1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تور عکاسی چیلیک با نگاه مستند به درو شالی در مازندران برگزار شد

تور عکاسی چیلیک با نگاه مستند به درو شالی در مازندران برگزار شد

تور عکاسی مستند درو شالی با حضور عکاسان علاقمند به عکاسی مستند در حومه شهرهای ساری و کیاسر در استان مازندران برگزار شد.
این سفر گروهی که با برنامه ریزی از پیش تعریف شده و برخی هماهنگی های تعیین شده نسبت به فعالیت کارگران در شالیزارها در موقعیت درو شالی هدف گذاری شده بود نزدیک به بیست تن از عکاسان و علاقمندان حضور یافتند و تلاش کردند تا در ایستگاه های مختلف نسبت به موقعیت و موضوع بهترین شرایط را در عکاسی برای کار فراهم آورده و نماهایی متناسب با کار و فعالیت کارگران در شالی و تجربه عکاسی مستند به ثبت برسانند.
در این سفر دو و نیم روزه که از عصر روز چهارشنبه ۲۴ اَمرداد آغاز شد همسفران عازم شهر ساری شدند و طبق برنامه شامگاه چهارشنبه را در مقصد به استراحت پرداختند. این سفر عکاسی به گونه ای طراحی شده بود که عکاسان صبح روز پنجشنبه پس از صرف صبحانه عازم مناطق هدف گذاری شده بودند و با توضیحات دریافتی و راهنمایی های انجام گرفته دوشادوش کارگران مشغول به درو شالی به عکاسی پرداختند.

روز دوم این سفر نیز به حضور در شهرستان کیاسر و همراهی با عکاسان و علاقمندان استان مازندران گذشت که برای شرکت در همایش تخصصی عکاسی مستند و عکاسی از: محیط شهری و مناظر و طبیعت، بافت قدیم و جدید، پوشش اهالی منطقه و… شرایط عکاسی را تسهیل کرده بودند صرف شد که در بخشی از این همایش نیز عکاسان همسفر با ۱۱۰ومین تور عکاسی چیلیک همراه شدند و به عکاسی پرداختند.

اسامی عکاسان و علاقمند همسفر با ۱۱۰ومین تور عکاسی چیلیک با این ترتیب معرفی شده است: حمیده نظری، مهری راست قدم، امیر جوادیان ، شیرین نیکخواه بهرامی، سیّدمحمد موسی زاده، مهدی یوسفی، ندا رهگذر، مریم خداوردی، ابراهیم باقرلو، جلال میرزایی، سیّدمهدی طباطبایی، محمدرضا خرازی، اعظم حشمتی، حسین عصاری آرانی، عارفه حجارمنش، آرین جوادیان، مهدی سروری.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مدیریت دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک ضمن تقدیر از دکتر همت محمدنژاد شهردار کیاسر و اعضای شورای شهر این شهرستان، مهدی معصومی گرجی مسئول خانه عکاسان حوزه هنری مازندران و عکاسان پیشکسوت و اساتید عکاسی استان، مراتب تقدیر و تشکر خود را از ابراهیم رفیعی پرکوهی به پاس حضور و همراهی با همسفران گروه اعزامی عکاسان اعلام می دارد.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد تور و بررسی عکس های تولید شده همسفران این تور به شکل رایگان عصر روز سه شنبه ۱۳ شهریور ماه در سالن آموزش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی تجربه عکاسی مستند از فعالیت و تلاش کارگران درو شالی « اینـجـــا » کلیک کنید.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک “ (Chiilick.com) با هدف عکاسی از: برداشت شالی، مزرعه آفتابگردان، طلوع در کویر، آبشار ویسادار، ییلاق ماسال، روستاهای کردستان، ماهیگیران ساحلی، سیستان و بلوچستان، غروب ماسوله و صبحگاه قلعه رودخان، جزیره قشم، نهارخوران گرگان، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، منطقه اسالم به خلخال و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس «عاشقانه های کهکشان» در شیراز
پسین
عکاسان جشنواره عکس گردشگری قزوین معرفی شدند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست