1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. تور عکاسی چیلیک از یکصدومین مقصد عکاسی اش عبور کرد

تور عکاسی چیلیک از یکصدومین مقصد عکاسی اش عبور کرد

علاقمندان به عکاسی از فرم های زیبا و اَشکال منحنی طبیعت کویر همراه با همسفران با ۱۰۰ومین تور عکاسی چیلیک در سفری یکروزه عکاسی از «کویر» را تجربه کردند.
در این سفر عکاسی که از دقایقی پیش از طلوع خورشید روز پنجشنبه ۲۰ مهر ماه آغاز شد، عکاسان همسفر ساعاتی را در وسعت محیط کویر و در میان فرم ها و شکل ها و ترکیب های گوناگون به عکاسی گذراندند و تا پیش از ظهر زمان شان را برای بازگشت از کویر به سوی کاروانسرای مرنجاب مربوط به عهد صفوی سپری کردند.
موقعیت کویر مرنجاب با وجود فرم های هندسی و منحنی های زیبا و خمیدگی های حین زمان طلوع استعدادی در تجربه عکاسی از اَشکال دارد که عکاسان همسفر با تور عکاسی چیلیک بارها این مشق زیبا را تمرین و تجربه کرده اند.
۱۰۰ومین تور عکاسی چیلیک با تمرکز بر حضور در وسعت کویر و عکاسی از این فرم ها تلاش کرد تا در فهرست تنوع موضوعی خود فرصتی جدید را در اختیار عکاسان جوان و علاقمند به عکاسی از منحنی های زیبا در زمان طلوع خورشید در کویر قرار دهد.

اسامی عکاسان حاضر در این سفر عکاسی به این ترتیب معرفی شده است: ندا رهگذر ، مهری راستقدم ، سیّد راستین موسی زاده، محمدرضا خرازی ، مریم خداوردی ، فاطمه شیخعلی میرالی ، سیّدمحمد موسی زاده ، محمدرضا زارع، سپیده رضاخانی ، طیبه خداوردی ، ابراهیم باقرلو ، علی محمد شمسایی ، اعظم حشمتی ، رعنا معتمدی ، سبحان سروری، حسین عصاری آرانی ، مهدی پایدار ، مهدی سروری .

مدیریت دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک ضمن تشکر از حمایت و هماهنگی میثم نمکی آرانی ، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران وبیدگل، مدیریت و هدایت عکاس مجّرب « سجاد صادقی آرانی » ، از پشتیبانی سیدجواد تکیّه مدیریت فرهنگی آستان هلال ابن علی(ع) تقدیر کرده و از میهمان نوازی مهندس میرزاجانی مسئول اداره گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، عکاسان و علاقمندان و اهالی شهرستان نهایت سپاسگزاری را داشته باشد.
نشست نقد تور و بررسی فایل عکس های تولید شده توسط عکاسان همسفر و علاقمندان به زودی در سالن آموزش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار و عکس های برتر این سفر توسط کارشناسی عکاسان تعیین و معرفی خواهند شد.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور به شکل رایگان در محل سالن آموزش پایگاه عکس چیلیک برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
برای مشاهده گزارش تصویری تور کارگاهی عکاسی طبیعت در کویر « اینـجـــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
کتاب عکس « مصائب درختان » با مقدمه هادی شفاییه منتشر شد
پسین
​نمایشگاه گروهی عکس «ماه روی نیزه ها» در نگارخانه سرو

به تازگي منتشر شده

۳ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اعظم حشمتی
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۰۱:۱۱

    چهارمین تجربه سفر کویرم همراه شد با صدمین سفر #تور_عکاسى_چیلیک.
    دومین سفرم همراه چیلیکى ها، نخستین سفر عکاسى من از کویر بود، باورم نمی شود هنوز، که با نخستین تجربه و حضور در کویر هم فرصت تجربه عکاسى از این موقعیت نصیبم شود و هم یکى از عکس هاى منتخبم به نمایشگاه #انتهاى_زمین برسد و در کتاب چاپ شود، فرصت و انگیزه و باورى که این پایگاه در اولین حضورهایم نصیبم کرد را همیشه قدردان خواهم بود، و خدا را شاکرم که در چهارمین سال حضورم کنار این خانواده، سفر کویر را دوباره و دوباره تجربه کردم، سفرى که هیچ گاه به تکرار نمی رسد.
    هر بار با تجربه اى بیشتر و نگاهى پخته تر که نتیجه آموزش نشست هاى نقد و بررسى آثار سفرهاى پیشین است .
    آقاى سرورى عزیز بسیار ممنونم از همت بلند شما در برقرارى صد عنوان تور و حمایت هاى بى دریغ شما از جوانان و هنر آموزان عکاسى ، برقرار باشید.

    پاسخ
  • حسین عصاری آرانی
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۲:۰۴

    معنای سفر عکاسی را در چیلیک درک کردم. سفری هایی که همه امکانات و شرایط حاضر و آماده است تا عکاس به عکاسی بپردازد و در بهترین موقعیت بتواند عکس خوب تولید کند.
    این که بتوان ۱۰۰ سفر را با این وضعیت برگزار کرد کار هرکسی و هرجایی نیست. ۱۰۰ سفر از شمال گرفته تا جنوب ایران نه تنها در شهر های معروف که در بسیاری روستا ها و مناطق بکر و دور از دسترس در حالت عادی.
    خانواده چیلیک با محوریت پایگاه عکس چیلیک تجربه ۱۰۰ تور عکاسی دارد که همه بدون هیچ تبعیضی امکان بهره برداری از آن را داشته اند. این خانواده با همدلی و همیاری مسیر سختی را پشت سر گذاشته و مسیر سخت تری را پیش رو دارد؛ امیدوارم روزی برسد که این نوع همدلی و همیاری دردیگر افراد جامعه عکاسی هم ایجاد شود تا این مسیر برای همه دوستداران عکس و فراهم شود و شاید از سختی راه کاسته شود و اگر نشود این همیاری، دلگرمی ای خواهد بود برای عکاسان مشتاق این راه.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۲۰:۲۰

    #پایگاه_عکس _چیلیک مانند پدری مهربان است که به فرزندش می گوید :”تو نگران هیچی نباش و فقط درست را بخوان”
    در #تور_عکاسی_چیلیک همه چیز را برای بهترین شرایط عکاسی فراهم میکنند و می گویند: ” نگران هیچ چیز نباشید و فقط خوب ببینید و از میان کادرهای رها و هزاران هزار فریم معلق در محیط، بهترین را انتخاب و ثبت کنید و عکس های خوب بگیرید”.
    عکاسی از کویر با آنکه سخت است ولی تکرار آن دو مرتبه در سال موجب می شود که بتوانی با تجربه بیشتر، ثبت های بهتری انجام دهی چرا که در دفعات اول چنان وسعت و ابهت کویر تو را درگیر می کند که شاید نتوانی کادرهای خوب ببندی ولی در دفعات بعدی می توان جبران کرد.
    جناب آقای سروری عزیز!
    مدیریت پایگاه عکس چیلیک
    اتصال عدد سفرهای عکاسی از ۹۹ به ۱۰۰ و عبور از این عدد یعنی یک تولد تازه و یک آغاز مبارک در مسیر تولید فایل عکس.
    آغاز شمارش تورها از نخستین عدد سه رقمی علاوه بر اینکه گویای توانمندی جنابعالی در این راه پرسنگلاخ است، افتخاری برای تمام همسفرانی است که توفیق حضور یافتند و لیاقت تداوم همسفری با این جریان را برای خود رقم زدند.
    این توفیق و این شایستگی را در خانواده عکاسان چیلیک به خودم و همه چیلیکی های عزیز تبریک می گویم و بواسطه این نعمت خدای عزیز را شاکریم.
    با آرزوی سلامتی، تداوم و پایداری در این راه، از خداوند بزرگ می خواهم که به توفیق خدمت شما افزوده و به درک این نعمت ارزشمند ما را موفق بدارد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست