1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس ورزشی سال توسط عکاس استرالیایی به ثبت رسید

در چنین روزی عکس ورزشی سال توسط عکاس استرالیایی به ثبت رسید

#در_چنین_روزی برابر با ۲۶ ماه ژانویه سال ۲۰۰۵ رایان پیرس/ Ryan Pierse عکاس استرالیایی یکی از عکس های برتر و برگزیده ورزشی سال را به ثبت رساند.
در عکس رایان پیرس ، تصویری از ضربه بک‌هند اندی رادیک/ Andy Roddick تنیسور آمریکایی در مقابل نیکولای داویدنکو تنیسور/ Nikolay Davydenko روس، در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات تنیس آزاد استرالیا، به ثبت رسید که در سال ۲۰۰۶ جایزه سوم تک عکس بخش ورزشی در مسابقه عکس مطبوعاتی جهان/ World Press Photo را از آن خود کرد.

رادیک این مسابقه را بعد از اینکه داویدنکو به علت مشکل تنفسی از ادامه رقابت بازماند، برنده شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت که در این مرحله از هموطن خودش لیتون هیوئیت شکست خورد و در نهایت نیز مارات سافین تنیسور روس در فینال با شکست هیوئیت به مقام قهرمانی دست یافت.

رایان پیرس/ Ryan Pierse عکاس استرالیایی متولد ۱۹۸۱ است که به صورت تخصصی عکاسی ورزشی را دنبال می‌کند. در سال ۲۰۰۴ ، در ملبورن، به گتی ایمیج/ Getty Images پیوست.
در سال ۲۰۰۶ ، رایان به دفتر گتی ایمیج لندن منتقل شد و در اواخر سال ۲۰۰۹ به دفتر سیدنی بازگشت. از سال ۲۰۱۳ رایان پیرس به عنوان عکاس برگزیده کریکت با تیم کریکت استرالیا/ Cricket Australia همراه است.
رایان همچنین منحصرا  برای عکاسی از  برند نایک/ NIKE Global ،کمیته بین المللی المپیک/ IOC ، فیفا/ FIFA ، ATP ، Laureus World Sport Awards ، HBO ، UEFA  و آدیداس اروپا Adidas Europe انتخاب شده است.
عکس های این عکاس استرالیایی در بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات معتبر بین المللی جهان به چاپ رسیده است.
ترجمه و تنظیم: سیدمهدی طباطبایی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی عکس «استیو جابز» با نخستین دستگاه مک به ثبت رسید
پسین
در چنین روزی عکسی از «شارلیز ترون» پرتره برتر ورلدپرس فتو به ثبت رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست