1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس برگزیده محیط زیست از پنگوئن های آفریقایی به ثبت رسید

در چنین روزی عکس برگزیده محیط زیست از پنگوئن های آفریقایی به ثبت رسید

#در_چنین_روزی ۱۱ مارس ۲۰۱۷ توماس پی پشاک /Thomas P. Peschak عکاس آلمانی عکسی از یک مجموعه پنگوئن آفریقایی ثبت کرد که توانست جایزه سوم بخش تک عکس محیط زیست مسابقه عکس مطبوعاتی جهان / World Press Photo در سال ۲۰۱۸ را از آن خود کند.
در مقایسه‌ی عکسی تاریخی از یک مجموعه پنگوئن آفریقایی که در اواخر دهه ۱۹۸۰ ثبت شده بود با عکسی که در سال ۲۰۱۷ در همان مکان در جزیره هالیفاکس نامیبیا/ Halifax Island, Namibia گرفته شده است، تضاد چشمگیری از لحاظ تعداد پنگوئن ها دیده می شود.

در چنین روزی عکس برگزیده محیط زیست از پنگوئن های آفریقایی به ثبت رسید
روزگاری ، دسته پنگوئن ها شامل بیش از ۱۰۰ هزار قطعه بود و پنگوئن آفریقایی از جمله فراوانترین پرنده‌ی دریایی در جنوب آفریقا به شمار می آمد؛ در حالی که اکنون در فهرست گونه های در معرض خطر قرار دارد.
روی هم رفته جمعیت پنگوئن آفریقایی فقط دو و نیم درصد تعداد آنها در ۸۰ سال پیش است؛ تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه کیپ تاون در جزیره هالیفاکس نشان می‌دهد که تعداد پنگوئن ها طی ۳۰ سال گذشته کمتر از نصف شده است.
از دلایل کاهش جمعیت پنگوئن ها نسبت به گذشته، برداشت انسانها از گوانو (فضله پرندگان) به عنوان کود بود. پنگوئن ها برای ساختن لانه های خود از گوانو استفاده می‌کنند. در اینصورت آنها مجبورند تخم خود را روی زمین خالی بگذارند و در آنجا تخم ها بیشتر در معرض خطر شکارچیان قرار می گیرند. از دیگر دلایل کاهش جمعیت آنها مصرف تخم پنگوئن و صید بی رویه غذای پنگوئن ها توسط انسان است. در آب‌های اطراف جزیره هالیفاکس ماهی ساردین و ماهی کولی ، غذای اصلی پنگوئن آفریقایی، تقریباً موجود نیست.

توماس پی پشاک عکاس آلمانی نشنال جئوگرافیک است که متخصص در مستندسازیِ زیبایی و آسیب پذیری اقیانوس های جهان است.
او یکی از اعضای ارشد اتحادیه بین المللی عکاسان حفاظت از محیط زیست است و اخیراً به عنوان یکی از ۴۰ عکاس تأثیرگذار در طبیعت انتخاب شد. توماس که در ابتدا به عنوان یک زیست شناس دریایی آموزش دیده بود، پس از اینکه متوجه شد که چقدر عکس هایش می تواند تأثیر حفاظتی بیشتری نسبت به آمار علمی برای مخاطبین جهانی‌اش داشته باشند به سمت و سوی دنیای فتوژورنالیسم در عکاسی محیط زیست سوق پیدا کرد. پشاک پنج کتاب نوشته است و چندین بار برنده جایزه ی عکاس سال حیات وحش بی بی سی شده است و در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ جایزه ورلد پرس فتو را دریافت کرده است.

ترجمه و تنظیم: مهدی یوسفی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی عکس جرقه در انبار باروت هبرون در نشریه تایمز به ثبت رسید
پسین
در چنین روزی عکس برگزیده طبیعت از شاه پروانه ها در برف به ثبت رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست