1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. تور یکروزه عکاسی از «کارگران ماهیگیری» برگزار می شود

تور یکروزه عکاسی از «کارگران ماهیگیری» برگزار می شود

کارگاه یکروزه عکاسی مستند در محل کار و زندگی «کارگران ماهیگیری» با هدف بسترسازی برای شرکت در نمایشگاه گروهی عکس برگزار می شود.
پس از برگزاری کارگاه عکاسی مستند سه روزه از فعالیت کارگران ماهیگیری، بنا بر درخواست متقاضیان کارگاه یکروزه عکاسی از این موضوع با پیش زمینه شرکت در یک نشست توجیهی و گفتار آموزشی از سوی دفتر پایگاه عکس چیلیک برگزار می شود.
در این کارگاه آموزشی که با جلسه ای حضوری و زمینه ساز برای درک و تبیین آموزش های لازم در محل دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار می شود، همسفران و متقاضیان پس از شرکت در این نشست آموزشی و رایگان در فرصتی مناسب در محل کار و اسکان کارگران شرکت ماهیگیری حضور یافته و تمام سعی خود را برای تجربه و ثبت هایی موفق بکار می گیرند.

این موضوع از جمله مضامین متمرکز در تور عکاسی چیلیک بوده که با وجود زیرساخت های اقتصادی و وجود نمادهای کار گروهی در قالب شرکت تعاونی زمینه های بسیار مستعدی برای پرداختن هدفمند به خود را داراست. سیر تغییرات و وسعت تحولات جامعه و گذر زمان در سایه معاش و معضلات زیست محیطی و ضوابط بازدارنده و گاه! مانع در حمایت از اقشار کارگری و همچنین عمر گروه های کاری در این حرفه، بهانه های فراوانی را برای عکاس مستند در به تصویر کشیدن حواشی و بطن این موضوع فراهم می آورد.

سعی بر این است تا این کارگاه در ضمن آموزش، کار عکاسی، برگزاری نقد و نشست تحلیلی و ارزیابی فایل های تولید شده، شرایط مناسبی را برای برگزاری یک نمایشگاه گروهی عکس و تلاش برای یک کار تالیفی شایسته فراهم کرده و به نتیجه برساند.

این برنامه با توجه به ظرفیت محدود در پذیرش تعداد متقاضیان و دعوت از عکاسان و دانشجویان و علاقمندان به عکاسی مستند و طبیعت ، در فرصتی ۱روزه در موقعیت شهرستان محمودآباد در روز پنجشنبه (مشروط به فراهم بودن شرایط جوی و تایید سازمان هواشناسی و موقعیت مقصد) برگزار می شود.
لازم به یادآوری و تاکید است با توجه به شرایط جوی و پیش بینی وضعیت آب و هوا و همچنین سرعت وزش باد و …) امکان جابجایی تاریخ برگزاری تور به یکی از پنجشنبه های بعد محتمل است(این تغییر با ثبت نام کردگان درمیان گذاشته خواهد شد).
پایگاه عکس چیلیک (Chiilick.com) پس از گذر از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک، در نظر دارد تا جهت دستیابی به بخش تکمیلی اهداف با دومین دور برگزاری تورها، یکصدوشانزده اُمین تور عکاسی این مرکز را همراه همسفران به قصد تجربه عکاسی مستند از فضای کار گروهی و سنتی ماهیگیران ساحل خزر و همچنین نوع زندگی و معیشت و پوشش ایشان به عنوان یکی از مشاغل سخت و رو به اضمحلال برگزار نماید.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی هدفمند، علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند و مردم شناسی، طبیعت، فرم، معماری و مفهومی افزایش دهند.
این در حالی است که همسفران با مشارکت در انعکاس گزارش تصویری تور عکاسی و حضور در دفتر « پایگاه عکس چیلیک » نشستی را با مضمون نقد و بررسی سفر، نمایش و گفتگو پیرامون عکس های ثبت شده همسفران تجربه خواهند کرد که نتایج این سلسله نشست ها با عنوان « نگاه های برتر » از طریق جستجو در اخبار سایت قابل مشاهده است.
لازم به ذکر است از جمله ویژگی های مورد نظر برگزارکننده برای متقاضیان شرکت در تورها، توان تعریف وظیفه فرد در قبال گروه است تا با بکارگیری اصول رفتار جمعی ، بتوانیم سفری موفق تر را با بالاترین دستاورد تصویری برای تمامی عکاسان و شرکت کنندگان رقم بزنیم.

تورهای آتی « پایگاه عکس چیلیک » با هدف عکاسی از: سیستان و بلوچستان، عکاسی در کویر، روستانشینان کردستان ، طبیعت و عشایر سوباتان ، روستاهای ماسال ، روستای سرآقاسیّد، پل ورسک و شیرگاه، جنگل های دالخانی، آبشار ویسادار، جزیره قشم، آجرپزی و خشت زنی، مزرعه آفتابگردان، عشایر اردبیل، بازار تبریز و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.

جهت مشاهده اطلاعات تکمیلی و اطلاع از ریز برنامه این سفر عکاسی « ایـنجــــــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه گروهی عکس «خیلی دور خیلی نزدیک» در قزوین
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «دم» در گالری نگاه

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست