1. خانه
  2. اخبار
  3. در چنین روزی عکسی از «شارلیز ترون» پرتره برتر ورلدپرس فتو به ثبت رسید

در چنین روزی عکسی از «شارلیز ترون» پرتره برتر ورلدپرس فتو به ثبت رسید

#در_چنین_روزی  برابر با ۲۷ ژانویه سال ۲۰۰۴ اینز ون لامسوئرده/ Inez van Lamsweerde و وینود ماتادین/ Vinoodh Matadin عکسی از شارلیز ترون/ Charlize Theron به ثبت رساندند که توانست جایزه رتبه دوم بخش پرتره مسابقه عکس مطبوعاتی جهان /world press photo را در سال ۲۰۰۵، از آن خود کند.

این عکس موفق شده بود هر دو سبک هنری و تجاری را یکجا به نمایش گذارد و در ۲۷ ژانویه ۲۰۰۴ در مجله نیویورک تایمز نیز به چاپ رسید.

در چنین روزی عکسی از «شارلیز ترون» پرتره برتر ورلد پرس فتو به ثبت رسید
این ثبت، شارلیز ترون/ Charlize Theron، بازیگر و تهیه کننده آمریکایی_آفریقای جنوبی را به تصویر می کشد.

شارلیز ترون در یک جامعه کوچک کشاورز در آفریقای جنوبی متولد شد. او که در ابتدا به عنوان یک مدل و سپس به عنوان رقصنده باله کار می کرد، در سال ۱۹۹۴ در ۱۹ سالگی کشور مادری خود را به مقصد لس آنجلس ترک کرد. در سال ۲۰۰۴ به خاطر بازی در نقش قاتل زنجیره ای “آیلین وورنوس” در فیلم “هیولا” اسکار بهترین بازیگر زن را به دست آورد.

اینز ون لامسوئرده (متولد ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۳) و وینود ماتادین (متولد ۲۹ سپتامبر ۱۹۶۱) یک زوج عکاس هلندی هستند که در زمینه عکاسی مد فعالیت می کنند. کارهای آن ها در مجلات مد و کمپین های تبلیغاتی به نمایش در آمده است.
آثار آن‌ها بر خلاف جنبش گرانج/grunge بود: جنبشی مربوط به اوایل دهه نود که بر فرهنگ عامه حاکم بوده و نوعی روند بر خلاف هنجارهای عمومی محسوب می‌شود. کارهای این زوج رنگارنگ، پرانرژی و هایپررئال بوده و این امر همان چیزی را ارائه کرد که دنیای مد انتظار آن را می‌کشید…

اینز و وینود هنگامی که در سرزمین مادری خود آمستردام، تحصیل می کردند با یکدیگر آشنا شدند. در حال حاضر آن ها از جمله موفق ترین عکاسان مد معاصر هستند.
این زوج از سال ۱۹۸۶ با همکاری یکدیگر نمایشگاه ها و پروژه های مشترکی را روی صحنه برده و در نمایش های گروهی بین المللی شرکت کرده اند.
با نگاهی اجمالی به تاریخچه کوتاه عکاسی دیجیتال، آنها به طور قابل توجهی به عنوان پیشگامان استفاده از رسانه دیجیتال در تصاویر مد شناخته می شوند.
به گفته خودشان آن ها کار با رموز دنیای مد را دوست دارند و از این طریق به خلق شخصیت های جدید می پردازند و این اتفاق برای آن ها شبیه ساختن فیلم است.

ترجمه: صبرا رئیسی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی عکس ورزشی سال توسط عکاس استرالیایی به ثبت رسید
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «فتوگرافیست‌ها» در گالری آتبین

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست