1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. تور عکاسی چیلیک در قورتان و کویر ورزنه برگزار شد

تور عکاسی چیلیک در قورتان و کویر ورزنه برگزار شد

همسفران با هشتاد و دومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک در سفری سه روزه به استان اصفهان، از مناطقی چون قلعه قورتان و کویر ورزنه به عکاسی پرداختند.

تور عکاسی قورتان ورزنه اصفهان

عکس: مریم خداوردی، ۸۲ومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک به مقصد قلعه قورتان، کویر ورزنه، برج کبوترخانه، بهمن ماه ۱۳۹۴.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک (Chiilick.com) در این سفر که ۱۶ نفر از متقاضیان به حضور، منتخب شده بودند، همسفران پس از حضور سحرگاهی در مقصد و استراحت در محل اسکان، عکاسی خود را از قلعه قورتان که دومین بنای خشت و گلی جهان است آغاز کردند و در نهایت با عکاسی از کبوترخانه ای زنده و فعال بخش نخست عکاسی را پایان دادند.

عکاسان همسفر در ادامه برنامه به قصد مستندسازی آیین فاتحه خوانی و زیارت قبور اموات و شهیدان در گلزار شهیدان شهر حضور یافتند و از بانوان سپیدچادر این شهر و خانواده های شهیدان به عکاسی پرداختند. از دیگر برنامه های عکاسی در این تور عکاسی، حضور صبحگاهی در منطقه کویر ورزنه بود که عکاسان همسفر از نور طلیعه و شکل رمل ها و فرم منحنی های زیبای کویری منطقه تا پیش از ظهر به عکاسی پرداختند و در ادامه همسفران عازم تالاب بین المللی گاوخونی شدند. پایان بخش برنامه های این سفر حضور در کارگاه بافت سنتی پارچه کار بود که از جمله هنرهای دستی و ظریف دوزی رو به زوال در منطقه به شمار می رود.

پایگاه عکس چیلیک پس از گذر از نخستین جشنواره تورهای عکاسی چیلیک، به منظور دستیابی به بخش تکمیلی اهداف با دومین دور برگزاری این تورها، برنامه ریزی این تور را به شیوه ای قرار داد که همسفران شامگاه چهارشنبه۲۸ بهمن ماه از تهران عازم شده و سحرگاه پنجشنبه ۲۹بهمن ماه پس از حضور سحرگاهی و استراحت و صرف صبحانه، برنامه عکاسی خود را همزمان با تابش خورشید صبحگاهی آغاز کردند.

پایان بخش برنامه های این تور عکاسی، پس از بازگشت همسفران به تهران، مشارکت در انعکاس گزارش تصویری تور، شرکت در جلسه نمایش آثار برتر و نقد و بررسی عکس های این سفر می باشد که با حضور همسفران فعال و مجاز به حضور، در سالن آموزش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار خواهد شد.

اسامی همسفران همراه در تور عکاسی قلعه قورتان ، کویر ورزنه و تالاب بین المللی گاو خونی به این ترتیب است: مهری راست قدم، روح الله سنجرانی ، فاطمه افشار، آمنه عبادی ، مهسا علی محمدی ، شقایق یوسفی زاده ، محمد کیانی ، مریم خداوردی ، صبوره منتظرین ، آزاده گلابگیران ، سبحان سروری ، گل گونه نجفی ، سیدعرفان علی پور ، منوچهر(اُمید) صرامی ، سمانه میلانلو و مهدی سروری .

تور عکاسی قورتان ورزنه اصفهان

عکس: سیدعرفان علی پور، ۸۲ومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک به مقصد قلعه قورتان، کویر ورزنه، برج کبوترخانه، بهمن ماه ۱۳۹۴.

مدیریت پایگاه عکس چیلیک خود را متعهد می داند ضمن تشکر از همکاری مهندس سیدمصطفی قبادیان، ریاست اداره روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان ، به واسطه تمامی پشتیبانی، هماهنگی و حمایت ها از: سیدحسن فاطمی قورتانی مسئول انجمن دوستداران میراث فرهنگی ارگ زنده رود در منطقه تقدیر نماید.

 

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.

تور عکاسی قورتان ورزنه اصفهان

عکس: مهدی سروری، ۸۲ومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک به مقصد تالاب بین المللی گاوخونی، بهمن ماه ۱۳۹۴.

تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک “ با هدف عکاسی از: غار کرفتو ، طبیعت سوباتان تالش، لاله های واژگون خوانسار، شالیکاری، روستا و کویر ورزنه، پلور، تالاب میانکاله، غار کتله خور، کلیبر، کردستان، دریاچه شورمست، تفرش، پلور، غار رود افشان، ترکمن صحرا، شیراز و تخت جمشید، نهارخوران گرگان، سوادکوه، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، دشت ناز، جنگل ناهارخوران در گرگان، شهر کرد، طبیعت آستارا، طبیعت منطقه کپورچال و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.

برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک (Chiilick) به مقصد قلعه قورتان ، کویر ورزنه و تالاب بین المللی گاوخونی « ایـنـجــا » کلیک کنید.

برنامه بعدی تور عکاسی این رسانه، سفر به استان کردستان و عکاسی از غار باستانی کرفتو و روستاهای منطقه است که با تمرکز بر گرایش عکاسی معماری،طبیعت، منظره، مستند و مفهومی برگزار خواهد شد.

علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره اصلی دفتر این رسانه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ و یا مسئول تورهای عکاسی این پایگاه ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ تماس حاصل نمایند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
تندیس جام منقوش به حمیدرضا بازرگانی اهدا شد
پسین
نمایشگاه گروهی عکس « این همانی » در نگارخانه آرته

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مریم خداوردی
    ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ ۲۳:۴۴

    سفری بی نظیر بود.
    با برنامه ریزی دقیق آقای سروری، در فرصتی کوتاه توانستیم در چندین مقصد عکاسی حضور پیدا کرده و به تولید فایل های خوبی دست پیدا کنیم.
    مهمترین ویژگی تورهای عکاسی چیلیک ، برنامه داشتن و تخصصی بودن آن برای عکاسی است که در محیطی امن و صمیمی و دوستانه برگزار می شود که بسیار مفید و بیاد ماندنی است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست