1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس «استیو جابز» با نخستین دستگاه مک به ثبت رسید

در چنین روزی عکس «استیو جابز» با نخستین دستگاه مک به ثبت رسید

#در_چنین_روزی عکاس «پل برنارد گاتفرید»/Pole Bernard Gotfryd موفق به ثبت عکس «استیو جابز» در کنار نخستین دستگاه مک او شد.
رایانه ای که با گذشت چند دهه از سادگی آن همچنان از مهیّج‌ترین عکس های ورود به عصر تکنولوژی و دنیای دیجیتال و دوره سرعت پردازشگرها است.
نگاه مطمئن، لبخند پر از رضایت، از این ژست او غرور و افتخار می تراود. سال ۱۹۸۴ است و استیوجابز(Steve Jobs) ،اختراعش را یعنی مکینتاش ۱۲۸K نخستین مک در تاریخ را عرضه می کند.
به نظر می رسد این مرد و دستگاهی که با بدن او همسو شده اند، اشاره به یک تجلی فرحبخشی دارد؛ مرد و ماشینی که عادات و زندگی نسل آینده را تغییر خواهد داد.
خالق این تصویر، پل برنارد گاتفرید (Pole Bernard Gotfryd)، عکاس معروف پرتره در ثبت چهره های سیاسی و نمایش می باشد. او مسلما نمی گذاشت جوان آینده داری ماند جابز از لنز دوربین او جا بماند.

در روز ۲۴ ژانویه ۱۹۸۴، به مناسبت  رونمایی از این رویداد، سالن اجتماعات فلینت سنتر در کالیفرنیا سرشار از ذوق و انتظار بود. در حالیکه تنها یک بار در تلویزیون هنگام بازی فصلی فوتبال، پیرامون این اتفاق تبلیغ شده بود، اما هیجان و ولع عظیمی برای پی بردن به این کشف تازه ایجاد شده بود. تکنولوژی به انسان، نیازهای او و خلاقیت او نزدیکتر شده است. مکینتاش ۱۲۸K یک سیستم بسته و امن است با صفحه نمایشی که با کامپیوتر ترکیب شده و تقریبا قابل حمل می باشد.
گوشه ها گرد شده اند و در واقع طراحی، بخش جدایی ناپذیر محصول می باشد. اصل نوآوری در این اختراع، رابط گرافیکی می باشد که امکان استفاده را سهولت بخشیده است. باعث شده با یک دست بر روی ماوس کار با کامپیوتر، به صورت شهودی و حسی باشد حتی برای یک کودک. شما تنها به یک انگشت نیاز دارید. همین اصل روزی به تکنولوژی چند لمسی (multi-touch) ، آیفون و آیپد خواهد انجامید و سایر تولیدکنندگان باید خود را مطابقت بدهند.

زمان زیادی به طول خواهد انجامید تا اپل به میان بزرگترین و پرنفوذترین شرکت های جهان بیاید. تقریبا ۲۰ سال خواهد گذشت تا طی آن بنیان گذار توقف ناپذیر آن از کار برکنار شود. با خلق شرکتی جدید با عنوان نکست (NeXT)  او شرکت ” متفاوت بیاندیش” را از ورشکستگی در سال ۱۹۹۸ نجات خواهد داد. اما استیو جابز یک رویا گرا است و متوجه قدرت انفجاری نوآوری هایش می باشد. او با اشتیاق در عشق به تغییر جهان می سوزد.
او یک “مجنون سیری ناپذیر ” است.

ترجمه و تنظیم: مریم خداوردی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی عکس برگزیده طبیعت سال ۲۰۰۲ به ثبت رسید
پسین
در چنین روزی عکس ورزشی سال توسط عکاس استرالیایی به ثبت رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست