1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس برتر سال ۲۰۱۸ توسط «کوری آرنولد» به ثبت رسید

در چنین روزی عکس برتر سال ۲۰۱۸ توسط «کوری آرنولد» به ثبت رسید

در چنین روزی برابر با ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۷ کوری آرنولد/ Corey Arnold عکاس آمریکایی عکسی ثبت کرد که در آن یک بهله عقاب بومی آمریکایی، در حال تغذیه از ته‌مانده‌های گوشت موجود در سطل زباله یک سوپرمارکت در بندری در آلاسکا بود.
عکس او با عنوان «شکارچی زباله‌دان‌ها» در سال ۲۰۱۸ در بخش طبیعت مسابقه عکس جهانی مطبوعات/ World Press Photo جایزه رتبه نخست را کسب کرد.
زمانی که نسل این پرنده شکاری بومی در حال انقراض بود، تلاش‌های موفقیت‌آمیز گروهی حفاظت از حیوانات در حال انقراض، به حفظ این نسل انجامید.
این بندر جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰ نفر، همچنین ۵۰۰ بهله عقاب دارد، و سالانه به طور متوسط ۵۰۰ میلیون کیلوگرم صید ماهی دارد. در حالیکه بسیاری از عقاب‌های محلی این منطقه جذب کشتی‌های ماهیگیری می‌شوند و همچنان از سطل‌های زباله تغذیه می‌کنند و کیسه‌های مواد غذایی را از دست عابران پیاده بی‌خبر می‌ربایند.
با این اوصاف، تصوری که از این پرنده شکاری به عنوان نماد قدرت و میهن‌پرستی انتظار می‌رود، جای خود را به یک کبوتر مزاحم بندری داده است.


کوری آرنولد به عنوان عکاس این عکس، چند سال گذشته را با عکاسی از این جزیره‌ در آلاسکا گذرانده و تمرکز اصلی او بر عقاب‌های محلی بوده و معتقد است: آن‌ها خطرناک نیستند، هرچند که می توانند کاملاً بزرگ شوند.
یک روز آرنولد یک جفت عقاب را دید که بر سر گوشت دور انداخته‌ای در پشت یک سوپرمارکت در حال نزاع هستند و در این لحظه بود که او شروع به عکاسی کرد.
فالک هوتمن/Falk Huettman دانشیار دانشگاه آلبره می‌گوید: “هنگامی که انسان غذا تهیه می‌کند، در واقع به شکارچیان کمک مالی ارائه می‌دهد.” ما این کار را با ماهیگیری بیش از حد نیز انجام می‌دهیم.”
آرنولد اغلب این مساله را از نزدیک می‌بیند. اگرچه او در پورتلند، اورگان زندگی می کند، اما با کار فصلی با قایق های ماهیگیری در آلاسکا امرار معاش می‌کند. او وسایل خود را به همراه خود می‌برد تا زندگی در دریا را ثبت کند.
نخستین بار در طی حضور در قایق شکار خرچنگ که از بندر هلند حرکت می‌کند، متوجه عقاب‌ها شد. هر وقت خدمه کشتی طعمه باقیمانده را به دریا می انداختند، عقاب‌ها بر روی قایق فرود می‌آمدند. آرنولد می‌گوید: “آنها آنقدر نزدیک پرواز می‌کردند که شما می‌توانستید بال مرغ را به هوا پرتاب کنید و عقاب‌های بسیاری را ببینید که برای به‌دست آوردن آن پرواز کرده و بر سر کسب آن طعمه، با یکدیگر می‌جنگیدند.”

کوری آرنولد/ Corey Arnold از سال ۲۰۰۲ و از طریق تجارت خود و به عنوان گرداننده تجارت ماهیگیری قزل‌آلا در خلیج بریستول، به طور مداوم زندگی را در دریا و جوامعی را که توسط صنعت ماهیگیری حفظ شده‌اند، جستجو می کند. ثبت‌های عکاسانه او، رابطه بین انسان و طبیعت را مورد بررسی قرار داده و ماهیگیری تجاری، حیات وحش شهری و مسائل زیست محیطی در سراسر جهان را به صورت عمیق و درونی مستند می‌کند.
عکس های آرنولد به طور گسترده در سطح بین المللی از جمله موزه هنر پورتلند/Portland Art Museum و نمایشگاه آننبرگ برای عکاسی/The Annenberg Space for Photography به نمایش گذاشته شده و در هارپرز، نیویورک تایمز، رولینگ استون، تایم و نشنال جئوگرافیک منتشر شده است.
همچنین او از جوایز و افتخاراتی چون: World Press Photo ، LEAD Academy از باشگاه مطبوعاتی نیویورک بهرمند شده است.

کوری آرنولد متولد ۲۵ مارس ۱۹۷۶ آمریکا است. او یک عکاس فاین آرت، عکاس مستند و همچنین یک عکاس تجاری است.
آرنولد در دانشگاه آریزونا شمالی در فلگستاف آریزونا تحصیل کرده و مدرک کارشناسی در رشته فاین آرت / BFA خود را در رشته عکاسی از آکادمی دانشگاه هنر سانفرانسیسکو کسب کرده است.
او همچنین یک ماهیگیر تجاری، در پورتلند، منطقه اورگان است. در آثار او رابطه انسان با طبیعت، حیوانات و مسائل زیست محیطی با تمرکز اصلی بر حیات وحش آلاسکا مورد کاوش قرار می گیرد. او از سال ۲۰۰۲ از زندگی خود در دریا و هنگام کار به عنوان ماهیگیر خرچنگ در دریای برینگ/Bering و تابستان‌ها به عنوان کاپیتان قایق ماهیگیری ماهی قزل آلا در خلیج بریستول در آلاسکا عکس گرفته است.
مترجم: صبرا رئیسی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
سیزدهمین شماره نشریه الکترونیکی تخصصی عکاسی «کالوتیپ» منتشر شد
پسین
در چنین روزی تک عکس برتر ۲۰۰۳ در بخش عکس کودک به ثبت رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست