1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس برگزیده شناهنگ رقصندگان توسط «یوناس لیندکویست» به ثبت رسید

در چنین روزی عکس برگزیده شناهنگ رقصندگان توسط «یوناس لیندکویست» به ثبت رسید

#در_چنین_روزی چون ۱۳ دسامبر در سال ۲۰۱۶ از رقصندگان شنای موزون گروه شناهنگ نپتون، عکسی توسط «یوناس لیندکویست» به ثبت رسید.
عکس فوق، گروهی از رقصندگان باشگاه نپتون را نشان می‌دهد که در فستیوال لوسیا قبل از کریسمس سال ۲۰۱۶ در حال اجرای شنای موزون و نمایش حرکت قایق (Sailboat position) هستند.

شنای موزون که شناهنگ هم نامیده می‌شود ترکیبی از شنا، رقص و ژیمناستیک است و برای اجرای دقیق، نیازمند مهارتهایی همچون قدرت، انعطاف، توانایی کنترل تنفس در کنار زمانبندی دقیق اعضا با یکدیگر است تا تبدیل به یک اجرای هنرمندانه شود.
شناهنگ تجلی وحدت در سه رشته هنری و ورزشی است که انتخاب فرم صحیح متناسب با مفهوم هنری شناهنگ توسط عکاس ، به ثبت تصویری ماندگار منجر شده است. نپتون یک باشگاه مختص ورزشهای آبی مستقر در کالیفرنیا است که بخش شنای موزون آن دارای بیش از صد عضو با سنینی بین ۴ تا ۶۵ سال است.
یوناس لیندکویست/ Jonas Lindkvist عکاس سوئدی متولد سال ۱۹۶۷ است که با ثبت این عکس در ۱۳ دسامبر ۲۰۱۵ برنده جایزه سوم مسابقه عکاسی مطبوعاتی جهان/ World Press Photo در بخش عکس‌های ورزشی شد.
ترجمه و تنظیم: سیدمهدی طباطبایی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس محمدرضا میرزایی با عنوان «کارت پستال‌ها» در گالری اُ تهران
پسین
عکاس پیشکسوت «سبحان‌قلی کهنبانی» درگذشت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست