1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس مقاومت زن حاشیه نشین در برابر پلیس به ثبت رسید

در چنین روزی عکس مقاومت زن حاشیه نشین در برابر پلیس به ثبت رسید

#در_چنین_روزی  ۱۰ مارس ۲۰۰۸ لوئیس واسکنسلوس / luis vasconcelos، عکاس پرتغالی، عکسی از مقاومت زنی در برابر پلیس را ثبت کرد و توانست جایزه نخست تک عکس بخش اخبار عمومی مسابقه عکس جهانی مطبوعات/World Press Photo را از آن خود کند.
در این عکس، یک زن در مقابل اقدام پلیس برای بیرون راندن ساکنان زمین های شخصی اطراف شهر مانائوس / Manaus مقاومت می کند. چند روز قبل تر هشدار تخلیه برای ساکنین این زمین ها ارسال شده بود. آنان در اعتراض به کمبود مسکن در مانائوس، پس از درگیری دو ساعته با پلیس، از این مناطق بیرون رانده شدند.


کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۳ تأیید کرد که “عمل بیرون راندن اجباری به منزله نقض فاحش حقوق بشر، برای حق داشتن مسکن مناسب است” ، بیرون راندن اجباری در مقیاس بزرگ نیز به عنوان یک جرم علیه بشریت و در زمان جنگ به عنوان یک جرم جنگی طبقه بندی می شود. با این وجود ، این روش در زمینه های مختلف و در همه مناطق بدون جبران خسارت لازم برای قربانیان و بدون پاسخگویی از کسانی که این عمل را انجام داده اند، ادامه دارد.

لوئیس واسکنسلوس  در ۲۴ فوریه ۱۹۵۲ در کشور پرتغال متولد شد. او کار خود را به عنوان عکاس حرفه ای از دل انقلاب دمکراتیک پرتغال بین سالهای ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶ آغاز کرد. او خود را عکاس خبری جوانی می دانست که در رویای دنیای بهتر برای زندگی تلاش می کرد و تجربه عکاسی خبری بودن به او این امکان را داد تا رویکردی کلی به عکاسی به دست بیاورد.
او معتقد است که باید بهترین روش برای عکاسی از هر چیزی را فرا بگیرد تا عکس هایی با کیفیت در صفحات روزنامه ها منتشر شود، بنابراین یاد گرفت که چگونه یک عکاس عمومی خوب باشد.

مترجم: اعظم حشمتی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در هجدهمین جشنواره مطبوعات/بابک برزویه با عکس فیلم جرم سوم شد
پسین
در چنین روزی عکس جرقه در انبار باروت هبرون در نشریه تایمز به ثبت رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست