109 -
تور عکاسی طبیعت فیروزکوه
تاریخ برگزاری : 1397/05/09
یک روزه
برنامه سفر

برنامه عکاسی شامل یک روز کامل و دو بخش صبحگاهی و عصرگاهی است.

اهداف عکاسی

تجربه درک نورهای خاص عکاسانه، تلاش برای کشف مضامین خلاق در عکاسی طبیعت در وسعت جنگل، بکارگیری تکنیک و ایجاد جلوه های ویژه در عکاسی از آبریزها، درک فرم و خطوط و کادربندی مناسب در عکاسی از شالیزارها

درباره منطقه

طبیعت مازندران در گوشه گوشه اش جذابیت هایی ویژه نهفته است و بخشی از این زیبایی ها در حومه شهرستان فیروزکوه گرد آمده است. کوهستان ها و جنگل ها و آبگیرهای طبیعی و ارتفاعات ییلاقی و گاه جمع ابرها بر فراز منطقه ای و عبور یکباره شان همه از مناظر بدیع و چشم نوازی حکایت می کنند که در ذات زیبایی های طبیعت این منطقه نهفته است.
گرمای تابستان نیز از سویی حضور در منطقه سبز و نشاط آور و از سویی باصفا همچون حواشی آبراه ها و رودخانه را می طلبد.
در این سفر یک روزه استعدادهای مختلفی دیده شده است تا همسفران در ضمن حضور در موقعیت ها بتوانند در امن ترین احوال ممکن به خلق عکس های زیبا و تجربه عکاسی از طبیعت را در مناطق جنگلی و شالیزار و همچنین حاشیه رودخانه و آبریزگاه ها را داشته باشند.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

۳ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • بسیار مشتاق بودم تا دوباره چنین سفر و موقعیتی فراهم شود تا ناکامی ها و عدم شناخت و تجربه عکاسی از چنین موقعیتی را که در تور مشابه این موقعیت از دست دادم جبران کنم.
    این موقعیت به همت مدیر پایگاه عکس چیلیک جناب سروری دوباره فراهم گردید.
    تلاش کردم از موقعیت بسیار خوبی که در اختیارمان بود استفاده کنم.
    از نوری که لحظه به لحظه تغییر می کرد و لکه های نوری زیبایی که برای ثبت موقعیت آبشار ایجاد می کرد ، فرم تخته سنگ ها در پناه سایه روشن ها و بکار بردن تکنیک های مناسب برای ثبت جریان آب و…. چنان انگیزاننده بود که علاوه بر لذت حضور در آن طبیعت زیبا، لذت عکاسی را با تجربه ای دیگر با همه وجودم چشیدم.
    با وجود اینکه موقعیت عکاسی از شالیزارها نیز در برنامه بود اما:
    ۱- به دلیل موقعیت مکانی ما نسبت به شالیزارها و ۲- موقعیت زمانی که نور تختی ایجاد کرده بود، نتوانستم داشته ای از این مرحله از سفر برداشت کنم، امیدوارم در موقعیت مناسب دیگری این امکان دوباره فراهم شود تا خسارت ناشی از “خوب ندیدن و عدم تربیت کامل نگاه عکاسانه در موقعیت و شرایط های مختلف” را بتوانم جبران کنم.
    آقای سروری ممنون از شما که چنین موقعیت ها و لذت های نابی از عکاسی را فراهم می کنید، تا هم از عکاسی لذت ببریم هم زندگی گروهی بیاموزیم، هم روح وجانمان در محیطی امن و شاد کنار خانواده چیلیک تازه شود.

    پاسخ
  • عارفه حجارمنش
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۵۸

    خوشحالم که دومین سفرم برای عکاسی از آبشار کنار دوستان عزیزم از خانواده پایگاه عکس چیلیک بودم.
    حالا که تجربه دوم رو از عکاسی آبشار دارم میتونم بگم در حالی که همیشه فکر میکردم عکاسی از آبشار ساده است بلعکس به این نتیجه رسیدم که چقدر ریزه کاری داره و نیازمند تمرکز و مهارت و دید بسیار قوی عکاسانه است تا عکسی متفاوت از عکس های معمول نصیبت بشه
    در کنار تمام سختی ها اینکه چند ساعتی رو در دل طبیعت حرکت میکنی ،مخصوصا با برنامه ریزی عالی و مدیریت بسیار قوی آقای سروری زمانی رو در طبیعت سپری میکنی که تنها خانواده چیلیک همراه و کنارتن و این باعث میشه آرامش و حس خوب طبیعت مدت ها همراهت باشه و انرژی این سفر بهت انرژی مضاعف میده
    شاخصه بسیار خاص این سفر که همه همراهان چیلیک از آن آگاهی داشتن ولی در این سفر به تک تکمون ثابت شد وجود امنیت و آرامش در خانواده چیلیک بود که این امنیت و خانواده بودن انقدر پر رنگ و مشخص و قابل اطمینان هست که پدر و مادری تنها فرزند ده ساله خودشون رو به تنهایی با تور همراه کنند در روزگاری که کسی جرات نمیکنه فرزندش چندصد متری رو تنها طی کنه
    و در آخر مثل همیشه قدر دان زحمات لطف ها مهربانی ها و پشتیبانی های استادم آقای سروری هستم

    پاسخ
  • براى من هیچ چیز جذابتر و خاطره انگیزتر از سفر وجود ندارد.
    براى من که در این سن هستم و بخشها و مناطق زیادى از ایران را چه در دوران جوانى و دانشجویى و چه با خانواده و فرزندان دیده ام حضور در یک خانواده فهیم و دانا و مسلط به کارى که انجام می دهند فرصت دوباره دیدن و به عبارتى دوره کردن زندگى را می دهد و شاه بیت شعر سهراب سپهرى را به یادم مى آورد که “دیده را باید شست و جور دیگر باید دید.”
    از زمانى که با خانواده چلیک همسفر شده ام اقرار مى کنم شوق به زندگى، سفر و در نهایت عکاسى در من صد چندان شده است و مى آموزم که صبورتر و مهربان تر و همراه تر مى توانم باشم.
    گشت و گذار در جنگلها و مزارع برنج اطراف منطقه علاوه بر اینکه زیبایى های خود را داشت ولى افسوس و صد افسوس که به ما مى گوید که ما انسانها قدر شناس نعمتهاى خداوندى نیستیم و با طبیعت بدجور رفتار مى کنیم.
    چه خوب است که بیاموزیم که با طبیعت مهربان باشیم.
    در اینجا بر خود واجب میدانم از آقاى #مهدى_سرورى که در نهایت توجه، مدیریت همراه با درایت خود را صرف حمایت، مراقبت و آموزش گروه همسفران با #تور_عکاسی_چیلیک نمودند سپاسگزارى نمایم و براى ایشان و سایر اعضا موفقیت و تندرستى آرزو کنم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

تورهای چیلیک

فهرست