1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تور عکاسی چیلیک در تالاب میانکاله برگزار شد

تور عکاسی چیلیک در تالاب میانکاله برگزار شد

عکاسان حامی محیط زیست در هشتاد و سومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک در سفری سه روزه به استان مازندران، از مناطقی چون تالاب میانکاله، خلیج و دشت ناز به عکاسی پرداختند.

تور عکاسی چیلیک میانکالهبه گزارش پایگاه عکس چیلیک (Chiilick.com) در این سفر که ۱۲ نفر از متقاضیان به حضور، منتخب شده بودند، همسفران پس از حضور شبانگاهی در مقصد و استراحت در محل اسکان، عکاسی خود با طی مسافتی ساحلی در تالاب میانکاله که محل حضور پرندگان مهاجر منطقه سیبری است آغاز کردند و در ادامه پس از عکاسی از پرندگانی چون: فلامینگوها، مرغابی ها و عقاب ها و … دوشادوش محیط بانان منطقه بهشهر و ایستگاه میانکاله فعالیت نیمروز نخست را به پایان بردند.

 

عکاسان همسفر در این تور عکاسی و علاقه مند به شیوه و زندگی حیوانات و جانوران، با انجام گفت وگو و کسب اطلاعات فنی و تخصصی لازم از کارشناسان و مدیران سازمانی همراه گروه، سعی کردند تا ضمن بکارگیری این نکات، نسبت به آسیب های موجود در روند فعالیتی حمایتی محیط بانان نیز به تهیه و تنظیم گزارش هایی متمرکز شوند.

تور عکاسی چیلیک میانکالهعکاسان همسفر در ادامه برنامه های این سفر از زوایای مختلفی در موقعیت های گوناگون به محل حضور پرندگان مراجعه کردند تا در حالات مختلف موفق به ثبت عکس هایی از این میهمانان فصلی در کشورمان شوند.

پایان بخش برنامه های این سفر حضور در دشت ناز و عکاسی از گوزن زرد ایرانی بود که با وجود در معرض انقراض بودن نسل و گونۀ آن ، سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون بسترهای مناسب حمایتی را در خصوص نگهداری، تکثیر و رشد آنها انجام داده است.

پایگاه عکس چیلیک پس از گذر از نخستین جشنواره تورهای عکاسی چیلیک، به منظور دستیابی به بخش تکمیلی اهداف با دومین دور برگزاری این تورها، برنامه ریزی این تور را به شیوه ای قرار داد که همسفران عصر دوشنبه ۳ اسفندماه از تهران عازم شده و شامگاه چهارشنبه ۵ اسفند ماه به محل آغاز حرکت در تهران بازگشتند.

عکس گروهی تور عکاسی چیلیک میانکاله مازندرانپایان بخش برنامه های این تور عکاسی، پس از بازگشت همسفران به تهران، مشارکت در انعکاس گزارش تصویری تور، شرکت در جلسه نمایش آثار برتر و نقد و بررسی عکس های این سفر می باشد که با حضور همسفران فعال و مجاز به حضور، در سالن آموزش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار خواهد شد.

 

 

اسامی همسفران همراه در تور عکاسی تالاب میانکاله به این ترتیب است: مهری راست قدم ، محمدرضا زارع ، سیدصادق موسوی ، مریم خداوردی ، مجتبی محسنی ، شهرام فرهمندصفت ، امیر شعبانی شایگان، فاطمه کریمخان ، سیدعرفان علی پور ، حسین خادمی ، محمد کیانی و مهدی سروری .

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

تور عکاسی چیلیک میانکالهمدیریت پایگاه عکس چیلیک خود را متعهد می داند ضمن تشکر از همکاری و هماهنگی مدیران سازمان مرکزی، از دکتر ناصر مهردادی مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان مازندران، مهندس مسلم آهنگری معاون سازمان و ریاست یگان حفاظت استان، مهندس زمان رضااحمدی ریاست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر، علی رضا یخ کشی ریاست پناهگاه حیات وحش میانکاله و همراهی و حضور محیط بانانی چون مهدی دادار و یاشار زرین کمر، از حسین خادمی عکاس مجرب استان به واسطه تمامی پشتیبانی و حمایت ها تقدیر می نماید.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.

آثار برتر این سفر عکاسی نیز در سیر تکمیلی مجموعه عکاسان حامی محیط زیست در قالب نمایشگاه و کتاب منتشر خواهد شد.

 

عکس گروهی تور عکاسی چیلیک میانکاله مازندرانتورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک “ با هدف عکاسی از: غار کرفتو ، اسالم و خلخال، طبیعت سوباتان تالش، لاله های واژگون خوانسار، شالیکاری، روستا و کویر ورزنه، پلور، تالاب میانکاله، غار کتله خور، کلیبر، کردستان، دریاچه شورمست، تفرش، پلور، غار رود افشان، ترکمن صحرا، شیراز و تخت جمشید، نهارخوران گرگان، سوادکوه، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، دشت ناز، جنگل ناهارخوران در گرگان، شهر کرد، طبیعت آستارا، طبیعت منطقه کپورچال و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.

برنامه بعدی تور عکاسی این رسانه، سفر به استان کردستان و عکاسی از غار باستانی کرفتو و روستاهای منطقه است که با تمرکز بر گرایش عکاسی معماری،طبیعت، منظره، مستند و مفهومی برگزار خواهد شد و آثار برتر عکاسان در همایش کرفتو به نمایش گذاشته خواهد شد.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک (Chiilick) به مقصد تالاب میانکاله « ایـنـجــا » کلیک کنید.

علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره اصلی دفتر این رسانه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ و یا مسئول تورهای عکاسی این پایگاه ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ تماس حاصل نمایند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
دومین نشست « آشنایی با عکاسان پیشگام » برگزار می شود
پسین
پایگاه عکس خبری دوربین ، برترین پایگاه عکاسی کشور شد

به تازگي منتشر شده

۳ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سفر بی نظیری بود که در شرایط معمولی برای کسی امکان پذیر نمی باشد.
    بسیار خوشحالم که علی رغم سختیها و هماهنگی های پیچیده ای که برای برگزاری این تورنیاز بود و ما مدت مدیدی منتظر برگزاری آن بودیم و سرانجام با پیگیری ها و همت پایگاه عکس چیلیک انجام شد.
    دیدن و ثبت مناظری بکر و زیبا واقعا لذت بخش بود.
    آشنایی با مشکلات و تلاش های محیط بانان زحمتکش سازمان محیط زیست برای حفظ آن مرا به فکر می برد که کاش در فرهنگ عمومی مان به محیط زیست و اهمییت آن بیشتر بها داده می شد و سازمان محیط زیست در این میانه این حجم عظیم از شعارها، چه مظلومانه در حال فعالیت صادقانه است.

    پاسخ
  • سعادت حضور در این تور بینظیر را نداشتم و امیدوار و خواهشمندم برای سال ۹۵ مجددا تکرار گردد.
    امیدوارم عکاسان حاضر در این تور با دست پر برگشته باشند.

    پاسخ
  • سید صادق موسوی
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ۱۶:۴۶

    سفر بسیار عالی و حرفه ای بود. فراهم شدن شرایط و رسیدن به مقصد در زمان و نور مناسب و انجام هماهنگی ها و اخذ مجوز های لازم در ایران، نیمی از رسیدن به عکس خوب است و خوشحالم که پایگاه عکس چیلیک علیرغم همه موانع و مشکلات اداری رایج در ایران، بستر مناسب و حرفه ای را برای علاقه مندان به عکاسی حیات وحش در این تور فراهم کردند. امیدوارم که تورهای این چنینی از طبیعت و حیات وحش زیبای ایران بیشتر برگزار شود. سپاس از همه همسفران با اخلاق سفر میانکاله، سازمان محیط زیست و محیط بانان عزیز که پذیرای ما عکاسان علاقه مند به محیط زیست بودند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست