلیک به این مقصد بود.
    برای بهره وری بیشتر از موقعیت و استفاده از تجربیات قبل برای خلق ایده و نگاه نو تکرار سفر به یک مقصد، روند صحیح و حرفه ایست که این گروه از آن بهره می برد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست