1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس «کارولین کول» در لیبریا به ثبت رسید

در چنین روزی عکس «کارولین کول» در لیبریا به ثبت رسید

#در_چنین_روزی ۴ آگست سال ۲۰۰۳ که نیروهای حافظ صلح به لیبریا وارد شدند، اجساد در گور دسته جمعی قرار داده شدند.
بیش از یک دهه درگیری های داخلی، لیبریا را ویران کرده بود و جان ۲۵۰،۰۰۰ نفر را گرفت و نیم میلیون نفر در داخل کشور آواره شدند و حدود ۳۲۰،۰۰۰ نفر مجبور شدند برای برخورداری از حداقل شرایط زندگی به کمپ‌های مهاجران بگریزند.
در ماه آگست نیروهای حافظ صلح نیجریه و به دنبال آنان نیروهای نظامی آمریکا وارد این کشور شدند. رئیس جمهور «چارلز تیلور»، کشور را ترک کرد و دولت موقت تحت نظر «گیود برایانت»  تشکیل شد.
سربازان آمریکایی بعدها عقب نشینی کردند و سازمان ملل متحد مأموریت اصلی صلح را آغاز نمود و شروع به خلع سلاح جنگجویان پیشین کرده و در نهایت این شرحی شد بر عکس برگزیده جایزه سوم مسابقه #ورلد_پرس_فوتو توسط “کارولین کول” Carolyn Cole عکاس مجله لس آنجلس تایمز که موفق شد با ثبت این لحظه، حاوی گزارشی از یک فاجعه رخ داده، برای اهالی ساکن در مناطق صلح باشد.


لیبـِریا با نام رسمی جمهوری لیبریا کشوری است در غرب آفریقا که پایتخت آن مانروویا است. این کشور در حاشیه شمالی خلیج گینه در غرب آفریقا قرار گرفته‌ است. کشور لیبریا در سال ۱۸۴۷ توسط بردگان آزادشده‌ای که از آمریکا به قاره آفریقا بازگشته بودند بنیانگذاری شد و یکی از قدیمی‌ترین جمهوری های قاره آفریقا است.
این کشور از دهه ۱۹۹۰ به دلیل جنگ‌های طولانی داخلی و نیز نقشی که در جنگ سیرالئون داشت، کشوری شناخته شده‌ است.

ترجمه و تنظیم: اعظم حشمتی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
در چنین روزی «فین بار اورایلی» عکس «انگشتان کودک گرسنه» را ثبت کرد
پسین
در چنین روزی عکس مشهور «مرد چاق» به ثبت رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست