1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی «دیوید برنت» عکس «زن کامبوجی» را ثبت کرد

در چنین روزی «دیوید برنت» عکس «زن کامبوجی» را ثبت کرد

#در_چنین_روزی «دیوید برنت» عکس برگزیده جایزه جهانی مسابقه ورلدپرس فتو را با عنوان «زن کامبوجی» ثبت کرد.
در نخستین روز از ماه نوامبر سال ۱۹۷۹ دیوید برنت David Burnett عکسی از یک زن کامبوجی که فرزندش را در آغوش گرفته، ثبت کرد که در مقرّ مرکزی نگهداری پناهجویان در منطقه ساکایو کشور تایلند، منتظر پخش وعده‌ی غذا است.
این عکس در سال ۱۹۸۰ جایزه نخست بخش تک عکس خبری مسابقه ورلد پرس فوتو را از آن خود کرد.

این محل یک ماه قبل برای اسکان پناهجویانی که بعد از حمله ویتنام در ماه دسامبر سال ۱۹۷۸ از کشور کامبوج گریخته بودند، بازگشایی شد.
در هفتم ژانویه سال ۱۹۷۹ در پی یک هجوم سراسری به کشور کامبوج، ارتش ویتنام شهر پنوم پن را اشغال کرد، نظام خمر سرخ که چهار سال اداره کشور را در دست داشت، فرو ریخت و جمهوری دمکراتیک کامبوج، جای خود را به جمهوری خلق کامبوج سپرد. این حمله باعث مهاجرت صدها هزار کامبوجی شد، عده‌ای از آنان به خانه‌هایشان برگشتند و عده ای دیگر به منطقه کامبوج غربی در نزدیکی مرز کشور تایلند فرار کردند.
عکس برگزیده «دیوید برنت» از زن کامبوجی با کادری عمودی و کمترین عناصر صحنه، بیشترین انرژی روایت را در خود جای داده تا جایی که در مسیر برگشت مستاصل نگاه زن که سرشار از ابهام و انتظار است، بیننده تمام جستجوی ذهنی خویش را به آن معطوف می کند تا پاسخی برای این بهت و خیرگی بیابد و تنها نشانه‌ای که در وسعت عکس می‌یابد کف پاهای نوزادی است که در آغوش این زن به عنوان مادر جای گرفته است.
ترجمه و تنظیم: اعظم حشمتی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
کتاب عکس «راهنمای گردشگری مسافر گلستان» منتشر شد
پسین
کتاب «سبک شناسی عکاسی» منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست