1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. جلد کتاب فیزیک با نور و حرکت «نیما ناصری» منتشر شد

جلد کتاب فیزیک با نور و حرکت «نیما ناصری» منتشر شد

عکسی از پروژۀ اجرایی نیما ناصری از مراحل ساخت تا بهره برداری قطار شهری و متروی تهران با موضوع نور و حرکت بر روی جلد کتاب فیزیک۲ دانش آموزان مقطع متوسطه توسط وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و منتشر شد.

جلد کتاب فیزیک با نور و حرکت «نیما ناصری» منتشر شد

به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک “(Chiilick.com) این کتاب که توسط اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش در شش فصل منتشر شده است برای دومین سال پیاپی از نگاه این عکاس استفاده کرده است تا در القای مفاهیمی چون ” فیزیک نور در برخورد و واکنش اجسام در ساختمان بینایی و حرکت ” هر چه بهتر بتواند در تصویر سازی و تاثیرگذاری در ذهن مخاطب آنچه را که بایسته است، به انجام برساند.

اگر چه بهره برداری از صنعت عکس در فن و هنر ارتباطات تصویری و طراحی روی جلد کتاب ها امروزه امری معمول و رایج به شمار می رود اما با توجه به نگاه جاری در باور متولیان امور مربوط به چاپ و نشر، لزوم استفاده از عکس، به موازات سعی در جلب رضایت خاطر عکاس به عنوان مولف و تولیدکننده فایل عکس بسیار حائز اهمیت بوده و ارزش و اعتبار رویداد را برای نشر خبرهایی از این قبیل دوچندان می کند.

نیما ناصری متولد دی ماه سال ۱۳۴۳ در تهران است و عکس مورد اشاره را در سال ۱۳۸۵ در ایستگاه قطارشهری میدان شوش به ثبت رسانده است.
ناصری با قریب به دو دهه سابقۀ عکاسی در حوزه صنعتی و تبلیغاتی، از اعضای اصلی انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی ایران به شمار می رود.

ناصری عکاس اثر مورد اشاره در واکنش به چاپ این عکس بر روی جلد کتاب درسی دانش آموزان اظهار داشته: برای من به عنوان یک عکاس، باعث بسی غرور وافتخار است که یکی از عکس هایم رود جلد کتاب فیزیک چاپ شود که هزاران معلم آن را تدریس می کنند و در دستان میلیونها دانش آموز ایرانی قرار می گیرد.

پیشین
سیصدوبیست ومین شماره نشریه عکس منتشر شد
پسین
انتهای زمین در تاکستان

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست