1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی تک عکس برتر ۲۰۰۳ در بخش عکس کودک به ثبت رسید

در چنین روزی تک عکس برتر ۲۰۰۳ در بخش عکس کودک به ثبت رسید

#در_چنین_روزی برابر با ۱۵ فوریه سال ۲۰۰۲ عکسی از یک پسربچه در حال جمع کردن تکه های زغال از روی زمین در کابل افغانستان توسط پاتریک آندرِید/Patrick Andrade عکاس آمریکایی ثبت شد که در مسابقه عکس مطبوعاتی جهان / World Press Photo سال ۲۰۰۳ برنده جایزه تک عکس اختصاصی بخش کودکان شد.
پسری برای جمع آوری توده های زغال سنگی که هنگام توزیع توسط کارگران صلیب سرخ در کابل، افغانستان بر روی زمین ریخته ،به زیر یک کامیون خم شده است.
درگیری های بیست ساله، کشور را ویران کرده و زندگی روزمره را به ویژه در کابل و جنوب که پرجمعیت است دشوار کرده است. زمستان مشکلات بیشتری را به مردم بی بضاعت، تحمیل کرده است.

سازمان های امدادی برنامه هایی را برای کمک به بازسازی کشور از جمله تأمین آب و تهیه پتو ، سوخت زمستانی و لفاف های پلاستیکی اجرا کردند.
پاتریک آندرید درباره این عکس می گوید: “ساکنان کابل برای دریافت سهمیه زغال و سایر کمکها صف کشیده بودند. صحنه ای سرد و بسیار غبارآلود که سیاهی آن برچهره همه نشسته بود. درمیان بزرگسالانی که بر سر نوبت خود در صف، بحث و جدل می کردند. گروهی از کودکان بودند که در نزدیکی کامیون عرضه کننده منتظر می ماندند تا هنگام بارگیری قطعات زغال سنگ، تکه هایی که از کیسه ها بر زمین می افتاد را جست زده و بردارند. دو پسر دور از چشم دیگران جایی در زیر کامیون پیدا کرده بودند که می توانستند بدون مواجه شدن با بقیه، ماسه ها را غربال کرده و زغالها را جدا کنند و بردارند. آنها ترسان در میان آن گرد و غبار، کیسه های خود را با تکه های زغال چوب برای خود و خانواده پر می کردند.”

پاریک آندرید، متولد ۱۹۷۵ کلرادو در ایالات متحده دانش آموخته رشته روزنامه نگاری در دانشگاه ایالتی کلرادو است. پس از فارغ التحصیلی، در سال ۱۹۹۸ به نیویورک رفت و به عنوان عکاس روزنامه در Newsday مشغول به کارشد. پس از دو سال ، برای آسوشیتدپرس و نیویورک دیلی نیوز/New York Daily News به صورت مستقل شروع به کار کرد و در سال ۲۰۰۰ به گاما پرس/Gamma Press پیوست. پس از پرداختن به حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ عکس‌های او در پاریس مچ/Paris Match ؛ لوموند/Le Monde ، فیگارو /Le Figaro و مجله تایم/ Time منتشر شد که وی را به سمت شغلِ عکاس مستقل مجله سوق داد.
او سپس به افغانستان سفر کرد و برای نیوزویک / Newsweek کار کرد که منجر به دریافت جایزه مسابقه عکس مطبوعاتی جهان / World Press Photo Award در سال ۲۰۰۲ شد. پس از تهیه خبر برای نیوزویک در جنگ عراق ، آندریِد به پولاری ایمیجز /Polaris Images پیوست.
نخستین نمایشگاه عکس او در سال ۲۰۰۴ در بنیاد فرهنگی سولارس/ Solares در پارما، ایتالیا برگزار شد. در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ در افغانستان زندگی و کار کرد و از انتخابات و تلاش های بازسازی توسط آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) عکس گرفت.
آندرید اکنون در نیویورک زندگی می کند و به طور منظم برای نیویورک تایمز و مجلات خبری هفتگی کار می کند.
مترجم: مریم خداوردی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.
# پاتریک_آندرید
# Patrick_Andrade
#افغانستان
# مسابقه_عکس _مطبوعاتی_جهان
#world_press_photo
#afghanistan

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی عکس برتر سال ۲۰۱۸ توسط «کوری آرنولد» به ثبت رسید
پسین
نمایشگاه عکس «نغمه هایی ناشنیده از سمفونی بلوچستان» در گالری نگاه

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست