1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تور عکاسی چیلیک و کارگاه آموزش عکاسی در کویر

تور عکاسی چیلیک و کارگاه آموزش عکاسی در کویر

علاقمندان به عکاسی از فرم های زیبا و اَشکال منحنی طبیعت کویر همراه با همسفران با ۱۰۵ومین تور عکاسی چیلیک در سفری یکروزه عکاسی از «کویر» را تجربه کردند.
در این سفر عکاسی که از شامگاه چهارشنبه ۱۶ اسفندماه آغاز شد همسفران در ایستگاهی بین راهی برای ساعتی در محوطه آستان امامزاده هلال ابن علی(ع) اجازه حضور یافتند و ضمن استراحتی کوتاه، از نمای شب گنبد و بارگاه و رواق ورودی این بقعه به عکاسی مشغول شدند و با ادامه حرکت مطابق زمان نظام مند برنامه، اعضای گروه، ساعتی پیش از طلوع خورشید روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه از کاروانسرای مرنجاب گذشتند و در پای تپه های رمل حضور یافتند و پس از دریافت توصیه های لازم، همزمان با طلیعه صبح بر فراز رمل ها مستقر و مهیای عکاسی از نمای خورشید و طلوع در کویر شدند.

همچنین پس از این مرحله از برنامه عکاسی همسفران در قالب حرکت گروهی ساعاتی را در وسعت کویر و در میان فرم ها و شکل ها و ترکیب های گوناگون به عکاسی گذراندند و در نهایت با فاصله گرفتن از شرایط مطلوب برای عکاسی عازم منطقه شهری آران و بیدگل شدند.
موقعیت کویر مرنجاب با وجود فرم های هندسی و منحنی های زیبا و خمیدگی های حین زمان طلوع استعدادی در تجربه عکاسی از اَشکال دارد که عکاسان همسفر با تور عکاسی چیلیک بارها این مشق زیبا را تمرین و تجربه کرده اند.
۱۰۵ومین تور عکاسی چیلیک با تمرکز بر حضور در وسعت کویر و عکاسی از این فرم ها تلاش کرد تا در فهرست تنوع موضوعی خود فرصتی جدید را در اختیار عکاسان جوان و علاقمند به عکاسی از منحنی های زیبا در زمان طلوع خورشید در کویر قرار دهد.

اسامی عکاسان حاضر در این سفر عکاسی به این ترتیب معرفی شده است: ندا رهگذر ، حسین موقّر ، سیّد راستین موسی زاده، محمد تحویلداری ، افسانه(غزل) اصغرزاده، مریم خداوردی، بهار تاجیک، شاداب تحویلداری، سیّدمحمد موسی زاده، محمدرضا زارع، فاطمه اکبری ، ابراهیم باقرلو ، مقداد سمائی ، اعظم حشمتی ، مریم مردانی ، سبحان سروری، عارفه حجّارمنش ، آرین جوادیان ، مهدی سروری .
نشست نقد تور و بررسی فایل عکس های تولید شده توسط عکاسان همسفر و علاقمندان صبح روز جمعه ۲۵ اسفند ماه جاری پس از صرف صبحانه در سالن آموزش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار و عکس های برتر این سفر توسط کارشناسی عکاسان تعیین و معرفی خواهند شد.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور به شکل رایگان صبح روز ۲۵ اسفند ماه در محل سالن آموزش پایگاه عکس چیلیک برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
برای مشاهده گزارش تصویری تور کارگاهی عکاسی طبیعت در کویر « اینـجـــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
کتاب عکس « پنجمین جشنواره سراسری عکس خانه دوست » منتشر شد
پسین
نگاه های برتر تور عکاسی در کویر و کارگاه « عکاسی طبیعت »

به تازگي منتشر شده

۹ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • عارفه حجارمنش
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ۱۹:۵۸

    خداوند رو شاکرم که باز هم همسفر تور عکاسی چیلیک و گروه منحصر به فرد چیلیک بودم مخصوصا این سفر که سالیان سال آرامش و حس خوبش همراهم خواهد بود و معنای انتهای زمین رو با تمام وجود حس کردم و مطمئنم حتی هزاران بار سفر به کویر همچنان برای درک عظمت خلقت خداوند کم خواهد بود
    و باز هم بسیار زیاد باعث تمرین و یادگیری عکاسی و زندگی گروهی برای من بود
    از حناب آقای سروری فراوان تشکر میکنم برای برنامه ریزی دقیق و برگزاری تور های منحصر به فرد که به جز رسیدن به اهداف مشخص تور برای همه افراد آرامش و امنیت رو هم فراهم میکنند

    پاسخ
  • براى پنجمین همراه همسفران #تورهاى_عکاسى_چیلیک، عکاسى از کویر را تجربه کردم.
    چند دلیل بسیار مهم باعث شده است که #پایگاه_عکس_چیلیک را به عنوان پایگاهى امن و شایسته براى تجربه هاى عکاسى خود برگزینم:
    ١-مدیریت آگاه و دلسوز
    ٢- برنامه ریزى زمانى و مکانى صحیح براى هر تور
    ٣- تجربه عکاسى در محیطى کاملا امن
    ۴- آموزش حین عکاسى توسط مدیریت و همسفران با تجربه تر
    ۵- تجربه سفر و کار گروهى
    ۶- جلسات نقد بسیااار مفید با امکان استفاده رایگان

    پاسخ
  • مقداد سمائی
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ۲۳:۱۳

    برای اولین بار در تورهای عکاسی چیلیک شرکت کردم. تجربه ی بسیار مفیدی بود، بالاخص که کار در کنار عکاسان چیره دستی که در تور شرکت کرده بودند، فرصت آموزشی مناسبی را فراهم می آورد. جو تور بسیار دوستانه است. تورهای چیلیک را به همه عکاسان مشتاق یادگیری و کسب تجربه توصیه می کنم.

    پاسخ
  • دومین سفر من به کویر همراه خانواده چیلیک بود. مثل تورهای گذشته با مدیریت صحیح و انتخاب زمان مناسب به راحتی وبا اطمینان سفر کردیم و در کمال آرامش به ثبت تصویر پرداختیم. تشکر می کنم از جناب آقای سروری و دیگر عزیزان که تجربیات خودشون رو در اختیار ما قرار دادند و از برگزاری جلسات مفید و آموزشی نقد عکس بسیار سپاسگزارم.

    پاسخ
  • شاداب تحویلداری
    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ۰۱:۴۸

    سفر به #انتهای_زمین اولین تجربه من در میان خانواده #پایگاه_عکس_چیلیک بود. سفری آموزنده و خاطره انگیز… تماشا و عکاسی از طلوع خورشید در میان تپه های زیبای کویر
    سپاس از تمامی همراهان

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ۰۰:۳۹

    آغاز سفر از تهران تا امامزاده هلال که نیمه شب درب آنرا اختصاصا برای ما باز کردند و چراغهای روشن آن که نمای زیبا و خلوت آنرا شاید هیچ کس نتواند ببیند ، مدیریت تور با هماهنگی برای ما همسفران تور عکاسی چیلیک مهیا کردند و ادامه سفر با ماشینی که مناسب و راه بلد کویر، که اینبار انصافا ماشین بسیار بهتری بود که با سرعت و تسلط خوبی که داشت زودتر پای رملها رسیدیم و همینطور راحتتر و سریعتر بازگشتیم.
    سفر با تور عکاسی چیلیک همواره برای من پر از آموزه های عکاسی و غیر عکاسی بوده است. شاید افتخارم این باشد که عکاسی را با چیلیک شروع کردم و پرورش یافتم و ادامه میدهم چرا که در تورهای عکاسی چیلیک همه چیز در خدمت عکاسی است از یادگیری گرفته تا برنامه برای ادامه.
    تکرار سفرهای کویر شاید برای بعضی جای تعجب داشته باشد ولی بسیار هدفمند و بجاست. هربار که به کویر سفر میکنم کادرهای جدیدی می بینم و نگاهم را پخته تر میکند. هیچ دوباری که به کویر میرویم یکسان نیست و هربار تپه رملها شکل و فرمهای جدیدی دارند.
    احساس امنیت و پشتیبانی در کنار همسفران و مدیریت خوبی که تجربه های خود را از کسی دریغ نمیکنند تشویقی برای ادامه فعالیت عکاسی است.

    پاسخ
  • آرين جواديان
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ۰۱:۴۸

    این سفر اولین سفر من به کویر بود که به جرعت میتوانم بگویم که بهترین سفری بود که همراه با تور عکاسی چیلیک بودم. علاوه بر همراهی دوستان بسیار با نشاط که باعث ایجاد یک جو شاد شده بود زیبایی چشم انداز کویر و سکوت غیر قابل توصیفش به گونه ای بود که بعد از اختصاص دادن زمانی به عکاسی باقی زمان را به تماشا و سیراب کردن و روح و وجودم از زیبایی کویر پرداختم.
    امیدوارم در سفر های دیگر نیز همراه با خانواده ی چیلیک باشم….

    پاسخ
  • برای چهارمین بار سفر به کویر را در کنار خانواده مهربان چیلیک تجربه کردم. سفری عالی و بی نظیر
    اینبار هم با برنامه ریزی های دقیق جناب سروری در ساعت معینی از نیمه شب به امامزاده هلال رسیدیم. خلوت آرام بخش امامزاده و معماری زیبای آنجا که با هماهنگی پایگاه چیلیک در آن ساعت از نیمه شب به طور اختصاصی برای ما دربهایش را گشوده بودند و چلچراغها و آب نمای زیبای وسط حیاطش را برایمان روشن کرده بودند شروع بسیار زیبایی بود برای یک سفر فوق العاده و موفق عکاسی.
    باز هم در محیطی امن و شاد، کنار دوستان مهربانم عکاسی کردیم و آموختیم و گفتیم و خندیدیم و به هم کمک کردیم و با جسمی خسته از تکاپو در میان رمل های سرکش و سمج کویر ولی روحی آرام آخرین سفر سال ۹۶ را هم به انتها رساندیم.
    شکر خدای مهربانم که این سفر هم سرشار از دستاوردهای روحی بی نظیر و ثبت های موفق عکاسی برای خودم و مخصوصا پسرم بود.
    از تک تک اعضای خانواده چیلیک و به طور ویژه از جناب سروری عزیز ممنونم که اینچنین تاثیری شگرفی در رشد و پیشرفت فرزندم دارند.
    الهی خانواده مهربان چیلیک همیشه سلامت و پایدار و در پناه خودت باشند.

    پاسخ
  • مريم مرداني
    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ۲۳:۱۵

    برای اولین بار سفر به کویر در کنار خانواده تور عکاسی چیلیک را تجربه کردم که این زیبایی مدیون برنامه ریزی دقیق جناب سروری و همراهی با همسفران چیره دست و صمیمی بود
    به امید موفقیت های روزافزون و کسب تجربه های بیشتر در کنار این خانواده گرم و صمیمی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست